ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست جوشش و جاری بودن است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نسخه طب سنتی برای اختلالات جنسی

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btow3KE68Lbakvr3.jpg

 

ابتلا به بیماری‌ها و اختلالات جنسی یکی از بزرگ‌ترین کابوس‌هایی است که ممکن است سراغ هر مرد و زن جوانی بیاید؛ بیماری‌ها و مشکلاتی که تاثیری عمیق و گاهی جبران‌ناپذیر بر زندگی زناشویی افراد دارد و عدم درمان آنها در زمان مناسب، صدمه‌های جبران‌ناپذیری را به کانون خانواده و ادامه روند زندگی  وارد می‌کند.

 

از این رو در زمان‌های قدیم حکما و طبیبان مکاتب درمانی سنتی و مکمل، شیوه‌ها و روش‌های طبیعی و متنوعی را برای بهبود و درمان بیماری‌ها و اختلال‌های جنسی به کار می‌بستند و استفاده از این شیوه‌ها را سالم‌ترین و بی‌عارضه‌ترین روش‌ها برای حفظ سلامت و درمان بیماری‌های جنسی مردان و زنان می‌دانند.

کدام بیماری با طب سنتی قابل درمان است؟

بر اساس آنچه در متون و کتاب‌های حکما و طبیبان طب سنتی ایران به رشته تحریر درآمده بیماری‌های جنسی مختلفی را می‌توان با شیوه‌های درمانی طب سنتی و گیاه‌درمانی درمان کرد. از میان این بیماری‌ها می‌توان به ناتوانی‌های جنسی، کاهش میل جنسی، افزایش مفرط میل جنسی، خواب‌های جنسی و برخی دیگر از بیماری‌ها و اختلال‌های جنسی اشاره کرد.  البته باید به این نکته توجه داشت که یکی از ویژگی‌های طب سنتی ایران این است که درمان را برای بیمار و نه بیماری ارائه می‌کند.  به این ترتیب در این شیوه درمانی برای بیماران مبتلا به یک بیماری نسخه‌ها و روش‌های درمانی متفاوتی ارائه می‌شود؛ روش‌هایی که متناسب با مزاج و طبع افراد توسط درمانگران و متخصصان طب سنتی انتخاب و برای درمان بیماری‌ها به آنها توصیه می‌شود.

درمانگران سنتی چه می گویند

درمانگران و متخصصان طب سنتی  برای درمان بیماری‌های جنسی جنبه‌های فردی، روانی، شخصیتی، اجتماعی، تغذیه‌ای و رفتاری هر فرد را مد نظر قرار می‌دهند و پس از مطالعه این موارد برای  درمان بیماری‌ها و اختلال‌های جنسی اقدام می‌کنند. روش‌های درمان بیماری‌ها و اختلال‌های جنسی در طب سنتی و شیوه‌های طبیعی متنوع است. گاهی افراد مبتلا به این بیماری‌ها خیلی ساده با اصلاح تغذیه، خواب، استحمام، گیاه‌درمانی، تجویز داروهای معدنی، ماساژ، عطردرمانی، ورزش و موسیقی‌درمانی برای درمان استفاده می‌کنند و این کاملا با مزاج فرد بیمار و مزاج بیماری او در ارتباط است.

عوامل مختلفی‌ از جمله مسائل روحی- روانی، نوع تغذیه، تحرک، شرایط آب‌ و هوایی، سن، بسیاری از داروها و برخی از بیماری‌ها می‌توانند در بهبود اختلال‌ها و بیماری‌های جنسی موثر باشند.

نقش رژیم غذایی

بیماری ضعف قوای جنسی که در طب سنتی ایران از آن با نام ضعف قوت باه یا کمبود باه نام برده می‌شود به دلیل ضعف در یکی از اعضای رئیسه بدن یا تمامی آنها، همین‌طور ضعف عمومی بدن به وجود می‌آید که به وجود آمدن هر یک از این موارد دلایل خاص خود را دارد. با این وجود درمانگران طب سنتی برای درمان بیماری پیش از هر چیز برای شناسایی علت ایجاد ضعف در اندام و اعضای ضعیف اقدام می‌کنند. از این رو آنها برای بیمار روش‌های درمانی سنتی و رژیم غذایی خاصی را توصیه می‌کنند. آنها مصرف غذاهایی که خلط زیادی در بدن ایجاد کند، غذاهایی که در بدن باد ایجاد کند و غذاهایی که میل به گرمی داشته باشد را بهترین غذاها برای درمان ضعف عمومی بدن می‌دانند و به بیماران خود توصیه می‌کنند  مصرف داروها و غذاهای توصیه شده بعد از حمام کردن تاثیر درمانی بیشتری دارد. آنها به بیماران خود توصیه می‌کنند اگر هر ۳ خاصیت ذکر شده در غذای آنها موجود نبود دست‌کم غذایشان ۲ خاصیت را داشته باشد و سومین خاصیت از مصرف غذای دیگر تامین شود.

جادوی زنجبیل

زنجبیل از جمله گیاهان دارویی با طبع گرم است که مزه‌ای تند و سوزاننده دارد. مصرف این گیاه به صورت تازه یا خشک شده آن تاثیرات درمانی بی‌نظیری به همراه دارد که یکی از بارزترین آنها تقویت قوای جنسی است. این گیاه به دلیل طعم و عطری که به غذا می‌دهد یکی از پرمصرف‌ترین گیاهان دارویی و غذایی در میان مردم کشورهای شرقی است. مصرف روزانه زنجبیل همراه غذاها، چای یا سالادها می‌تواند علاوه بر افزایش قوای جنسی به عنوان یک داروی طبیعی برای کاهش میزان کلسترول خون، کاهش چسبندگی پلاکت‌ها، افزایش قوت هضم و متابولیسم بدن مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر زنجبیل، امروز فرآورده‌های صنعتی از این گیاه دارویی تهیه می‌شود که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. اسانس زنجبیل یکی از این فرآورده‌هاست که می‌توان روزانه ۲۰ تا ۳۰ قطره آن را به همراه غذا، سالاد و چای ۲ تا ۳ بار در طول روز مصرف کرد.

همچنین : بخوانید  خواسته های جنسی مردان از زنان

این گیاه را دست کم نگیرید

فلفل‌سبز گیاهی از ادویه‌ها و چاشنی‌های تند و پرمصرف‌ دنیا به ویژه مردمان آسیای شرقی است. این گیاه علاوه بر آنکه برای طعم‌بخشیدن به خوراکی‌ها و غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای تهیه برخی داروهای طبیعی و حتی تهیه محصولات ضددرد مانند مشمع‌های طبی و برخی پمادهای ضددردهای اسکلتی از آنها استفاده می‌شود.  مصرف فلفل سبز علاوه بر خاصیت ضد میکروبی و ضد اسپاسم، تاثیر زیادی در بهبود عملکرد دستگاه گوارش به ویژه معده در هضم و جذب مواد غذایی دارد و می‌تواند در کاهش میزان چربی و کلسترول خون نیز اثر بگذارد. علاوه بر این فلفل سبز گیاهی بهترین محرک و داروی طبیعی برای بهبود و افزایش ضعف قوای جنسی و درمان این بیماری است.

غذاهایی که توصیه می‌شوند

در برخی از متون طب سنتی اشاره شده که مصرف خوراکی‌ها و موادغذایی خاص می‌تواند به درمان و از بین رفتن ضعف قوای جنسی کمک کند. برای مثال در این متون به مصرف باقلا اشاره شده است. زیرا خوردن باقلا خلط و باد و بخارات در بدن ایجاد می‌کند اما در گروه غذاهای گرم نیست و بهتر است که مصرف آن با گیاهان دارویی گرم مزاج مثل زنجبیل یا شقاقل باشد. علاوه بر این، در این متون اشاره شده مصرف گوشت گوسفند با پیاز، افزودن زنجبیل به موادغذایی، خوردن انگور شیرین رسیده و همین‌طور مصرف نخود خام با توصیه درمانگر و متخصص طب سنتی بر اساس نسخه‌ای که او ارائه می‌کند نیز می‌تواند به بهبود افرادی که دچار ضعف قوای جنسی هستند، کمک کند. علاوه بر این، در شرایطی که کمی و ضعف قوای جنسی ناشی از ضعف بدن باشد مصرف شورباهای ساده، کباب، شلغم، روغن حیوانی، تخم‌مرغ نیمبند، مغز بادام و گردو و شیر توصیه شده است.

میانسالان چه کنند؟

انزال زودرس شایع‌ترین مشکل جنسی مردان به ویژه مردانی است که از مرز ۴۰ سالگی عبور کرده‌اند و دوره میانسالی را پشت سر می‌گذارند. این اختلال که در میان بسیاری از مردان جهان دیده می‌شود، تاثیر عمیقی بر زندگی زناشویی این گروه از مردان دارد به ویژه آن گروه از مردانی که به دلیل مسائل روحی، اجتماعی و عرفی توانایی رویارویی با این اختلال را ندارند و به سختی برای درمان آن اقدام می‌کنند در حالی که درمان این اختلال می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود کیفیت زندگی زناشویی و گرم‌تر شدن کانون خانواده داشته باشد. در بسیاری از متون طب سنتی برای ابتلا به این اختلال ۴ عامل ذکر شده است. در این متون اشاره شده که انجام فصد زیر نظر متخصص طب سنتی و مصرف غذای کمتر، گنجاندن آبغوره، آب انار، سکنجبین در ساعات اولیه روز در برنامه غذایی به بهبود این اختلال و درمان آن کمک می‌کند.