عکسهاي ماشين و موتور
تویوتا با رونمایی از کانسپت i-Road تصویری تازه از آینده حملونقل درونشهری را به نمایش گذاشته است. این خودروی کوچک تمامالکتریکی میتواند پس از خم شدن به سمت خیابان در پیچها، تغییر حالت داده و به وضعیت عمودی برگردد.
به گزارش خبرآنلاین درباره این خودرو و مشخصات آن در توضیحی بیشتر نوشت: احتمالا شما هم در سطح شهر با سهچرخههای متعددی برخورد کردهاید؛ اما هرگز نمونهای مانند کانسپت تازه تویوتا که i-Road نام دارد، ندیدهاید. این کانسپت جالب که یک وسیلهنقلیه شخصی یا PMV است، برای دو سرنشین طراحی شده که نفر دوم پشت سر راننده خواهند نشست.
شاید بهنظر شما هم این خودرو بیشتر شبیه به یک موتورسیکلت مسقف بیاید؛ اما یادتان باشد که راندن آن نیازی به کلاه ایمنی و گواهینامه موتور ندارد و جالبتر اینکه به سادگی میتواند سر پیچها از یک سمت روی سطح جاده خم شده و بدون اینکه تعادلش بههم بخورد به وضعیت عمودی برگردد. همانطور که میتوانید حدس بزنید i-ROAD این خاصیت جالب را مدیون ژیروسکوپ و سیستم حفظ تعادلی است که در آن بهکار گرفته شده است.
توان مورد نیاز این خودروی تمامالکتریکی را یک پیشرانه الکتریکی که تنها ۵ اسببخار قدرت دارد، تأمین خواهد کرد. i-Road به کمک باتری یونلیتیوم خود میتواند بیش از ۴۸ کیلومتر حرکت کند. جالبتر اینکه سازندگان این خودروی تمامالکتریکی میگویند شارژ مجدد باتری آن با برق خانگی به تنها ۳ ساعت زمان نیاز خواهد داشت که در نوع خود فوقالعاده است.
تویوتا تلاش کرده با نمایش این خودروی کوچک و راحت با سهچرخ که تنها برای دو سرنشین طراحی شده، شکل تازهای از حملونقل درونشهری را به جهان معرفی کند.
عرض این خودرو تنها ۸۵۰ میلیمتر است که با توجه به جمعوجور بودن آن میتواند در حرکت در مناطق شهری مانند یک موتورسیکلت و بهمراتب امنتر از آن عمل کند. لازم به توضیح نیست که پارک این خودرو نیز بسیار آسان خواهد بود و بدون تولید آلودگی صوتی و آلایندگی محیط اطراف خود میتواند تا ۵۰ کیلومتر حرکت کند.
نزدیک به ۴۰ سال است که تویوتا برای تولید خودروهای کممصرف و سازگار با محیطزیست تلاش میکند. بخش بزرگی از این تلاش به تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی اختصاص یافته و ثمره آن را به خوبی میتوان در تولیدات سالهای اخیر این خودروساز دید.
این شرکت تلاش کرده با تولید فناوری Hybrid Synergy Drive و انطباق آن با نمونههای متعددی از خودروهای سازگار با محیطزیست، آینده را برای حضور مجموعهای از آنها آماده کند. از میان این خودروها میتوان به نمونههای هیبریدی یا HV، انواع الکتریکیهیبریدی پلاگین یا PHEV، خودروهای تمامالکتریکی یا EV و وسایلنقلیهای که با استفاده از پیلهای سوختی حرکت میکنند و به اختصار با نام FCV شناخته میشوند، اشاره کرد.
تویوتا که بیشتر از ۱۰ سال است روی خودروهای PMV کار میکند، معتقد است در حالی که خودروهای PHEV، HV و FCV بهترین انتخاب برای سفرهای بینشهری و طی مسافتهای طولانی هستند، خودروهای EV میتوانند گزینه مناسبی برای سفرهای درونشهری باشند.
علاوه بر این کسانی که میخواهند از وسایلنقلیه دو یا سهچرخه استفاده کنند، نیاز به وسیلهای دارند که بتواند آنها را در برابر سرما و گرمای هوا حفظ کند و در عین حال هنوز هم کممصرف، با قیمت خرید متوسط و در حد امکان جمعوجور باشد. این جمعوجور بودن مخصوصا در عرض وسیلهنقلیه باعث میشود قدرت مانور آن در خیابانها با موتورسیکلت برابر باشد.
طول این خودرو ۲۳۵۰ میلیمتر، ارتفاع آن ۱۴۴۵ و فاصلهمحوری چرخها ۱۷۰۰ میلیمتر است. با در نظر گرفتن عرض ۸۵۰ میلیمتری این خودرو میبینیم که ۴ دستگاه از آن را میتوان در فضای اختصاصیافته به پارک خودروهای معمولی به راحتی پارک کرد.
نیروی مورد نیاز برای به حرکت درآوردن این خودروی کوچک را دو پیشرانه الکتریکی ۲ کیلوواتی که در میان چرخهای جلو خودرو تعبیه شده، تأمین میکند. برای حفظ پایداری این خودرو و ایمنی آن مخصوصا در هنگام دور زدن یا عبور از پیچها از فناوری Active Lean استفاده شده که اجازه میدهد بدنه خودرو به سمت جاده خم شود و پس از عبور از پیچ به حالت عمودی برگردد.
منبع : خبرآنلاین
شرکت جنرال موتور آخرین مدل شورلت خود را رونمایی کرده است. این ماشین با نام C7 در سال ۲۰۱۴ قرار است به تولید انبوه برسد.
عـکـس آخـریـن مـدل مـاشـیـن شـورلـت ۲۰۱۴
عـکـس آخـریـن مـدل مـاشـیـن شـورلـت ۲۰۱۴
کارخانه سوئیسی رینسپید عادت دارد هر چند وقت یک بار با رونمایی از یک مدل مفهومی عجیب و غریب همه را غافلگیر کند؛ البته این مدل ها معمولا در حد یک کانسپت باقی می مانند و به طور انبوه تولید نمی شوند. هر سال اوج خلاقیت رینسپید را می توان در نمایشگاه اتومبیل ژنو دید که در خانه همین شرکت خودروسازی برگزار می شود. همیشه در میان ماشین های عجیب و غریبی که به این شو ماشین می آیند یکی از شگفت انگیز ترین ها را رینسپید با خودش می آورد.
وزن اضافه را در خانه بگذارید
محصول جدید رینسپید یک ماشین جمع جور الکتریکی است و البته هوشمند ولی این کارخانه تلاش کرده است نقطه ضعف ماشین های کوچک الکتریکی که برای رفت و آمد در شهر ساخته می شوند را در این یکی برطرف کند، آن هم با استفاده از یک صندوق عقب عجیب و غریب که البته از ماشین جداست و برای خودش چرخ دارد. طرح اولیه این ماشین و قسمتی که به دنبال خودش می کشد را “پیتر کاگی” و همکارانش در کارخانه ۴ ای آرسی رونمایی کردند. با این که ابعادش بسیار کوچک است اما ایده طراحی آن را از شکل و شمایل ماشین های سنگین قدیمی و اصطلاحا کلاسیک الگو گرفته اند.
کوله پشتی سفری
در ماشین های الکتریکی که هنوز به توانایی ماشین های بنزینی نرسیده اند وزن اضافه تر قابلیت های ماشین را بسیار پایین می آورد. ضمنا این ماشین برای شهر طراحی شده است و تا حد ممکن باید کوچک و جمع و جور باشد. آن طور که مسئولان رینسپید توضیح دادند، کوله پشتی این ماشین برای مواقعی است که می خواهید به مسافرت یا پیک نیک بروید یا وقتی می خواهید به اسکی بروید و جایی برای چوب های اسکی تان ندارید.
فرماندهی موبایل ها
صندلی های ماشین نرم است و تودوزی زیبایی هم دارد. رینسپید برای این قسمت ها از کارخانه “گانسلن اند ولتر” کمک گرفته است که تخصصشان در همین زمینه است. یکی از مهندسان این کارخانه قسمت های داخلی ماشین را برای رینسپید طراحی و اجرا کرده است. اگرچه قسمت هایی از جلو داشبورد از جنس پلاستیک هستند ولی همه چیز آنقدر ظریف ساخته شده که انگار دست ساز است. سقف ماشین که نقش های زیبایی دارد شفاف ساخته شده و می شود از بالا بیرون را دید. یک مانیتور سی سانتی متری تصویر بیرون و تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد. شما از این راه می توانید با سیستم هوشمند ماشین ارتباط برقرار کنید، با آن حرف بزنید و چیزهای مختلفی بخواهید. سیستم پخش و چند رسانه ای ماشین هم از همین مانیتور کنترل می شود.
McLaren MP4-12C Spider/قیمت ۱۹۵۰۰۰ یورو
Radical SR3 SL / قیمت: بین ۵۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ یورو
Rolls-Royce Phantom II/قیمت ۳۰۵۲۹۹ یورو
Vauxhall Astra GTC/قیمت ۱۸۴۹۵ یورو
Ford Focus 1.0-litre Ecoboost/ قیمت ۱۶۲۴۵ یورو
Bentley Continental GT V8/قیمت ۱۲۳۸۵۰ یورو
Mercedes-Benz CLS Shooting Brake/قیمت ۵۳۰۰۰ یورو
Vauxhall Insignia BiTurbo/ قیمت ۲۷۱۸۰ یورو
Mercedes-Benz SL/ قیمت ۷۳۰۰۰ یورو
Mini Roadster Cooper S/قیمت ۲۰۹۰۰ یورو
BMW 6-series Gran Coupé/ قیمت: ۶۱۳۹۰ یورو
Porsche 911 Carrera Cabriolet/ قیمت ۷۹۹۴۷ یورو
Vauxhall Astra VXR/ قیمت:۲۶۹۹۵ یورو
خودروی “Biom” که طرح ابتدایی آن در رقابت جنجالی طراحی خودروی لس آنجلس به نمایش گذاشته شده است بیشتر به خودروهایی شباهت دارد که در سری جنگهای ستاره ای دیده میشدند. Biom چهار سرنشینه بوده و صندلی های آن به شکل الگوی الماس در کنار یکدیگر قرار داده شده اند.
شگفت انگیزترین بخش درباره Biom این است که بنز اعلام کرده خودروی جدیدش نه در کارخانه، بلکه از دانه های گیاهان رشد میکند. شاید در ابتدا این گفته کمیغیر معقول به نظر بیاید اما مطمئن باشید توضیحات بیشتر کارخانه بنز نیز نمیتواند شدت شگفت انگیزی این ایده را کاهش دهد.
در ساخت بخشهای مختلف Biom که وزن آن در حدود ۳۹۴ کیلوگرم تخمین زده شده، از دانه های درختانی استفاده خواهد شد که به واسطه مهندسی ژنتیکی میتوانند به شکل قطعات خودرو رشد کنند و سوخت آن نیز ماده ای به نام نکتارزیستی ۴۵۳۴ است، ماده ای که هیچ آلودگی زیست محیطی به وجود نمیآورد.
پوششهای پارچه ای Biom نیز نسوج کاملا زیستی خواهند بود که باز هم از دانه های گیاهی تراریخته رشد خواهند کرد و در میان جاده، تنها محصول جانبی که از کارکردن موتور این خودرو به وجود میآید، اکسیژن خواهد بود.
دانه هایی که رشد آنها این خودرو را به وجود خواهد آورد در لابراتوارها کشت داده شده و فیبرهای زیستی نام دارند که از فلز و پلاستیک سبک وزنتر بوده اما استحکام آنها بیشتر از فولاد است. با این حال جالب است بدانید که محصول نهایی، یعنی خودروی کامل Biom به صورت زیستی کاملا تجزیه پذیر است؛ زمانی را تصور کنید که خودروهای فرسوده به صورت خود به خود به طبیعت بازگردند.
به گفته هوبرت لی، رییس استودیوی کارلسبد این خودروی مفهومی در فضایی ارگانیک مانند دانهای در گلخانه رشد میکند. تنها آلایندگی این خودرو در مسیرهای جادهای اکسیژن بوده و در ساخت آن نیز از مواد کامپوزیت استفاده شده است.
این خودرو ظرفیت حمل چهار سرنشین را داشته و طول این خودرو کوچکتر از کلاس C مرسدس بنز و پهنتر از مرسدس بنز GL است.
این خودرو همچنین دارای بدنهای از بیوفیبر بوده که باعث شده وزن خودرو پایین بماند. وزن این خودرو ۸۷۵٫۵ پوند معادل کمی بیش از ۳۹۷ کیلوگرم است.
به گفته شرکت بنز، بخش داخلی Biom از یک DNA که بر روی ستاره جلویی بنز قرار دارد رشد کرده و بخش خارجی آن از دانه ای که بر روی ستاره پشتی قرار دارد، شکل خواهد گرفت. بر اساس گزارش گیزمگ، ستاره های بنز در هر یک از این بخشها مطابق با سلیقه مشتریان دستکاری ژنتیکی میشوند و خودرو زمانی که کدهای ژنتیکی آن با کپسول دانه ها ترکیب میشود، آغاز به رشد میکند. همچنین چرخهای خودرو نیز از چهار دانه مجزا رشد خواهند کرد.
به نظرتان این طرح کاملا تخیلی و غیر ممکن میآید؟ شاید این طور باشد، اما خواسته اصلی رقابت طراحی خودرو در لس آنجلس، تفکر و تصور فراتر از حد منطق است که Biom نیز این شرط را به خوبی رعایت کرده است.
مجله تخت گاز: یکی از امکاناتی که اینترنت فراهم می آورد امکان دید زدن به مدل هایی است که حالاحالاها تا پرده برداری از آنها مانده است. جدیدترین مدل مرسدس بنز SLS AMG سری Black یکی از همین مدل ها است که در اتوشوی LA رونمایی خواهد شد.
این مدل که اخیرا به سری Black پیوسته است، تاثیرگذارترین و خوش ساخت ترین عضو مجموعه است و در راستای ارتقای عملکرد و کاهش وزن اتومبیل های آن طراحی شده است. در زیر کاپوت آن یک موتور ارتقا یافته ۶/۲ لیتری ۸ سیلندرv شکل نهفته است. نیروی تولیدی آن ۳۹ اسب بخار افزایش یافته و به ۶۲۲ اسب بخار رسیده است. محدوده دور موتور از ۷۲۰۰ دور در دقیقه به ۸۰۰۰ دور در دقیقه افزایش یافته است.
در مقابل گشتاور از ۶۴۹ نیوتن متر به ۶۳۵ نیوتن متر کاهش یافته است. شتاب صفر تا صد مدل جدید ۳/۵ ثانیه رقم خورده است- ۰/۲ ثانیه سریع تر از مدل استاندارد. بیشینه سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود. یک جعبه دنده ۷ سرعته DCT اتوماتیک به این موتور جفت میشود(۱۰ میلی متر پائین تر از جعبه دنده مدل استاندارد قرار می گیرد) و تعویض دنده ها بسیار جسورانه تر صورت می پذیرد. تمامی جوامع هندلینگ ارتقا یافته است. دیسک ترمزهای مجهز به روتورهای دو قطعه ای(با ابعاد ۱۵/۸ اینچ در جلو و ۱۴/۲ اینچ در چرخ های عقب) به اتومبیل الحاق شده اند. هم چنین بر سیستم تعلیق تغییراتی اعمال شده است. پیرو این تغییرات کنترل دیفرانسیل عقب نیز الکترونیک شده است. در راستای سخت تر شدن شاسی، بسیاری از بازوهای آلومینیومی بدنه از مصنوعات استحکام یافته فیبرکربن ساخته شده اند. در مجموع وزن اتومبیل تا میزان چشم گیر ۷۰ کیلوگرم کاهش یافته است.
وزن کل AMG 1550 کیلوگرم است. حتی یک پک باتری یون لیتیومی جایگزین پک مرسوم مدل های پیشین شده است. ظاهرا نخستین بار است که چنین پکی خارج از اتومبیل های هیبرید یا الکتریک به کار گرفته می شود. به گفته مرسدس استایل SLS AMG سری Black از اتومبیل مسابقه GT3 برگرفته شده است. المان هایی نظیر اسپویلر جلو، چرخ ها، دیفیوزر عقب و دنباله های جانبی گویای این امر هستند. بسیاری از پانل های بدنه از فیبرکربن استحکام یافته ساخته شده اند. گل گیرهای عقب نیز از این قاعده مستثنی نیستند. فضای درون کابین از استایل مسابقه ای بدنه بی بهره نیست.
فرمان اسپرت و قطعات فیبرکربنی نمونه مناسبی هستند. در صورت تمایل مشتریان می توانند از امکان انتخاب گزینه های پیشنهادی متنوع برخوردار شوند. SLS AMG در رنگ آمیزی متنوع و بدیع ارائه خواهد شد. تمامی انواع ارائه شده از هواکش های بادخور سود می جویند. این هواکش ها نیروی عمودی وارده به اکسل جلو را افزایش می دهند. مدل گالوینگ SLS AMG سری Black 2014 تابستان آینده به بازار می آید. اما اطلاعات دقیقی از قیمت آن در دست نیست. کمپانی مرسدس بنز در حال بررسی بیشتر در جهت ارتقا ایرودینامیک اتومبیل است، بنابراین بعید نیست SLS AMG در اتوشوی لس آنجلس با ظاهری کمی متفاوت حاضر شود.
مجله تخت گاز: دنیای بی انتهای موتور سواری همیشه با هیجان همراه بوده است.وسیله های نقلیه ی دوچرخی که علاوه بر لذت سواری با آن ها، خطرات بیشتری راکبین آن را تهدید می کند.موتورسواری در ایران برای تمامی قشرها شناخته شده است.البته هنوز برخی از ذهنیت ها و تفکرات اشتباه مردم، در مورد این رشته پرهیجان باقی مانده است.فرهنگ موتور سواری در ایران چندسالی است که به لطف برگزاری مراسم ها و گردهمایی های مختلف در میان ورزشکاران و مردم بیشتر شناخته شده است. مجله تخت گاز قصد دارد تا آنجایی که می تواند کمک مفیدی برای شناخت هرچه بهتر و بیشتر این ورزش به مردم و دیگر علاقه مندان صورت پذیرد. از همین رو قصد داریم در هر شماره یکی از موتورهای سنگین وارد شده به کشور را معرفی کنیم و توضیح مختصری در مورد این موتور برای شما مخاطبین به چاپ رسانیم.
بهترین گزینه، وانت مخصوص حمل موتور
جابه جایی موتورهای سنگین به علت محدودیت ترددشان در شهر، در بسیاری از مواقع به راحتی امکان پذیر نیست.به همین خاطر برای جابه جایی و حمل و نقل آن ها از وانت بارهای مخصوص استفاده می شود. وانت بارهایی که برای سهولت در بالا و پایین بردن موتورها مجهز به رول و صفحه های محکم فلزی هستند. برای انتقال یاهاماV-MAX مورد نظر از وانت معروفی که در بین موتورسواران فدراسیون و هیئت موتورسواری استان تهران شناخته شده است، استفاده شد. علاوه بر دیواره های فلزی روی این وانت، درون آن نیز از میله های کوچکی برای ثابت نگه داشتن موتور درنظر گرفته شده است.
خاص و تک بودن موتور
یاماهاV-MAX مورد با توجه به تک بودن و صفر بودن آن، قیمتی در حدود ۲۱۰ میلیون تومان داشت.قیمتی که مالک موتور برای آن درنظر گرفته بود. زمانی که قیمت فروش موتور را می گفتیم عکس العمل مردم بسیار جالب بود.بسیاری از افراد قیمت بالای ۱۰۰میلیون برای یک موتورسنگین را بالا می دانستند.اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که، یاهاماV-MAX مورد نظر به عنوان اولین نمونه وارد شده مدل ۲۰۱۲ به ایران به صورت کاملاً قانونی است. این موتور ۱۷۰۰ سی سی دارای سند تک برگ بوده و از فرودگاه امام خیمنی ترخیص شده است.
V-MAX چیست؟!
نام V-Max در سال۱۹۸۴ به علاقه مندان موتورسیکلت شناخته شد. John Reed طراحی انگلیسی این موتور سیکلت است. یاهاماV-MAX از همان ابتدا در کلاس موتورهای کروزر قرار داشت.ظاهری شبیه به موتورهای هارلی دیویدسون آمریکایی اما از نوع ژاپنی!! از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۴ V-MAX با پیشرانه ۱۲۰۰ سی سی عرضه و تولید شد. اما بعد از آن در سال ۲۰۰۵ نمونه کانسپت V-MAX توسط کمپانی یاماها در نمایشگاه توکیو معرفی شد. علاوه بر طراحی به روز، استفاده از پیشرانه جدید با حجم۱٫۷لیتر در V-MAX تفاوت آشکاری میان مدل های قبلی با نمونه کانسپت را بیان می کرد.در اواسط سال ۲۰۰۸ یاهاماV-MAX1700 معرفی و وارد بازار شد.V-MAXهای تولید شده در سال های ۲۰۱۲ به بعد یک ویژگی خاص دارند و آن رنگ مات بدنه است. در این چندسال طبق آماری که در دست داریم تعداد انگشت شماری از یاهاماV-MAX وارد ایران شده اند که تمام آن ها رنگ بدنه متالیک و براق دارند.باید به جرأت گفت این تعداد کمتر از پنج عدد بوده است.
درون پیشرانه چه می گذرد؟
هیولای قدرتمند ژاپنی مجهز به پیشرانه ۴سیلندر با آرایشVشکل است.این پیشرانه دارای حجم دقیق ۱۶۷۹ سی سی است.حداکثر قدرت تولیدی این پیشرانه ۲۰۰اسب بخار در ۹۰۰۰دور بر دقیقه است. همچنین حداکثر گشتاور آن در ۶۵۰۰دور بر دقیقه بدست می آید که ۱۶۷نیوتن متر است.یاماها V-MAX می تواند ظرف مدت زمان۲٫۷ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰کیلومتر درساعت دست یابد.با این موتور اگر موتورسوار مسلطی باشید می توانید به کمک بهرمندی از جعبه دنده ۵سرعته در مدت زمان ۴٫۹ثانیه به سرعت۱۵۰کیلومتر در ساعت دست یابید. همچنین با گذشت۸٫۳ثانیه علاوه بر کشیده شدن مناظر اطرافتان صفحه دیجیتالی کیلومتر شمار عدد۲۰۰ را نشان می دهد.همچنین حداکثر سرعت نهایی این موتور ۲۲۳کیلومتر درساعت ثبت شده است. بیشتر از این نمی توانید بروید!!
هونداCBRها هم تک هستند
همانطور که اشاره شد به همراه یاماهاV-MAX دو دستگاه هوندا CBR1000 مدل ۲۰۱۲ صفرکیلومتر نیز ترخیص شدند.یکی سفید و دیگری قرمز. این دو موتور که در کلاس ریس جای دارند قیمتی در حدود ۹۵میلیون تومان دارند. طبق اطلاعاتی که دردست داریم CBRهای وارد شده جزو اولین مدل های ۲۰۱۲ هستند. هوندا CBRهای مورد نظر مجهز به پیشرانه ۴سیلندر خطی هستند. حجم دقیق این پیشرانه ۹۹۸سی سی است و برای هرسیلندر آن ۴سوپاپ درنظر گرفته شده است. CBRهای مدل ۲۰۱۲ در حالت استاندارد قادر به تولید ۱۷۵اسب بخار قدرت در ۱۲۰۰۰دور بر دقیقه هستند. همچنین حداکثر گشتاور ثبت شده در ۸۵۰۰دور بر دقیقه به میزان ۱۱۲ نیوتن متر بدست می آید.این موتور مجهز به جعبه دنده ۶سرعته زنجیره ای است و وزن خالص آن ۲۱۰ کیلوگرم.تایرهای ۱۷اینچ آن از نوع دانلوپ بوده اند. همچنین ارتفاع راکب از سطح زمین۸۲۰ میلیمتر است. هرسه موتور درون پایلوت های مخصوص بودند. البته دومین CBR نیز در یکی از نمایشگاه های موتور سطح شهر قرار داشت که امکان تهیه عکس از آن ممکن نبود.
یاماهاV-MAX چه چیزهایی دارد؟
خاص بودن V-MAX تنها به خاطر مجهز بودن به پیشرانه ۱٫۷لیتری نیست. این موتور برخلاف بسیاری دیگر از موتورهای سنگین و ریس به جای استفاده از زنجیرچرخ از میل گاردان برای انتقال قدرت به چرخ عقب بهرمند است. یاماهاV-MAX مجهز به سه پیچ برای تنظیم ارتفاع قسمت انتهای موتور است. این پیچ ها در دو جهت SLOW و HIGH تنظیم می شوند و ارتفاع زین وکمک فنرهای عقب را تنظیم می نماید.سیستم تعلیق عقب که از نوع پیوندی است، می تواند حدود ۱۱۰میلی متر بالا و پایین برود.همچنین سیستم تعلیق جلو نیز که از نوع تلسکوپی است می تواند ۱۲۰ میلی متر برای تنظیم ارتفاع به بالا و پایین برود. علاوه بر این ها V-MAX دارای تایرهای ۱۸اینچ بریجستون است. سیستم ترمزهایABS این موتور به خوبی قادرند وزن ۳۱۰ کیلوگرمی آن را متوقف کنند. زیرا یاماها برای چرخ جلو از دیسک های ترمز۳۲۰ میلی متری به همراه ۶پیستون استفاده کرده است. همچنین در چرخ عقب نیز تک دیسک۲۸۰ میلی متری و ۴پیستون کمک شایانی برای توقف این موتور می کنند. برای خنک نگه داشتن پیشرانه۴سیلندر در قسمت جلو از دو رادیاتور بزرگ استفاده شده است.همچنین علاوه بر این دو رادیاتور، در قسمت کناری باک نیز از هواکش های دوتایی دایره ای شکل استفاده شده است که تا حدود بسیار زیادی باعث افزایش زیبایی و ابهت موتور شده است. اگر زمانی خواستید درون باک V-MAX بنزین بریزید باید ابتدا اهرم زیر زین را فشار دهید تا زین میانی بلند شود. باک سوخت کاملاً مخفی است.
(موتور سیکلت معروف فیلم گوست رایدر)
لامبورگینی آونتادور، شاهکار جدید این کمپانی ایتالیایی است که در طراحی سنگ تمام گذاشته است. علاوه بر تمام ویژگیهای بینظیر فنی و ظاهری که این اتومبیل ۴۴۱ هزار دلاری دارد، نکته جالب این است که رنگ این خودرو که آبی متالیک است از زوایای مختلف و بسته به شدت نور محیط متغیر است. در ادامه میتوانید گالری تصاویر مربوط به این خودرو را مشاهده نمایید.
لامبورگینی آونتادور چند ماه پیش رونمایی گردید. این اتومبیل مدرن و دلربا با رنگ خاصی ارائه شده که ایتالیاییها نام Azzuro Thetis روی آن نهادهاند. این رنگ در واقع نوعی آبی متالیک است که سایه و غلظت آن بسته میزان نور محیط و زاویهای که به این خودرو مینگرید متفاوت است.