بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چگونه موهایمان سریع بلند شود؟

چگونه موهایمان سریع بلند شود؟

اگر مدت های زیادی منتظر رشد موهای خود هستید ولی دیر بلند می شود بهتر است نکته های زیر را بخوانید.

-گوشت بخورید
مو بیشتر از کراتین ساخته شده که پروتئین است. بنابراین به منظور رشد مو بهتر است پروتئین بیشتری بخورید. گوشت، ماهی، تخم مرغ، خشکبار، سویا و لوبیا را در وعده های غذایی خود بگنجانید تا به اندازه کافی پروتئین به بدن برسد.
– موها را ببافید نه اینکه بسوزانید!
از دم اسبی کردن محکم در بالای سر، فر کردن زیاد یا سشوار کشیدن اجتناب کنید. گرما بیشترین آسیب را در طول زمان به موها وارد کرده و می تواند رشد مو را کم کند. در صورت امکان بگذارید موها به صورت طبیعی خشک شوند و یا آنکه خنک ترین درجه سشوار را انتخاب کنید. بهتر است در عین حال که مراقب بلند شدن موهای خود هستید به رنگ موی طبیعی خودتان پایبند باشید.
– ویتامین مصرف کنید، به ویژه ویتامین B
کمبود ریبوفلاوین و بیوتین می تواند منجر به ریزش مو شود. بنابراین غذاهای حاوی ویتامین B نظیر موز، سیب زمینی، جودوسر و اسفناج موها را هنگام بلند شدن سالم نگاه می دارد.
– از روبالشتی ابریشمی استفاده کنید
نه تنها احساس یک شاهزاده خانم به شما دست می دهد بلکه روبالشتی های ابریشمی برای مو خوب است. پرشین وی نوشت ابریشم منجر به اصطکاک نمی شود در صورتی که پارچه های کتان این مشکل را دارند. فیبرها به ساقه های مو برخورد کرده و همچنان که در خواب تکان می خورید موجب شکستگی و مو خوره می شود.
– از شستشوی مداوم موها بپرهیزید
شستشوی هر روز مو روغن های طبیعی لازم برای رشد مو را از بین می برد بنابراین بهتر است از شستشوی زیاد آنها دست بردارید تا موهای سالمی داشته باشید.
– نوک موها را قیچی کنید
شاید در وهله اول به نظر برسد که موهایی که می خواهید بلند شود را کوتاه می کنید ولی کوتاه کردن مرتب نوک موها از موخوره و آسیب موها جلوگیری می کند. بهتر است به آرایشگر خود نیز گوشزد کنید که در نظر دارید موهایتان را بلند کنید تا او با آزادی تمام قیچی را به کار نبرد!
– صبور باشید
انتظار نداشته باشید که یک شبه موهایتان بلند شود. ممکن است چند سال طول بکشد تا موهایی به راستی بلند داشته باشید.
– دست از استرس بردارید
این عامل شاید یکی از سخت ترین بخش رعایت این نکات باشد ولی استرس از رشد مو جلوگیری می کند
– پوست سر را ماساژ دهید
ماساژ روزانه پوست سر جریان خون را تحریک کرده و سلول های مرده پوست در ریشه ها را پاک می کند و به موهای جدیدتر اجازه رشد می دهد. با نوک انگشتان دست با کمی فشار ماساژ دهید (البته مراقب باشید آنقدر شدید نباشد که خراش ایجاد کند وگرنه جز ساقه موهای شکسته نتیجه ای در بر نخواهد داشت!)
همچنین : بخوانید  مردم جهان درباره ایران چگونه فکر می کنند؟ (+نمودار)