انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دعواهای زناشویی تا کی؟!

دعواهای زناشویی تا کی؟!

 

شاید بارها برایتان پیش آمده که در حال گفت و گو با همسرتان هستید، اما گمان می‌کنید که او به حرف‌هایتان گوش نمی‌دهد یا اینکه هرچه سعی می‌کنید صحبت‌هایتان به نتیجه مناسب و دلخواهی برسد این‌طور نمی‌شود و برعکس پس از تمام شدن گفت و گو متوجه می‌شوید نه تنها حرف‌هایتان با هم یکی نشده و به یک نتیجه مشترک نرسیده‌اید، بلکه این گفت و گوی نامطبوع را با دلخوری از یکدیگر به پایان رسانده‌اید…

این قبیل مشکلات که این روزها خیلی همه گیر شده، به راحتی می‌تواند با گذشت زمان بنیان خانواده را سست کند و مشکلاتی اساسی را در زندگی مشترکتان به وجود بیاورد.
اما این مشکلات از کجا سرچشمه می‌گیرند؟ آیا نشانه تفاهم نداشتن شما با همسرتان است یا نشان دهنده نداشتن مهارت لازم برای یک گفت‌وگوی مطلوب؟

رایج‌ترین مشکلات زوج‌های جوان چیست؟
_ رابطه با خانواده‌ها
این از رایج‌ترین مشکلاتی است که اغلب زوج‌های جوان با آن مواجه می‌شوند و هرکدام سعی دارند که رابطه صمیمی سابق خود را با خانواده نگه دارند.

_ حسابدار خانواده کیست؟
در ابتدای زندگی مشترک، از آنجا که راهی طولانی در پیش است، طرفین می‌خواهند برای اطمینان خاطر بیشتر، سررشته امور را در دست بگیرند، اما حقیقت این است که شما در نهایت باید برای این کار تصمیمی بگیرید که هر دو از آن راضی باشید.

_ گذراندن تعطیلات
بعد از شروع یک زندگی مشترک، زن و شوهر دوست دارند تعطیلات شان را همان گونه که در دوران مجردی تصور می‌کردند سپری کنند، در چنین شرایطی ممکن است که نظرات متفاوتی در خصوص نحوه گذراندن تعطیلات عنوان شود.

_ معاشرت با دوستان
بعد از ازدواج، معاشرت کردن با دوستان متأهل از سرگرمی‌های پرطرفدار زوج‌های جوان است. زن و شوهر سعی می‌کنند دوستان خود را به یکدیگر معرفی کرده و باب معاشرت با آن‌ها را باز کنند. در این مورد، رقابتی پنهانی ممکن است به وجود بیاید که تنها چاره آن، صحبت کردن در این مورد است.

همچنین : بخوانید  تاثیر عجیب کم خوابی برروی خیانت کردن به همسر!!

_ تربیت بچه‌ها
اگر زن و شوهر در این مورد به اتفاق نظر نرسند، در آینده کوچک‌ترین دردسری را که کودک شان بیافریند به گردن یکدیگر خواهند انداخت که نتیجه آن، کدورت‌هایی است که به سختی از یاد می‌رود.

تصمیم گیری مشترک، تحمیل نظرات نیست
آیا درست است که همیشه یکی از دو نفر تصمیم بگیرد و انتظار داشته باشد که دیگری آن را قبول کند؟ آیا در صورتی که نظرها متفاوت باشد، درست است که همیشه یکی به سود دیگری کنار برود؟ مسلماً نه… بدیهی است که در هیچ زندگی زناشویی‌، جای اختلاف نظر خالی نیست و این اختلاف نظرها به شرط کوچک و بی اهمیت بودن، به زندگی هیجان می‌بخشد و آن را از یکنواختی نجات می‌دهد.

این ۲ نکته را روی دیوار خانه‌تان بنویسید
سعادت زناشویی، حفظ شادابی و طراوت عشق، مستلزم این است که زن و مرد نظر خود را ابراز کرده، ریشه و علل اختلاف نظر را بررسی و زمینه را برای گرفتن تصمیم مشترک فراهم کنند. زن و شوهر باید این واقعیت را پذیرا شوند که وجود اختلاف نظر در زندگی زناشویی، اجتناب ناپذیر است و در این صورت اگر به دنبال خوشبختی هستند، سعی کنند نظرات شان را هرچه بیشتر به هم نزدیک کنند.

یک راهنمای فوق‌العاده برای اینکه از شر بگو مگوها خلاص شوید :
دستور آشپزی برای همه زوج‌های جوان :
مواد لازم برای گرفتن تصمیم مشترک:
گذشت
ابراز حسن نیت
سعی کنید هیچ وقت نگویید
کی حق دارد؟
کی حق ندارد؟
کدام درست است؟
کدام غلط است؟