ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست جوشش و جاری بودن است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نقش پاها در رابطه زناشویی و جنسی زن و شوهر چیست

نقش پاها در رابطه زناشویی و جنسی زن و شوهر چیست

نقش پا در لذت جنسی , اثر پاها در رابطه جنسی , لذت جنسی از پاها

خواندن این مقاله را به افراد ماهل توصیه میکنیم

نقش پاها در افزایش لذت جنسی

فارغ از اختلالات جنسی، تعداد آقایانی که  به پاهای زنان توجه می کنند کم نبوده و این عضو در تحریک جنسی مردان نیز بی اثر نیست. هر چند برخی افراد دارای اختلال جنسی پارافیلیا و فتیش پا هستند و از نظر روانی نسبت به این عضو از بدن زنان واکنش جنسی هیجانی از خود بروز می دهند که خارج از موضوع مقاله است، اما ماساژ دادن پاهای زنان قبل از رابطه جنسی ضمن آنکه باعث افزایش دما در این عضو شده حس خوشایند و به موجب آن تحریک بهتری را در زنان سبب می شود.
حساسیت این عضو را از نظر تحریک جنسی نباید فراموش کرد لذا تماس دهانی با پاهای همسرتان در فرایند پیشنوازی ومعاشقه (به شرط رعایت نکات بهداشتی) در تحریک و لذت جنسی زنان موثر است، ضمن آنکه رعایت مسائل بهداشتی و زیبا نگه داشتن این عضو بعنوان بخشی از اندام بدن زنان که برای مردان نیز می تواند محرک جنسی باشد اهمیت زیادی دارد.

نقش پا در لذت جنسی , اثر پاها در رابطه جنسی , لذت جنسی از پاها

نقش پاها در رسیدن به ارگاسم

یکی از اعضای بدن انسان در میزان و کیفیت لذت بردن از رابطه ی جنسی ، پاها هستند. طبق پژوهشهای صورت گرفته دانشمندان دانشگاه جان هاپکینز در سال ۲۰۱۱ به این نتیجه رسیده اند که زنانی که حین رابطه جنسی جوراب پوشیده بودند ضمن تسریع در فرآیند تحریک جنسی از نظر مدت زمان ارگاسم نیز زودتر و بهتر به ارگاسم دست یافته اند، در مقابل زنانی که در قسمت پاها احساس سرما داشتند ضمن کاهش تحریک پذیری قادر نبودند به طور کامل به ارگاسم برسند. این بدان معنا نیست که خانمها حین رابطه جنسی جوراب بر پا داشته باشند، این آزمایش صرفا جهت بررسی نقش گرم بودن پاها در تحریک جنسی و ارگاسم بوده است، بدین ترتیب به خانم ها توصیه می شود پاهای خود را گرم نگه دارند، بطور کلی گرم بودن محیط رابطه جنسی در کیفیت و مدت زمان رابطه جنسی اهمیت زیادی دارد.

همچنین : بخوانید  چراغ قرمز هایی در روابط با همسر

نقش پا در لذت جنسی , اثر پاها در رابطه جنسی , لذت جنسی از پاها

نحوه ماساژ پاها

* برای انجام ماساژ پاها، روی یک صندلی کوتاه بنشینید و تمام قسمت های کف پا، رویه پا، پاشنه پا و انگشتان پا را به آرامی ماساژ دهید.
* برای ماساژ پا یک دست خود را روی پا و دیگری را زیر کف پا قرار دهید و به آرامی‌ از انگشتان پا به سمت قوزک ماساژ دهید و این حرکت را به سمت انگشتان ادامه داده و تکرار کنید.
* پا را با یک دست نگه داشته و با دست دیگر انگشتان هر پا را محکم فشار داده و به آرامی ‌بکشید.
* با انگشت شست از قسمت بالایی کف پا، به صورت خطی فشار محکم به مرکز کف پا وارد کنید و در قوس و برآمدگی پا، فشاری چرخشی اعمال کنید. این حرکت را در ۲ کف پا انجام دهید.
* یک پا را نگه داشته و به پای دیگر آرام مشت بزنید و با حرکات انگشتان دست در سراسر کف پا حرکات چرخشی انجام دهید.
* از قوزک پا تا ناحیه ران را با دستان خود ماساژ داده و آن را ۵ بار تکرار کنید.
* زانو را با فشار چرخشی انگشتان در ناحیه کاسه زانو ماساژ دهید. ماساژ پا پس از یک ایستادن طولانی می‌تواند عضلات پا را آرام کرده و به حالت اول بازگرداند.

منبع : تنظیم خانواده