حوادث چون روزها سپری می شوند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

۲۰ خاصیت بی نظیر قارچ گانودرما در قهوه

۲۰ خاصیت بی نظیر قارچ گانودرما در قهوه

روش مصرف قارچ گانودرما , بهترین روش خوردن قارچ گانودرما

یکی از مواد خوراکی در طب سنتی که خواص درمانی دارد، قارچ گانودرما است، خواص قارچ گانودرما یا همان قارچ قرمز زیاد هستند و برای همین هم افراد زیادی به دنبال اطلاعات دقیق در مورد این ماده خوراکی بی نظیر هستند.

می توان این نوع قارچ را با مواد دیگر هم مصرف کرد و مثلا از خواص قارچ گانودرما موکا بهره مند شد. ما در این مقاله به مهمترین خواص این قارچ پرداخته ایم. از جمله خواص قارچ گانودرما برای دیابت و یا خواص قارچ گانودرما برای پوست. با ما همراه باشید و امیدواریم از این مقاله استفاده بهینه داشته باشید.

قارچ گانودرما چیست؟

نام علمی این نوع قارچ Ganoderma Lucidum است و از گونه های قارچ قرمز است. این قارچ از انواع قارچ های مغذی است که در برخی از کشورهای جهان دارای قدرت معنوی هم هست. در حال حاضر این ماده خوراکی شگفت انگیز “پادشاه گیاهان” نامیده می شود. اعتقاد بر این است که مصرف این نوع قارچ باعث سلامتی و افزایش طول عمر می شود. سالهای طولانی و متمادی است که در طب چینی برای درمان بیماری هایی مانند درد های بدن، سرطان و بیماری های کبدی این نوع قارچ مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین برای درمان بیماری های روانپزشکی و عصبی نیز تجویز می شود.

قارچ گانودرما در شش رنگ مختلف در دسترس است، اما نوع قرمز آن بیشتر کشت و استفاده می شود. قارچ گانودرما برای پخت و پز استفاده نمی شود زیرا طعم بسیار تلخی دارد. شما می توانید این نوع قارچ را از فروشگاههای معتبر تهیه کنید.

قارچ گانودرما و مزایای آن برای سلامتی

  1. سلامت قلب

محققان در چین و ژاپن دریافتند که اسید گرانودریک موجود در گانودرما جریان خون را بهبود می بخشد و میزان اکسیژن را در عضله قلب بهینه سازی می کند. همچنین کلسترول را کاهش می دهد و مانع از انسداد پلاکت ها می شود که اغلب این پلاکت ها عامل حملات قلبی هستند.

در حقیقت گانودرما مانع از تجمع پلاکت در رگ ها می شوند. پلاک با سد کردن جریان خون و با محدود کردن عبور خون در شریان ها منجر به آترواسکلروز یا تصلب شرایین می شود. یک مطالعه نشان داد که مصرف گانودرما به مدت ۲ هفته می تواند به طور قابل توجهی فشار خون را کاهش دهد.

  1. قارچ گانودرما ضد آلرژی

عصاره گانودرما می تواند به طور قابل توجهی انواع مختلف واکنش های آلرژیک، از جمله آسم و درماتیت، را مهار  و درمان کند. Tritpenes، یک ترکیب موجود در گانودرما است که اثرات ضد ویروسی و ضد حساسیت را به دنبال دارد.

این ترکیب باعث آزاد شدن هیستامین می شود و به همین علت هم این نوع قارچ به طور بالقوه برای مبارزه با آلرژی و علائم آن مهم به شمار می آید. پلی ساکارید ها توانایی آنتی بادی ها را برای مبارزه با باکتری ها و ویروس هایی که باعث واکنش های آلرژیک می شوند، بهبود می بخشند. Ganoderma برای درمان آلرژی های ناشی از شوک آتوپیک، درماتیت، تب یونجه، کندو، و آلرژی های مواد غذایی و دارویی مفید است.

  1. سلامت کبد با قارچ گانودرما

این گیاه قوی کبد را از آسیب های ناشی از عوامل فیزیکی و بیولوژیکی محافظت می کند. همچنین کبد چرب ناشی از الکل را درمان می کند. این نوع قارچ می تواند به درمان افرادی که در مراحل اولیه ابتلا به بیماری های کبدی الکلی هستند کمک کند، به ویژه افرادی که از کاهش شدید عملکرد کبد رنج می برند. همچنین به بیماران مبتلا به هپاتیت B و افزایش آنزیم های کبدی در آنها کمک می کند.

همچنین : بخوانید  فواید کامل انگور پادشاه میوه ها ،خواص دارویی انگور تاریخچه انگور

البته این را هم باید اضافه کرد که رفع و درمان هپاتیت B بسیار دشوار است و احتمال برگشت آن بعد از درمان نیز زیاد است. ترکیبات قدرتمند موجود در گانودرما ، دفع داروها و مواد شیمیایی ذخیره شده در کبد را تسریع می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در گانودرما برای مبارزه با رادیکال های آزاد و بازسازی کبد بسیار مفید هستند.

عکس قارچ گانودرما , قارچ گانودرما ییا قارچ قرمز

  1. سم زدایی از بدن

گانودرما سموم موجود در بدن به دلیل مصرف بیش از حد دارو و مواد غذایی ناسالم را از بین می برد و باعث سم زدایی سریع مواد شیمیایی از بدن می شود. علاوه بر این، توانایی بدن برای دریافت اکسیژن بیش از ۱٫۵ برابر افزایش می دهد. گانودرما به سرعت بدن را اکسیداسیون می کند و مقدار pH آن را تنظیم می کند.

  1. درمان بیماریهای کلیوی

بیماری کلیوی شامل نفریت مزمن، سندرم کلیوی دیابتی است. این امر به دلیل افزایش قند خون و میزان کلسترول در بدن رخ می دهد. کلیه ناسالم خون مناسب دریافت نمی کنند و این باعث خستگی، احتباس ادرار و اوره می شود. گانودرما پروتئینوری و کلسترول را کاهش می دهد و عملکرد  مناسب کبدی را به دنبال دارد.

  1. خواب راحت

گیاهپزشکان چینی به طور سنتی گانودرما را برای خواص تسکین دهندگی و ایجاد خوابی آرام  توصیه می کنند. استفاده منظم از این قارچ باعث تنظیم خوابی آرامش بخش می شود.

  1. سلامت روان با قارچ گانودرما

در ژاپن، مصرف گانودرمای خشک شده برای درمان مشکلات عصبی ناشی از استرس محیطی توصیه می شود. نتایج یک مطالعه همچنین نشان داد که خوردن گانودرما به طور منظم می تواند به بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند. ترکیبات این قارچ یک اثر آرام بخش رابه دنبال دارند و تاثیر آن مانند تاثیر مواد مخدر و یا تاثیرات خواب آور نیست.

  1. آرامش بخش عضله

گانودرما به طور گسترده ای دارای خواص آرامش بخش است و برای درمان و رفع هر گونه درد مورد استفاده قرار گرفته است. اعتقاد بر این است که این گیاه نیز می تواند از بی اشتهایی و ضعف و ناتوانی پس از یک بیماری مزمن جلوگیری کند.

ادامه خواص قارچ گانودرما در قهوه را در پارسی نو بخوانید

امتیاز 5.00 ( 1 رای )