کسی را که به تو شنا یاد داد، غرق مکن.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خودرویی که نصف می شود! +عکس

 کارخانه سوئیسی رینسپید عادت دارد هر چند وقت یک بار با رونمایی از یک مدل مفهومی عجیب و غریب همه را غافلگیر کند؛ البته این مدل ها معمولا در حد یک کانسپت باقی می مانند و به طور انبوه تولید نمی شوند. هر سال اوج خلاقیت رینسپید را می توان در نمایشگاه اتومبیل ژنو دید که در خانه همین شرکت خودروسازی برگزار می شود. همیشه در میان ماشین های عجیب و غریبی که به این شو ماشین می آیند یکی از شگفت انگیز ترین ها را رینسپید با خودش می آورد.

خودرویی که نصف می شود! +عکس | www.campfa.ir

خودرویی که نصف می شود! +عکس| wWw.CampFa.ir

وزن اضافه را در خانه بگذارید

محصول جدید رینسپید یک ماشین جمع جور الکتریکی است و البته هوشمند ولی این کارخانه تلاش کرده است نقطه ضعف ماشین های کوچک الکتریکی که برای رفت و آمد در شهر ساخته می شوند را در این یکی برطرف کند، آن هم با استفاده از یک صندوق عقب عجیب و غریب که البته از ماشین جداست و برای خودش چرخ دارد. طرح اولیه این ماشین و قسمتی که به دنبال خودش می کشد را “پیتر کاگی” و همکارانش در کارخانه ۴ ای آرسی رونمایی کردند. با این که ابعادش بسیار کوچک است اما ایده طراحی آن را از شکل و شمایل ماشین های سنگین قدیمی و اصطلاحا کلاسیک الگو گرفته اند.

خودرویی که نصف می شود! +عکس | wWw.CampFa.ir

کوله پشتی سفری

در ماشین های الکتریکی که هنوز به توانایی ماشین های بنزینی نرسیده اند وزن اضافه تر قابلیت های ماشین را بسیار پایین می آورد. ضمنا این ماشین برای شهر طراحی شده است و تا حد ممکن باید کوچک و جمع و جور باشد. آن طور که مسئولان رینسپید توضیح دادند، کوله پشتی این ماشین برای مواقعی است که می خواهید به مسافرت یا پیک نیک بروید یا وقتی می خواهید به اسکی بروید و جایی برای چوب های اسکی تان ندارید.

همچنین : بخوانید  عکس هایی از عجیب ترین ماشین های دنیا در سال 2012

خودرویی که نصف می شود! +عکس | wWw.CampFa.ir

خودرویی که نصف می شود! +عکس | wWw.CampFa.ir

خودرویی که نصف می شود! +عکس | wWw.CampFa.ir

خودرویی که نصف می شود! +عکس | wWw.CampFa.ir

فرماندهی موبایل ها

صندلی های ماشین نرم است و تودوزی زیبایی هم دارد. رینسپید برای این قسمت ها از کارخانه “گانسلن اند ولتر” کمک گرفته است که تخصصشان در همین زمینه است. یکی از مهندسان این کارخانه قسمت های داخلی ماشین را برای رینسپید طراحی و اجرا کرده است. اگرچه قسمت هایی از جلو داشبورد از جنس پلاستیک هستند ولی همه چیز آنقدر ظریف ساخته شده که انگار دست ساز است. سقف ماشین که نقش های زیبایی دارد شفاف ساخته شده و می شود از بالا بیرون را دید. یک مانیتور سی سانتی متری تصویر بیرون و تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد. شما از این راه می توانید با سیستم هوشمند ماشین ارتباط برقرار کنید، با آن حرف بزنید و چیزهای مختلفی بخواهید. سیستم پخش و چند رسانه ای ماشین هم از همین مانیتور کنترل می شود.

خودرویی که نصف می شود! +عکس | wWw.CampFa.ir