ارزش انسان به افکار و باورهای اوست
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ترفند اينترنت

اینترنت پرسرعت رایگان برای تلفن های همراه +آموزش

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از باشگاه، وایمو (WIMO) نخستین شبکه اینترنت پرسرعت و بی سیم محلی است که به صورت رایگان به شهروندان عرضه می شود.

 

سرویس وایمو هم اکنون در برخی نقاط شهر تهران مانند سینما، کتابخانه، مراکز خرید و بانک ها عرضه شده و قرار است تا در آینده ای نزدیک مناطق و شهرهای بیشتری از کشور را تحت پوشش بگیرد. 
برای استفاده از اینترنت بی سیم محلی رایگان فقط به یک حساب کاربری در شبکه وایمو و اتصال WiFi نیاز دارید و احتیاجی به مودم و نرم افزارهای راه انداز دیگر بر روی موبایل، تبلت یا لپ تاپ خود نیست. 
شما می توانید در مناطقی که تحت پوشش شبکه وایمو قرار گرفته اند با ارسال یک پیام کوتاه حاوی متن WIMO به شماره ۳۰۰۰۹۴۶۶  تنظیمات اینترنت بی سیم محلی را دریافت کرده و از آن استفاده کنید. 
 
درباره‌ی WiMo (وایمو) بیش‌تر بدانید
«وایمو» شبکه‌ای است که به شهروندان امکان می‌دهد بدون نیاز به مودم‌های وایمکس مبین‌نت، تنها با استفاده از دستگاه‌های مجهز به Wi-Fi به اینترنت پرسرعت وصل شوند. در ادامه، به مهم‌ترین ویژگی‌های این شبکه اشاره شده است.
 
WiMo (وایمو) آسان است. بزرگ‌ترین ویژگی «وایمو»، شیوه‌ی استفاده‌ی بسیار آسان از آن است، طوری که کاربران به ساده‌ترین شکل ممکن و تنها با روشن کردن Wi-Fi دستگاه خود و انتخاب شبکه‌ی WiMo، می‌توانند به اینترنت متصل شوند. اکنون تنها کار باقی مانده، باز کردن مرورگر وبی هم‌چون اینترنت اکسپلورر یا فایرفاکس و گشت و گذار در دنیای اینترنت با سرعت مطلوب است.
 
WiMo (وایمو) همه‌جا شما را می‌شناسد. هنگامی که برای نخستین بار به شبکه‌ی «وایمو» وصل می‌شوید، باید با استفاده از شماره‌ی موبایل خود در سیستم ثبت‌نام کنید تا شماره‌ی موبایل شما به نام کاربری‌تان در شبکه‌ی «وایمو» بدل شود. برای این کار کافی است عبارت WiMo را به شماره ۳۰۰۰۹۴۶۶ پیامک کنید تا پس از چند لحظه رمز عبورتان برای شما پیامک شود.
اکنون در هر مکانی که تحت پوشش شبکه‌ی «وایمو» باشد، می‌توانید با استفاده از همین نام کاربری و رمز عبور به شبکه وصل شده و از اینترنت پرسرعت استفاده کنید.
 
WiMo (وایمو) رایگان است. هنگامی که برای نخستین بار به شبکه‌ی «وایمو» وصل می‌شوید، می‌توانید یک ساعت از اینترنت پرسرعت بی‌سیم بدون محدودیت از نظر سرعت و حجم استفاده کنید. این دوره‌ی لذت‌بخش پس از یک ساعت به پایان می‌رسد و از‌ این پس با این‌که هنوز اینترنت کاملاً رایگان است، اما سرعت ارتباط محدود می‌شود.
اما هر زمان که بخواهید، می‌توانید با تهیه کردن طرح‌های گوناگون حجمی و زمانی «وایمو» از روی سایت «وایمو»، سرعت اینترنت خود را دوباره افزایش دهید.
 
 دسترسی به حساب کاربری WiMo (وایمو) ساده است. گذشته از ثبت‌نام با تلفن همراه، از طریق سایت رسمی «وایمو» در نشانی www.wimo.ir نیز می‌توانید در شبکه‌ی «وایمو» ثبت‌نام کنید. سپس همواره می‌توانید با استفاده از نام کاربری (شماره‌ی موبایل) و رمز عبور، وارد حساب شخصی خود شوید و عملیات گوناگونی مانند تغییر دادن اطلاعات شخصی، مشاهده‌ی آمار مصرف اینترنت، شارژ کردن حساب «وایمو» و …  را انجام دهید.
 
شارژ کردن حساب WiMo (وایمو) ساده است. برای شارژ کردن حساب «وایمو»، گذشته از پرداخت اینترنتی از طریق سایت «وایمو»، می‌توانید کارت‌های شارژ «وایمو» را از مکان‌های فروش این کارت‌ها تهیه کنید و با اعلام شماره‌ی رمز (PIN) آن از طریق پیامک در سایت «وایمو»، حساب خود را شارژ کنید.
 
به زودی بسیاری از مکان‌های عمومی در شهر تهران تحت پوشش شبکه‌ی «وایمو» مبین‌نت قرار خواهند گرفت. بنابراین توصیه می‌کنیم از طریق سایت رسمی «وایمو» در این نشانی، در جریان تازه‌ترین تغییر و تحولات و مکان‌های تحت پوشش قرار بگیرید.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اینترنت رایگان وایمو می توانید به غرفه های مبین نت در هجدهمین نمایشگاه الکامپ مراجعه کنید.

آموزش نحوه غیرفعال کردن یا حذف حساب کاربری فیس‏بوک

www.campfa.ir

طبق آمار منتشر شده در ماه مارس ۲۰۱۰، تعداد کاربران سایت Facebook از مرز ۴۰۰ میلیون کاربر نیز گذشت. این رقم خیره کننده و تبدیل فیس‏بوک به دومین سایت جهان بر اساس رتبه‏بندی جهانی الکسا، گواهی از آن می‏دهد که فیس‏بوک در حال تبدیل به چیزی فراتر از یک شبکه اجتماعی معمولی است.

به گزارش ایران پلاس و به نقل از برسام ، با این حال ممکن است شما به عنوان یک کاربر از عضویت خود در این سایت پشیمان شده باشید. در صورتی که به هر دلیلی قصد دارید تا به فعالیت خود در فیس‏بوک پایان دهید می‏توانید حساب کاربری یا پروفایل خود را در فیس‏بوک غیرفعال کرده و یا حتی آن را حذف کنید.

در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه انجام این کار بپردازیم.

برای غیرفعال کردن حساب کاربری خود در فیس‏بوک:

ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید.

عکس پروفایل

بر روی دکمه Account در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید و Account Settings را انتخاب نمایید.

در صفحه بعدی، آخرین گزینه موجود Deactivate Account است. بر روی گزینه deactivate کلیک نمایید.

در صفحه بعد شما بایستی دلیل برای این کار خود انتخاب نمایید و یا در صورت تمایل توضیحی در قبال این کار بنویسید.

با انتخاب Deactivate My Account حساب کاربری شما غیرفعال خواهد شد.

دقت کنید حتی پس از غیرفعال کردن حساب کاربری، دوستان شما همچنان امکان دعوت شما و یا برچسب زدن نام شما در تصاویر را دارند. با انتخاب گزینه Email opt out در صفحه غیرفعال کردن حساب کاربری، ایمیل‏های مربوط به این وقایع برای شما ارسال نخواهد شد.
همچنین هر زمان نیز که بخواهید میتوانید با طی مجدد این مسیر، حساب کاربری خود را فعال یا Active کنید.

اما برای حذف کامل حساب کاربری در فیس‏بوک:

پس از ورود به حساب کاربری خود به لینک زیر مراجعه کنید:

http://www.facebook.com/policy.php#!/help/contact.php?show_form=delete_account

با انتخاب گزینه Submit درخواست حذف حساب کاربری شما ارسال می‏شود.

دقت کنید با این کار به هیچ وجه امکان بازیابی حساب کاربری نیست، در نتیجه با اطمینان کامل این کار را انجام دهید!

 

خروج از حساب کاربری Gmail از طریق کامپیوتری دیگر

فرض کنید در یک کامپیوتر عمومی یا کامپیوتر دوست‌تان وارد حساب کاربری خود در Gmail شده‌اید، اما پس از پایان کار فراموش کرده‌اید که از حساب کاربری خارج شوید و یا به اصطلاح Sign Out کنید. اگر دیگر امکان دسترسی به این سیستم را ندارید جای نگرانی نیست، چرا که با امکانی که Gmail فراهم کرده است می‌توانید از یک سیستم دیگر وارد حساب کاربری خود شده و با یک کلیک، از کلیه حساب‌های کاربری که در حال حاضر در وضعیت «وارد شده» قرار دارند خارج شوید.

بدین منظور:
ابتدا وارد حساب کاربری خود در Gmail شوید.
سپس (ترفندستان) در پایین صفحه و در سمت راست، بر روی Details کلیک کنید.
حال در پنجره‌ی باز شده می‌توانید لیست ۱۰ آدرس IP که از طریق آن وارد این حساب کاربری شده‌اید را به همراه تاریخ و زمان هر یک مشاهده کنید.
اکنون جهت خروج از کلیه حساب‌های کاربری وارد شده (به جز این ورود)، بر روی دکمه‌ی Sign Out All Other Sessions کلیک نمایید.
مشاهده‌ی پیغام Successfully signed out all other sessions به منزله‌ی موفقیت‌آمیز بودن این عمل است.

غیرفعال کردن حالت جدید پاسخگویی به ایمیل‌ها در Outlook 2013

در نسخه‌های قبلی نرم‌افزار Microsoft Outlook در مجموعه‌ی آفیس، هنگامی که قصد پاسخگویی به یک ایمیل را داشتید با کلیک بر روی دکمه Reply، پنجره‌ای جدید باز می‌شد و از طریق آن امکان نوشتن متن و پاسخگویی به ایمیل مهیا می‌شد. اما در نسخه ۲۰۱۳ نرم‌افزار Outlook این حالت تغییراتی پیدا کرده است. به طوری‌ که دیگر پنجره‌ی جدیدی باز نمی‌شود و در همان محیط داخلی و در قسمت مشاهده‌ی ایمیل بایستی پاسخ ایمیل را نوشته و ارسال کنید. در صورتی که به این حالت جدید عادت ندارید، می‌توانید آن را غیرفعال کرده و همانند سابق در یک پنجره‌ی جدید به ایمیل‌ها پاسخ دهید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
ابتدا Outlook 2013 را اجرا کنید.
سپس (ترفندستان) از منوی File بر روی Options کلیک نمایید.
اکنون در پنجره‌ی جدید، در سمت چپ، Mail را انتخاب نمایید.
حال از قسمت سمت راست پنجره، در محدوده‌ی Replies and forwards تیک گزینه‌ی Use inline replies when replying or forwarding را بردارید.
سپس بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید تا تغییر اعمال شود.

گرفتن عکس از صفحات وب در فایرفاکس ۱۶

در نسخه‌ی جدید فایرفاکس با عنوان Firefox 16 قابلیتی تقریباً مخفی گنجانده شده است که به وسیله‌ی آن می‌توانید به طور مستقیم و توسط خود فایرفاکس از کل صفحه‌ی وب و یا قسمتی از آن عکس‌ گرفته و آن را ذخیره کنید. در نتیجه دیگر نیازی به استفاده افزونه و یا سایر روش‌های عکس‌برداری از صفحه نمایش نخواهید داشت. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
ابتدا بر روی منوی Firefox کلیک کنید.
سپس (ترفندستان) از قسمت Web Developer بر روی Developer Toolbar کلیک نمایید.
خواهید دید که نواری در پایین پنجره‌ی فایرفاکس نمایان می‌شود.
اکنون صفحه‌ای که قصد عکس گرفتن از آن را دارید را فراخوانی نمایید.

حال در خط فرمان موجود در این نوار، دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید:

screenshot capture.png 0 true

در صورت موفقیت‌آمیز بودن این عمل، پیغامی مبنی بر ذخیره‌ی تصویر همراه با محل ذخیره‌ی آن درج خواهد شد. محل ذخیره‌ی عکس به طور پیش‌فرض محلی است که در تنظیمات فایرفاکس برای ذخیره‌ی فایل‌های دانلودی انتخاب کرده‌اید.

در این دستور به جای capture.png می‌توانید نام دلخواه عکسی که قرار است ذخیره شود را وارد نمایید.
همچنین (ترفندستان) می‌توانید محل ذخیره‌ی عکس را نیز تغییر دهید. به عنوان مثال اگر قصد داشته باشیم عکس را با نام picture.png و در پوشه‌ی C:images ذخیره کنیم، از چنین دستوری استفاده خواهیم کرد:

screenshot C:imagespicture.png 0 true

این دستور که همراه با متغیر true است یک عکس از کل صفحه‌ی وب ذخیره می‌کند. در صورتی که دوست دارید تنها از محدوده‌ای که در حال حاضر از صفحه‌ی وب نمایش داده می‌شود عکس بگیرید کافی است در دستور به جای true از false استفاده کنید:

screenshot capture.png 0 false

همچنین وجود متغیر ۰ در این دستور به منزله‌ی این است که ۰ ثانیه بعد (دقیقاً بلافاصله) عکس گرفته شود. در صورتی که قصد دارید چند ثانیه بعد از وارد کردن دستور، عکس گرفته شود می‌توانید این عدد را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر قصد داشته باشیم ۵ ثانیه بعد از وارد کردن دستور عکس گرفته شود از چنین دستوری استفاده می‌کنیم:

screenshot capture.png 5 true

خواهید دید که پیغام ذخیره‌ی عکس نیز ۵ ثانیه بعد نمایان می‌شود.