ضعیف‌الاراده کسی است که با هر شکستی بینش او نیز عوض شود.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مقاله و تحقيق

شیوع پدیده پیر دختری در ایران !

شیوع پدیده پیر دختری در ایران !

شیوع پدیده پیر دختری در ایران !

یک آسیب شناس اجتماعی با اعلام اینکه ۱۱ میلیون دختر آماده ازدواج داریم؛از شیوع پدیده پیر دختری در ایران خبر داد و گفت: ۴ تا ۶ میلیون پیردختردر کشور وجود دارند که این می تواند تبعات اجتماعی بدی را برای جامعه رقم زند.

دکتر مجید ابهری با بیان اینکه این دختران به این نتیجه رسیده اند که ازدواج به درد آن ها نمی خورد افزود: ۴۰ درصد دختران مجرد ایرانی به مرحله تجرد کامل رسیده اند که عوامل زیادی دراین زمینه نقش داشته است.

وی با تاکید بر افزایش آماردختران مجرد و آماده ازدواج ، دلایل مختلفی مثل مشکلات اقتصادی ، تورم و گرانی ، اشتغال ؛ گرانی مسکن از نظرمادی و حس عدم مسئولیت پذیری پسران از نظر رفتاری را از موانع اصلی ازدواج خواند.

ابهری عبور دختران از سنین مطلوب ازدواج وحتی رسیدن به سن یائسگی را پیر دختری خواند و گفت: این افراد سن مطلوب ازدواج را به دلایلی از دست داده اند اما هنوز مجرد می باشندو اینچنین امروز جامعه مواجه با پدیده به نام “پیر دختری “شده است.

به هم ریختن یک خانواده و مشکلات زناشویی ارمغان عبور سن مطلوب ازدواج

وی افزود: وقتی دختری از سنین عرفی ازدواج عبورکرد ازترس مجرد ماندن به ازدواج های نامناسب تن می دهند. یعنی به مرد متاهل یا مردانی که دارای اختلاف سنی زیاد می باشند پاسخ مثبت می دهند.

این آسیب شناس عوارض اینگونه ازدواج ها را به هم ریختگی یک خانواده در صورت ازدواج با مردان متاهل و بروز مشکلات زناشویی با مردان سنین بالا عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این دختران به خاطر مسائل یاد شده قید ازدواج را زده و به زندگی مجردی خو گرفته اند اظهار داشت: در این میان بعضی از خانواده ها دچار مشکلات رفتاری با دخترانشان شده واین تقابل های روزمره ،دختران را به زندگی مجردی و جدایی از خانواده سوق داده اند.

دختران منتظر شهزاده زرین کمر با اسب سفید نباشند

دکترمجید ابهری گفت: با توجه به اینکه در روز دختر باید حرف های زد که باعث خوشحالی دختران گردد اما این واقعیت های تلخ باید مورد توجه دولتمردان ، خانواده ها و خود دختران قرار گیرد.

وی در پایان گفت: دولت باید امکانات زیربنایی ازدواج را فراهم کند وخانواده ها از سختگیری های بی مورد و سنگ اندازی ها و بهانه جوئی ها خود داری کنند و دختران نیز منتظر شهزاده زرین کمر با اسب سفید نباشند و با واقعیات زندگی سازش کنند.

منبع : شبکه ایران

تاثیرات رنگ چشم بر توانایی افراد!؟

رنگ چشم,تاثیر رنگ چشم ها

محققان آمریکایی به اسرار جدیدی در مورد تاثیر رنگ چشم بر شخصیت و دید انسان دست یافته اند.

یکی از باورهایی که در مورد رنگ چشم وجود دارد، تاثیر آن در محافظت چشم از نور خورشید است. به این ترتیب افرادی که چشمانشان دارای رنگ دانه های کم رنگ تری است، در مقابل تابش نور خورشید حساس تر هستند. همین حساسیت می تواند باعث ایجاد بیماری هایی نظیر AMD شود.

با این حال دلیل علمی برای اثبات فرضیه هایی که در مورد باهوش تر بودن افراد با چشم تیره وجود ندارد ولی دانشمندان آمریکایی تئوری نسبتاً خوبی در مورد بالا بودن واکنش افراد با چشمان تیره دارند.

این مطالعه در دانشگاه لوییزویل و با مشاهده چند حرکت ورزشی انجام شد.

دانشمندان با مطالعه فعالیت هایی مثل پرتاب توپ، ضربه زدن به توپ و ورزش مشت زنی دریافتند که افرادی که چشمان تیره تری دارند در این دسته فعالیت ها موفق ترند و در مقابل ورزشکارانی که چشمان روشن دارند، در حرکت های آرام مانند گلف یا بولینگ قدرت دارند.

 

منبع:عصر ایران

مشکل عمده کارکردن با لپ تاپ!

پزشکان می گویند هنگام کار با لپ تاپ کمر باید صاف باشد و چشمان باید در مسیر مستقیم به صحفه رایانه نگاه کنند به طوری که سر به پایین و بالا خم نشود.

کار طولانی با رایانه و نداشتن فعالیت های فیزیکی از واقعیت های تلخ امروزهستند که ابتلا به مشکلات کمری و اسپوندیلیت را افزایش می دهند.

اسپوندیلیت یا بیماری روماتیسم ستون فقرات التهاب مزمن ستون فقرات و مفاصل در قسمت پایینی کمر است . این التهاب موجب خشکی و درد کمرمی شود. به گفته پزشکان، درسال های اخیر تعداد جوانانی که به بیماری آرتیریت به ویژه اسپوندیلیت مبتلا می شود به میزان زیادی رو به افزایش است. طبق آمار بخش ارتوپدی یک بیمارستان هر هفته دستکم ۲۰ مورد جدید ابتلا به اسپوندیلیت گزارش می شود که بیماران مبتلا کمتر از ۳۰ سال سن دارند.

این آمار در مقایسه با شمار مبتلایان دهه قبل تقریبا سه برابر افزایش یافته است.

شیوه زندگی بی تحرک و نشسته باعث می شود که مفاصل و ماهیچه ها از شکل عادی خارج شوند. در حال حاضر اسپوندیلیت در میان افراد ۲۵ ساله که ساعت های طولانی روبروی رایانه می نشینند به یک بیماری رایج تبدیل شده است. به گفته پزشکان، پس از استئوآرتریت زانو (که در افراد بالای ۴۰ سال روی می دهد) اسپوندیلیت رایج ترین شکل آرتریت به شمار می رود.

نداشتن فعالیت های فیزیکی (ورزش)، بد نشستن در هنگام کار در اداره، خمیده نشستن در هنگام تماشای تلویزیون و چاقی همگی از دلایل افزایش شمار افراد مبتلا به اسپوندیلیت هستند.

پزشکان افزودند: همچنین نخوردن مواد مغذی از دیگر عوامل ابتلا به این بیماری است.

به گفته آنها، کارمندان در محل کار خود توجهی به مواد غذایی که می خورند ، ندارند.آنها اغلب تنقلات که مملو از کربوهیدارت است ، مصرف می کنند از این رو مواد مغذی به بدن آنها کم می رسد که این موضوع باعث می شود بدن آنها ضعیف شود و ایمنی کمتری داشته باشد که در نتیجه برای ابتلا به آرتریت مستعد تر می شود.

متخصصان ارتوپد می گویند ورزش مداوم و رعایت یک رژیم غذایی سالم و سبک دو روش ساده برای پیشگیری از ابتلا به آرتریت هستند و یا دستکم می توانند ابتلا به این بیماری را به تاخیر اندازند.

» گوگل کاربران اپل را کنترل می‌کند

روزنامه وال استریت ژورنال پرونده ای رامنتشر کرده است که نشان می دهد شرکت گوگل از طریق مرورگر سافاری، کاربراناپل را کنترل می کند.

به گزارش مهر، سافاری عنوان برنامه وب مرورگر اپل است و بنابراین روی تمام دستگاههای مک، آی فن و آی پد نصب شده است.

اکنون روزنامه وال استریت ژورنال فاشکرده است که شرکت مانتین ویوو از طریق یک کد ویژه تنظمیات حریم خصوصی اینمرورگر، رفتار آنلاین کاربران اپل را از طریق کوکی ها ردیابی و ذخیره میکند. کوکی ها فایلهای کوچک متنی محتوی اطلاعات مربوط به مرورهای در وبهستند.

در بخش تنظیمات حریم شخصی مرورگر سافاریکد ویژه ای وجود دارد که به صورت از پیش انتخاب شده از نصب کوکی هاجلوگیری می کند و گوگل توانسته است با استفاده از این کد رفتار کاربرانسافاری را رصد کند.

درحقیقت، اطلاعات مربوط به رفتار جستجویکاربران در وب برای مدل تبلیغاتی که توسط گوگل ارائه شده اساسی است و بهمانتین ویوو کمک می کند که براساس سلایق و علایق کاربران برای آنها آگهیهای شخصی شده ارسال کند.

وال استریت ژورنال نوشته است: هرچند کوکیهایی که توسط گوگل ردیابی شده اند ظرف مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت منقضی می شوندباوجود این می توانند رفتار وبگردی کاربران سافاری را به مانتین ویوو نشاندهند.

گوگل در واکنش به این گزارش وال استریتژورنال نوشت: ژورنال از آنچه که رخ می دهد و اینکه چرا رخ می دهد برداشتبد داشته است. ما به صورت کاربردی از مرورگر سافاری برای ارائه برخی مشخصهها به کاربران گوگل استفاده می کنیم. اما تاکید بر این نکته ضروری است کهاین کوکی های تبلیغاتی اطلاعات شخصی را جمع آوری نمی کنند.

این درحالی است که وال استریت ژورنالعلاوه بر گوگل نام سه شرکت دیگر فعال در عرصه تبلیغات را ذکر کرده است کهاز این روش برای ارائه آگهی های شخصی شده استفاده می کنند.