اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

رنگ سال ۲۰۱۹ و ۹۸ چگونه تعیین می شود

مدل لباس رنگ سال 2019 , رنگ امسال چه رنگیه

شرکت پنتون از سال ۲۰۰۰ تا کنون شروع به تعییر رنگ خاصی به عنوان رنگ سال کرده است. پانتون همه ساله با همایشی رنگ سال را انتخاب می کند که به سرعت این رنگ مورد توجه شرکت ها و برندهای مطرح مدل و لباس قرار می گیرد.

تا تعیین شدن رنگ سال توسط پنتون باید منتظر ماند. موسسه پنتون یا پانتون به معنی همه رنگ ها کمپانی واقع در شهر کارلستات نیو جرسی آمریکا قرار گرفته است. این نهاد به خاطر تعیین غیر رسمی رنگ سال شهرت جهانی پیدا کرده است.


رنگ سال ۲۰۱۹ میلادی کی اعلام می شود

موسسه پنتون معمولا در ماه دسامبر آخرین ماه میلادی (آذر ۹۷) از میان رنگ های پیشنهاد شده یک رنگ را به عنوان رنگ سال تعیین میکند. این فرایند معمولا با نظرسنجی و در نهایت توسط چندین کارشناس مورد بررسی و انجام می شود.


رنگ سال ۱۳۹۸ چیست

همانطور که اشاره شد متاسفانه نهادی برای تعیین رنگ سال در ایران وجود ندارد. مردم و شرکت های مد و لباس از رنگ سال میلادی پیروی می کنند. رنگ سال ۱۳۹۸ همان رنگ سال ۲۰۱۹ است ،پس تا مشخص شدن رنگ سال ۲۰۱۹ باید منتظر ماند.


اخباری در مورد انتخاب رنگ سال ۲۰۱۹ و ۹۸

چنانچه خبری در مورد رنگ سال منتشر شود در این قسمت درج خواهد شد.


مروری بر رنگ سال های قبل

بنفش رنگ سال ۲۰۱۸ و ۹۷ بود

رنگ سال ۲۰۱۸ از سوی پنتون رنگ بنفش و به عبارت دقیق ۱۸-۳۸۳۸ Ultra Violet انتخاب شده است. رنگ بنفش از دید فرنگی‌ها، رنگی سلطنتی به حساب می‌آید. در زمانهای قدیم بنفش یک رنگ نایاب بود و فقط پادشاهان و افراد خاص می‌توانستند از این رنگ در منازل خویش استفاده کنند این رنگ علاوه بر اینکه حالت معنوی و آرامش را در افراد ایجاد می‌کند، یک رنگ شاد و بشاش است و به همین دلیل اغلب بانوان مسن و دختران جوان طرفدار این رنگ هستند. این رنگ آرامش دهنده است و قادر است محیط شما را جذاب، هنری و خلاق کند.

همچنین : بخوانید  شرط ملکه زیبایی اعراب برای ازدواج با رونالدو

رنگ سبز رنگ سال ۲۰۱۷ و ۹۶ بود

سال ۲۰۱۷ شرکت پنتون رنگ سال را رنگ سبزی که ته مایه زرد داشته انتخاب کرد. این رنگ تداعی کننده روز اول بهار و طبیعت زنده است. مدیر اجرایی موسسه پنتون در این رابطه می گوید که رنگ سبز ترکیب شده با زرد ما را به یاد طبیعت می اندازد و احاطه شدن با حس خوب و تازگی به سبک زندگی طبیعت هیجان و احساس خوش سرزندگی را منتقل می سازد. همچنین در سال ۲۱۰۷ رنگ سال توسط شرکت بنجامین بنفش شاه پسند معرفی شد.

اخبار جدید رنگ سال ۲۰۱۹ از پارسی نو بخوانید