گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیماری ها و راه های درمان

خواص بومادران، عکس گیاه بومادران، خواص دارویی بومادران، فواید بومادران

خواص بومادران، عکس گیاه بومادران، خواص دارویی بومادران، فواید بومادران

بومادران , خواص بومادران , فواید بومادران , خاصیت بومادران , منافع بومادران , گیاه بومادران

ما در این مقاله پزشکی سعی کردیم اطلاعاتی کامل و جامع در مورد گیاه بومادران را جمع آوری و تقدیم شما کنیم امیدواریم با مطالعه این مطلب شناخت مناسبی نسبت به این گیاه و نعمت الهی بدست آورید.

ادامه مطلب

آیا سفید شدن موها قابل برگشت است؟

آیا سفید شدن موها قابل برگشت است؟ - www.campfa.ir

در واقع باید گفت نمی‌توان از سفید شدن موها جلوگیری کرد، موهای شما مطابق خصوصیت ژنتیکی و الگوی ارث خانوادگی‌تان در سن خاصی سفید می‌شود. این سفیدی موها قابل برگشت نیست و موهایی که در اثر ارث یا کهولت سنی سفید شده‌اند دیگر فاقد رنگدانه‌اند و تنها می‌توان با رنگ کردن آن را مخفی کرد…

 بعضی از افراد عادت به رنگ‌کردن موهایشان دارند یا وقتی سفید می‌شوند برای تغییر موها را رنگ می‌کنند این افراد دیگر لازم نیست دنبال آرایشگر بگردند، چون مدتی است که محصولات جدیدی به بازار آمده که این مشکل را حل می‌کند. شاید شما هم شامپوهایی را دیده‌ باشید که می‌توان با آنها موها را رنگ کرد. این شامپوها بیشتر برای حفظ رنگ موی قبلی مفیدند، چراکه قدرت رنگ‌کنندگی چندان زیادی ندارند و معمولا با چند بار مصرف می‌توانند رنگ موی شما را به رنگ دلخواهتان تغییر دهند. عمده مصرف این شامپوها مربوط به بانوان و آقایانی است که موهای خاکستری دارند و دوست دارند به تدریج این موهای خاکستری را بپوشانند.

 به‌خصوص اگر شما موهای خاکستری داشته باشید و نخواهید یک دفعه رنگ آنها را با رنگ مو تغییر دهید تا کسی متوجه این تغییرات نشود، می‌توانید این شامپوها را امتحان کنید. منافع این روش تغییر تدریجی رنگ مو است که البته به میزان تیرگی موها هم بستگی دارد.

حفظ بیشتر رنگ مویی که آرایشگر برای شما زده و به این ترتیب لازم نیست با فاصله زمانی کوتاه به آرایشگاه بروید، مقرون به صرفه بودن و عدم آسیب به موها از دیگر مزایای آن است ولی این نوع رنگ مو روی موهای خیلی تیره بی‌تاثیر است و تغییر رنگ در آن بسیار تدریجی است و امکان رنگ‌شدن کامل موهای خاکستری هم وجود ندارد ولی باعث می‌شود کمتر به نظر برسند.

عیب دیگر رنگ موهای شامپویی این است که رنگ مو را به‌صورت دائم و مستمر تغییر نمی‌دهند. برای تغییر رنگ موها با این شامپوها، فقط لازم است این شامپوها را به موهایتان بزنید و با آن موهایتان را شانه کنید. به این ترتیب مواد رنگ‌کننده بین موهای شما پخش می‌شوند. در مرحله آخر باید ۵ دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را آبکشی کنید. البته قبل از مصرف بروشور این شامپوها را بخوانید و حتما قبل از مصرف، تست حساسیت انجام دهیدیا با پزشک خود مشورت کنید.

دکتر محمدعلی نیلفروش زاده/متخصص پوست رییس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی

منبع: هفته نامه سلامت

۵ مشکل بدنتان در فصل سرما و راه های مقابله با آن

 

146227 5 مشکل بدنتان در فصل سرما و راه های مقابله با آنwwww.campfa.ir

نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، تنها سرما و تاریکی زودهنگام روزهای زمستان نیست که احساس غم انگیز در فرد ایجاد می کند؛ بلکه برنامه غذایی نیز در این امر تاثیر دارد. برای پیش گیری از مشکلات مربوط به این فصل به چند روش که در این مطلب به آن اشاره شده است، می پردازیم.

 

 

 

خشکی و زبری پوست
استفاده از وسایل گرمازا و دوش های طولانی مدت اگر چه باعث گرم شدن شما می شود اما پوست را نیز خشک می کند. با مصرف نان و برنج سبوس دار رطوبت بدن را حفظ کنید. لیپید موجود در این نوع موادغذایی باعث کاهش خشکی و قرمزی پوست می شود. لیپید باعث محکم شدن سلول های پوستی می شود. مصرف زرده تخم مرغ نیز که حاوی بیوتین است، برای پوست مفید است. بیوتین، باعث تولید اسیدچربی می شود که برای نرمی پوست لازم است.
هوای سرد، بروز آکنه و پوسته شدن پوست
هوای سرد به پوست آسیب می رساند و باعث التهاب آن می شود. به همین علت در هوای سرد اگزما، آکنه و پسوریازیس بروز پیدا می کند. مصرف هفته ای ۳ وعده ماهی آب های سرد مانند سالمون توصیه شده است. این نوع ماهی دارای EPA نوعی اسیدچرب امگا۳ است. شاهی نیز آنزیم های سم زدایی را رها می کند و سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند. متخصصان پوست مصرف گردو و دانه کتان را نیز توصیه می کنند.
افسردگی فصل زمستان
همه ما می دانیم که ویتامین D برای تقویت استخوان لازم است و به جذب کلسیم و فسفر نیز کمک می کند. همچنین نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف ویتامین D باعث بهبود خلق و خو می شود. علاوه بر مصرف مکمل ها، ماده غذایی غنی سازی شده با ویتامین D مانند شیر، آب پرتقال و ماست را نیز به برنامه غذایی خود اضافه کنید.
کمبود انرژی
در زمستان، هوا سرد و نور آفتاب کم است و فرد هنگام کار احساس کمبود انرژی می کند. برای رفع این مشکل می توانید مدتی آدامس بجوید. جویدن باعث تقویت جریان خون به مغز می شود و تاثیر آن همانند مصرف کافئین است بدون این که انرژی افت کند. برای به حداکثر رساندن این تاثیر از آدامس با طعم نعناع یا دم کرده نعناع استفاده کنید. با استنشاق نعناع که در فعالیت مغز تاثیر مثبتی ایجاد می کند، نتیجه بهتری به دست خواهید آورد. همچنین در صبحانه خود تخم مرغ، پروتئین کم چرب، ماست، نان های چند غله، جودوسر و میوه های تازه مصرف کنید.

سیستم ایمنی ضعیف
به علت این که در این فص
ل در محیط بسته قرار می گیریم، میکروب ها زیاد می شود. متخصصان مصرف روزانه حداقل ۷۵ میلی گرم ویتامین C را که در فلفل دلمه ای قرمز و پرتقال وجود دارد توصیه می کنند. ویتامین C رشد و فعالیت گلبول های سفید را افزایش می دهد. گلبول های سفید با عفونت ها مقابله می کند. برای تقویت بیشتر سیستم دفاعی بدن بتاکاروتن موجود در سبزی های برگ سبز مانند اسفناج، کاهو، کلم بروکلی، فرآورده های نارنجی مانند هویج و کدوتنبل فراموش نشود

حمام گرم در زمستان منجر به سکته می‌شود

محققان ژاپنی دریافتند که استحمام به مدت زمان طولانی با آب گرم در فصل سرما ممکن است به حوادث خطرناک و غیر منظره ای بیانجامد.

تیم پزشکی دانشکده پرستاری دانشگاه ژاپنی “کیوتو” در این تحقیقات علمی خود اشاره کردند که احتمال سکته قلبی هنگام دوش گرفتن با آب گرم در فصل زمستان بیشتر از فصل گرما است.

“چیکا نیشیاما” مسئول این گروه پزشکی گفت: این نتایج برای ژاپنی ها بسیار حائز اهمیت است، چراکه استحمام به مدت طولانی جزء کار روزمره ی آنها، در خانه و چشمه های آب گرم موجود در کشور است.


بنا به این گزارش، از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ حدود ۱۱ هزار نفر از ژاپنی ها در “اوساکا” واقع در غرب ژاپن دچار سکته قلبی شدند.

این تحقیقات نشان می دهد که از این میان حدود ۲۲ درصد از آنها به هنگام خواب دچار سکته قلبی شدند، این در حالی است که ۹ درصد آنها به هنگام استحمام، ۳ درصد در حین کار و ۵ درصد نیز به هنگام ورزش در اثر سکته قلبی جان خود را از دست دادند.

هورمونی که باعث میشود مردان دروغ نگویند!! جدید

مطالعه صورت گرفته توسط پژوهشگران آلمانی نشان می دهد: سطوح بالای هورمون تستسترون باعث افزایش میزان صداقت و راستگویی مردان می شود.

تستسترون مهمترین هورمون مردانه محسوب می شود که با بروز رفتارهای پرخاشگرانه و ضد اجتماعی در ارتباط است.

پژوهشگران دانشگاه بن مطالعه ای را روی بررسی رابطه میزان سطوح این هورمون با صداقت یا دروغگویی مردان انجام داده اند که در آن پوست بدن ۴۶ مرد به ژل حاوی هورمون تستسترون آغشته و برای ۴۵ داوطلب دیگر نیز از ژل پلاسبو (دارونما) فاقد این هورمون استفاده شد.

سپس افراد در یک مطالعه رفتاری شرکت کرده و مشغول به انجام یک بازی در یک غرفه جداگانه شدند؛ هرچه فرد امتیاز بیشتری بدست آورده و در سیستم ثبت می کردند، پول بیشتری بعنوان جایزه دریافت می کردند.

پروفسور «برند وبر» متخصص علوم اعصاب و سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می کند: این آزمایش بگونه ای طراحی شده بود که امکان فریبکاری برای شرکت کنندگان وجود داشت.

هر فرد در محیط های جداگانه قرار گرفته و کسی نمی توانست از تقلب برای کسب پول بیشتر مطلع شود، اما محققان در پایان آزمایش قادر به تشخیص فریبکاری افراد در حین انجام بازی بودند.

نتایج بدست آمده نشان می دهد که میزان فریبکاری و تقلب در مردان با سطوح بالاتر هورمون تستسترون در حین انجام بازی بسیار کمتر از سایر مردان است.

به گفته محققان، این هورمون در مردان باعث افزایش حس غرور و نیاز به ایجاد یک تصویر مثبت در نگاه دیگران می شود.

نتایج این مطالعه در مجله PLoS ONE منتشر شده است.