اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

راه هاي موفقيت

چکار کنم که خواستگار خوب برام پیدا بشه ؟ روش جذب خواستگار

چکار کنم که خواستگار خوب برام پیدا بشه ؟ روش جذب خواستگار

با استفاده از محصول خود هیپنوتیزم و مراقبه جذب خواستگار و نیمه گمشده طی مدت زمانی کوتاه خواستگار مناسب خود را جذب کنید. طی ۵ مرحله جذاب و متفاوت از فایل صوتی خودهیپنوتیزم جذب نیمه گمشده برای پروگرام ذهن در این زمینه تا قوی ترین مراقبه گروهی کشور برای جذب قطعی نتیجه.

خواستگار ندارم چیکار کنم؟ , جذب خواستگار ,جذب نیمه

تاکنون ۴۹ نفر نتیجه نهایی خود از پکیج را برای ما ارسال کردند. چرا شما نفر بعد نباشید ؟

با توجه به نتایج ارزشمند کاربران طی هفته های اخیر ، تخفیف ۸۰ درصدی را از دست ندهید

خرید محصول


هستند دخترانی در جامعه امروز ما که نیاز جنسی دارند اما خواستگاری ندارند که به این نیاز طبیعی شان پاسخ دهند. در مقاله ی پیش رو بررسی میکنیم این پرسش  را “میخوام ازدواج کنم نیاز جنسی ام هم زیاد است ولی خواستگار ندارم”

نبود خواستگار پدیده ای اجتماعی

ابتدا باید عرض کنیم دختران گرامی باید توجه داشته باشند نبود خواستگار یک پدیده ی اجتماعی است که عوامل زیادی دارد برخی از این عوامل به عبارت زیر است :

۱٫ وضعیت اجتماعى ـ فرهنگى و اقتصادى جامعه باعث شده است سن ازدواج دختران و پسران بالا برود بعضى توقعات و انتظارات خانواده‏ها و دامن زدن به فرهنگ تشریفات و نظیر آن، مشکل بیکارى پسران و عدم توانایى آنها براى تأمین نیازمندیهاى زندگى مستقل عواملى است که باعث این مشکل شده بنابراین در چنین فضایى زمینه ازدواج دختران نیز فراهم نمى‏شود در نتیجه دخترانى نظیر شما گمان مى‏کنند اشکال و ایراد در وجود آنهاست. پس یکى از عوامل پدید آمدن این مشکل عاملى است که از اختیار شما و هر کس دیگرى خارج است.

۲٫ گاهى انتظارات بالا و بیش از اندازه خانواده‏ها یا خود دختران به این مشکل دامن مى‏زند که در این صورت این موضوع باید مورد بررسى قرار گیرد و در صورت واقعیت داشتن آن، با تدابیر لازم و مناسب به تعدیل آن پرداخت و بدین وسیله یکى از موانع خواستگارى و ازدواج برطرف شود.

۳٫ گاهى نیز ویژگیهاى شخصیتى و اخلاقى خانواده ‏ها ممکن است مانع و سد راهى براى خواستگاران باشد که این امر نیز باید مورد توجه خانواده‏ها قرار گفته و در صورت لزوم تغییرات لازم را در نحوه برخورد و صفات اخلاقى و آداب اجتماعى خود ایجاد نمایند و زمینه ازدواج دختران خود را فراهم نمایند.

۴٫ گاهى نیز ویژگیهاى ظاهرى و جسمانى یا صفات اخلاقى و شخصیتى خود دختران است که باعث مى‏شود دیرتر ازدواج کنند و خواستگار کمترى داشته باشند.ضمنا لازم به ذکر است در جامعه ما سن ازدواج بالا رفته است و در حال حاضر میانگین سن ازدواج در دختران حدود ۲۴ سال است شما با میانگین فاصله کمی دارید و هنوز شرایط شما خوب است بنابراین دلیلی ندارد نگران باشید.

چند توصیه و راهکار مفید :

۱٫ از منفی بافی و افکار منفی باید اجتناب شود.
۲٫ از قرار گرفتن در تنهایی باید پرهیز نمود.
۳٫ از بیکاری باید دوری کرد و همواره خود را به کاری مشغول نمود.
۴٫ بیشتر در جمع شرکت کنید و به هیچ وجه خود را از دیگران جدا نکنید و در انزوا قرار نگیرید.
۵٫ ورزش به ویژه ورزش های دسته جمعی بسیار مفید است.
۶٫ اهتمام بیشتر به واجبات دینی و ترک گناه نقش بسیار زیادی در سلامت روان دارد.
۷٫ در پایان با توکل به خداوند و توسل به اولیای الهی از خداوند بخواهید که هر چه زودتر مشکل حل شود.
۸٫ به سر و وضع و آراستگی ظاهری خود بیشتر برسید واز شلختگی اجتناب کنید. البته با رعایت حلال و حرام و اجتناب از خودآرایی در مقابل نامحرم.
۹٫ هرگاه وارد خانه شدید بر تمام اهل خانه سلام کنید.
۱۰٫ قبل از ورود به خانه سه قل هوالله بخوانید.
۱۱٫ بعد از هر نماز سه قل هو الله بخوانید و حتما از خداوند بخواهید که این مشکل را حل نماید. مطمئن باشید که این روش بسیار موثر است و بالاخره به اجابت می رسد.
۱۳٫ براى ازدواج مى‏توانید به مؤسسات ازدواج تماس بگیرید و آمادگى و شرایط خود را براى ازدواج بیان کنید.مانند
۱- مؤسسه خیریه الزهرا(س)؛ قم، خ باجک (۱۹ دى)، روبروى مخابرات. تلفن ۷۷۱۳۱۳۰آدرس سایت اینترنتی این موسسه: www.mithagh-mag.ir فعالیت این موسسه در زمینه ازدواج دائم است.
۲- بنیاد ازدواج فاطمه زهرا(س)؛ قم، خ چهارمردان، چهار راه سجادیه. تلفن .۷۷۵۰۵۴۰ مشاوره ازدواج به صورت حضوری انجام می شود. فعالیت این موسسه در زمینه ازدواج دائم است.
۳- مؤسسه خیریه فاطمیه(س)؛ قم خیابان امام، ۳۰ مترى کیوانفر – نبش ک وچه ۳۸ تلفن ۶۶۲۱۲۰۰
۱۵٫ دعا، توکل، توسل و نذر صلوه برای روح اولیاء خدا معمولا مشکل گشا بوده است.
۱۶٫ تقوا پیشه کنید. قرآن کریم می فرماید و من یتقی الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب. کسی که به واجبات عمل و از گناهان دوری نماید, خدای مهربان راه خروجی برایش قرار می دهد و روزیش را از جایی که حساب نمی کند, می رساند.

رابطه با جنس مخالف‏ و دوستان

الف) انسان، به ویژه جوان، به ارتباط اجتماعى نیازمند است؛ زیرا آدمى موجود اجتماعى است و ارتباط با دیگران پاسخ آن نیاز درونى به شمار می ‏آید. انتخاب همسالان و همکلاسى‏ها، مى‏تواند نشان دهنده درایت و تعقل فرد باشد و زمینه رشد فکرى و اجتماعى و علمی اش را فراهم آورد؛ به عبارت دیگر، ما از طریق ارتباط با دیگران و انتخاب دوست که به شکل‏گیرى شخصیت انسان مى‏انجامد، یکى از نیازهاى مهم زندگى خودرا برآورده مى‏سازیم.

البته آنچه باید بیش از لزوم داشتن ارتباط با دیگران مورد توجه و حساسیت معقول قرار گیرد، میزان و چگونگى ارتباط با همسالان و همکلاسى‏ها و در نهایت انتخاب دوست است.
داشتن روابط ضرورت دارد؛ ولى چگونگى آن از اهمیت بیش‏ترى برخوردار است به گونه‏اى که وقتى نحوه ارتباط به اصل مسأله آسیب رساند، براى حفظ امور مهم‏تر و حیاتى‏تر، باید از ارتباط چشم پوشید. خردمند کسى نیست که بتواند بین خیر و شرّ، خیر را تشخیص دهد و انتخاب کند بلکه خردمند کسى است که بین دو شرّ، آنچه شرش کم‏تر است برگزیند. پس باید در ارتباط با همکلاسى‏ها، به ویژه انتخاب دوست واستحکام بخشیدن به روابط دوستانه، دقت واهتمام جدى داشت. از فرد تحصیل کرده‏اى چون شما انتظار مى‏رود با اندیشه صحیح خود، دیگران رابه هدایت و پاکى دعوت کنید و از کانال دوستى بردیگران تأثیر گذار باشید نه آن که از دیگران تأثیر پذیرید.

ب) ارتباط با جنس مخالف موضوعى مهم و حساس است. چنان که گذشت، اگر خطرها و زیان‏هاى ارتباط، اصل مسأله رابطه با دیگران را مخدوش سازد – از محدوده مجاز و صحیح ارتباط خارج شود و ارزش‏هاى اخلاقى را زیر پا گذارد – باید جداً از آن پرهیز کرد؛ زیرا شرایط و فضا و نیز محتواى این رابطه‏ ها با موازین و آداب اخلاقى و مذهبى سازگار نیست و در اکثر قریب به اتفاق موارد به انتقال پیام‏هاى احساسى، عاطفى، جنسى و… که ریشه شیطانى دارد، می ‏انجامد. بنابراین، معیار داورى درباره روابط افراد، به ویژه جنس مخالف، توجه به مقررات وموازین عقلى و شرعى ارتباط است. باید در ارتباط با جنس مخالف دست کم به دو نکته اساسى توجه کافى شود:
۱٫ رعایت حیا و عفاف که فراتر از پوشش و حجاب است.
۲٫ تکبر ورزى دخترانه.

اگر صمیمیت، رفاقت، محبت و مهرورزى… بنیاد ارتباط با جنس مخالف باشد، این رابطه آسیب‏پذیر و چراگاه شیطان است. پس دختر در ارتباط با جنس مخالف باید متکبرانه برخورد کند تا از آفت‏هاى ارتباط که هر لحظه ممکن است خرمن عفت و پاکى‏اش را به خطر اندازد، مصون ماند. هر چند اصل بر عدم ارتباط با جنس مخالف است زیرا خداوند متعال، در سوره‏هاى مائده و نساء، مردان و زنان را از ارتباط پنهانى بایکدیگر باز داشته است. امیر مؤمنان على (ع) نیز به خاطر شدت پرهیزگارى از سلام کردن به زنان اجتناب مى‏ورزید. بى تردید ما از على(ع) زاهدتر و با معنویت‏ تر و مطمئن ‏تر نیستیم. وقتى آن حضرت چنین احتیاط مى‏کند، وظیفه ما روشن و بى‏نیاز از توضیح است. پس، ضمن تأکید مجدد بر حفظ حرمت انسانى، شما را به رعایت مقررات دینى و اخلاقى در ارتباط ها، به ویژه رابطه با جنس مخالف، توصیه مى‏کنیم. مبادا با نگاهى آلوده و کلامى خلاف موازین شرعى، سرمایه انسانى و عفاف و حیا و کرامت انسانى خود را به خطر اندازید.

اشتباه اصلى دختران

ریشه مشکل واشتباه اصلى شما آن است که به رغم آگاهى از فضاى ناسالم محیطهاى اجتماعى و… در انتخاب دوست مناسب دقت کافى مبذول نداشته‏اید. شما حتى در برابر خروج دوست همکلاسى‏تان از حدود اخلاق و شرع وارتباط آسانش با جنس مخالف حساسیت نشان ندادید و او را از این عمل نهى نکردید. ممکن است بگویید به سخن شما توجه نمی کرد، دراین صورت باید از رابطه خویش با وى چشم مى‏پوشیدید.

شما که از مشکلات فرهنگى و جریان‏هاى اخلاقى جامعه آگاه بودید و قبل از ورود به دانشگاه فطرت پاکتان شما را از ایجاد ارتباط با دوستان ناباب و جنس مخالف باز مى‏داشت، چگونه یک ماه پس از ورود به دانشگاه این مسأله را عادى پنداشتید و به تدریج در دامى که از آن مى‏گریختید، گرفتار آمدید؟ بى تردید این پدیده تأثیر تدریجى و ناخودآگاه دوستى را مى‏نمایاند. در مدتى کوتاه، آنچه فطرت پاکتان زشت مى‏شمرد، از یاد بردید و دیدگاهتان دگرگون شد. پس بى توجهى کوچک در انتخاب دوست و ارزشمند تلقى کردن برخى از ویژگى‏هاى رفتارى (داشتن دوست پسر) سبب شد در پى توجیه روابط با پسران برآیید.

هر چند در نخستین ارتباط کلامى با آن پسر، دچار شوک شدید و گمان نمى‏کردید شما نیز مورد تهدید و خطر قرار گیرید. بى تردید وقتى آن پسر دانشجو ارتباط نزدیک و صمیمانه شما و دوست تان را مشاهده کرد، شما را همفکر او پنداشت و به خود جرأت داد که از دوستى و ارتباط عاطفى با شما سخن گوید. بنابراین، اشتباه اساسى شما – افزون بر انتخاب دوستى که هنوز از اندیشه و رفتارها و شخصیت اجتماعى و خانوادگى او آگاهى کامل نداشتید – ایجاد ارتباط با جنس مخالف و ادامه ارتباط با وى به عنوان یک ارزش اجتماعى و احساس حقارت از نداشتن این گونه روابط بود. بااین مقدمه روشن مى‏شود: آن دختر همکلاسى‏تان براى شما(که به ارزش‏هاى اخلاقى – دینى پایبند و از سابقه‏اى روشن و ارزشمند برخوردار بودید،) دوست خوبى نیست.

در ترک ارتباط با دوست پسر، هرگز تردید نداشته باشید؛ زیرا چنین ارتباط هایى هم مورد نهى عقل و شرع است و هم مخالف عرفِ جامعه سالم. مطمئناً باید او و هر فرد دیگرى را از ذهن خود بیرون کنید. حتى اندیشیدن در این باره، مزاحم کار اصلى شما (تحصیل علم) است. مانند سال‏هاى پیش از ورود به دانشگاه، ذهن و رفتارتان را از این گونه مسائل خالى کنید که ارزش در حفظ عفاف و پاکى است.

نیاز جنسی دختر , رفع نیاز جنسی , نداشتن خواستگار , نبود خواستگار , خواستگار ندارم چیکار کنم؟ , جذب خواستگار ,جذب نیمه , خواستگار , خواستگاری

راه حل صحیح این مشکل

در پاسخ به این مسأله توجه به امور زیر ضرورت دارد:
۱٫ محورهاى اول و دوم، به ویژه ریشه اشتباه خود را به دقت بررسى کنید.
۲٫ شما که در ابتداى زندگى علمى و دانشگاهى به سر مى‏برید، از توانایى و استعداد کافى جهت پیشرفت تحصیلى برخوردارید و خداوند توفیق قبولى در یک رشته خوب و کارآمد و احتمالاً مورد علاقه‏تان را به شما عطا کرده است، این فرصت طلایى را قدر بدانید و به ارزش آن توجه کنید. بنابراین، در دوره کوتاه و حساس دانشجویى که مى‏تواند زمینه خوشبختى و سعادت آینده‏تان را فراهم آورد، تمام همت و تلاشتان را در تحصیل دانش قرار دهید.

تنها مسؤولیت دانشجو، دانش اندوزى است. شما نیز جز درس و مطالعه و تحقیق به چیزى نیندیشید. این که با فلانى چه کنم، با زندگى تحصیلى شما و دانشجویى شما سازگار نیست. هرگز اجازه ندهید شخصى نا آشنا که تنها چند بار او را در کلاس دیده‏اید، مسیر زندگى تان را تغییر دهد. پس:
الف) ذهن خود را به این اوهام و افکار بى ثمر آلوده نسازید.
ب) از موقعیت‏ها و مکان هایى که آن‏ها حضور دارند یا به گونه‏اى موجب ورود اندیشه‏هاى زیانبار به ذهنتان مى‏شود، اجتناب کنید و بکوشید زندگى روزانه‏تان بر اساس یک برنامه ریزى درست و حساب شده پیش رود.
ج) در رفتار با جنس مخالف حیا و عفاف و تکبرورزى را اساس کار قرار دهید.
د) در زندگى و به خصوص روابط اجتماعى، جز به رضایت خداوند نیندیشید و در انتخاب دوست دقت کافى داشته باشید.
ه) تا وقتى تصمیم به ازدواج نگرفته‏اید، اندیشه ارتباط با جنس مخالف را از ذهن بیرون سازید. البته در آن زمان نیز به شکل مناسب و به طور رسمى و تحت نظر خانواده محترمتان، عمل کنید. و از هر گونه ارتباط مستقیم، حتى براى آشنایى پیدا کردن از اوضاع و احوال فردى و خانوادگى وى جهت ازدواج، بپرهیزید.

چند نکته

هر چند درخواست نصیحت و شنیدن پند و اندرز و گرفتن راهنمایى از افراد با تجربه و کارشناس، از اندیشه بسیارى از مردم به خصوص جوانان، رخت بربسته؛ ولى تقاضاى شما را که نشان دهنده بیدارى وجدان و سلامت فطرت است، ارج مى‏نهم و شما را تحسین مى‏کنم. امیدوارم این نداى حق طلب و کمال جوى شما خواهر عزیز و جویاى رشد و کمال، همیشه زنده و پایدار باشد.
۱٫ در روایت آمده است: نگاه حرام، تیرى زهر آلود از تیرهاى شیطان است و چشم‏ها دام شیطانند. معمولاً اندیشه در پى چیزى مى‏رود که چشم دیده است. پس بهتر است انسان به کنترل نگاهش پردازد تا دچار انحراف فکر و اندیشه نشود. بنابراین، نگاه خود را کنترل کنید و بدانید شیطان در ارتباط دو نامحرم شرکت فعال دارد. او در پیشگاه خداوند سبحان سوگند یاد کرده است که جز به گمراهى انسان‏ها نیندیشد و هر گاه دو نامحرم خلوت کردند.

در جمع آن‏ها شرکت جوید. پس، از خلوت کردن با جنس مخالف، هر چند به بهانه گفت و گوى دوستانه یا علمى سخت بپرهیزید. شیطان هیچ‏گاه به طور مستقیم آدمى را به خیانت و خلاف دعوت نمى‏کند. انسان نیز از آغاز در پى انحراف فکرى و عملى نیست. شیطان او را در موقعیتى قرار مى‏دهد که فرد به صورت ناخودآگاه به سوى زشتى گام بر دارد.

۲٫ در تقویت حیا و عفاف خود بیش‏تر بکوشید؛ زیرا رسول گرامى اسلام مى‏فرماید: اگر کسى حیا نداشته باشد، به هر کارى دست مى‏زند. حفظ پاکى و داشتن عفاف مایه زینت انسان است.

۳٫ در انتخاب دوست دقت کنید. دوست خوب کسى است که افزون بر وفادارى و تعهد و آگاهى و بینش و دور اندیشى، به مقررات اخلاقى و آداب اجتماعى و خانوادگى و از همه مهم‏تر قوانین و دستورات شرعى پابند باشد. بى تردید، کسى که به مفاسد اخلاقى، آلوده و با دستورهاى دینى و اخلاقى بیگانه است، شایسته دوستى نیست. کسى که از ارتباط با نامحرم و جنس مخالف نمى‏پرهیزد، معیار حیا و عفاف را زیر پا نهاده و به جاى دعوت به خوبى‏ها و پیشرفت و تعالى، انسان را به ضد ارزش‏ها دعوت مى‏کند، شایسته رفاقت و مهرورزى نیست. با کسى دوست شوید که نگاه به او شما را به یاد خدا اندازد و گفت و گو با وى سبب پیشرفت علمى و رشد معنوى شما شود.

مساله در مورد خود ارضایی دختران :

توجه شما به اشتباه و خلافی که مرتکب می شوید و احساس ناراحتی و شرمندگی بعد از آن نشانه بیداری وجدان و انفعال و تأثر شما از انجام گناه است. خود بیداری و توجه به زشتی عمل و ملامت کردن نفس خود در واقع پیمودن نیمی از راه اصلاح نفس و دوری از گناهان است. برای مقابله با این ناهنجاری راه های زیر توصیه می شود:
۱- مسایل جنسی برخلاف سایر نیازها، اگر زمینه تحریک آن فراهم نگردد، کمتر مزاحمت ایجاد می کند، بنابراین باید زمینه تحریکات جنسی را به هر صورت که باشد از بین برده و یا به حداقل برسانید.
۲-به محض راه یافتن فکر گناه، فورا آن را از تابلو اندیشه و فکر خود دور سازید و با ذکر خداوند و یادآوری حضور او و استمداد از ذکر شریف «لا حول ولا قوه الا بالله» اندیشه گناه را از ذهن بزدایید و فورا استغفار و طلب آمرزش کنید.
۳-دوری از این ناهنجاری روحی، امری تدریجی است و هر گام دور شدن از آن، یک پله بالا رفتن از نردبان موفقیت است.
۴- در عواقب بد گناه فکر کنید و در این رابطه کتاب گناهان کبیره شهید دستغیب شیرازی را مطالعه نمایید.
۵- هفته ای یک ربع ساعت به قبرستان سری بزنید و ضمن زیارت اهل قبور، در عاقبت و سرانجام انسان تفکر عمیق داشته باشید و کتاب معاد، شهید دستغیب شیرازی را مطالعه فرمایید.
۶- تصمیم بگیرید این عمل تکرار نشود به این صورت که بر روی کاغذی بنویسید: «من می توانم، من موفق می شوم، دیگر بس است» و این نوشته را همیشه با خود داشته باشید و در وقت انجام گناه آن را به یاد آورید و به مضمون آن پای بند باشید.

۷- امیر مؤمنان(ع) در یکی از کلمات قصار نهج البلاغه می فرماید: «من کرمت علیه نفسه هانت علیه شهواته؛ هر کس نفسش در نزدش عزیز و گرامی باشد، شهوت ها در نظرش خوار و پست می گردد» تفکر در ارزش والای انسان و گوهر ارزنده جان و حقیقت او و بهای او که لقای خداوند و قرب به اوست و توجه به هدف آفرینش و قله اوج مقام انسانی، گناهان را در نزد انسان بی مقدار و حقیر می نماید.

۸- برای مدتی اگر ضرورتی ندارد از اینترنت فاصله بگیرید و یا در حضور برخی دوستانتان از آن استفاده کنید تا وقتی که حال شما عادی گردد و کنترل بر اراده و خواست خود پیدا نمایید.
۹- برنامه منظم مطالعاتی برای خود قرار دهید و سعی کنید فرصت های خود را با مطالعه و تفکر مناسب پر کنید. همواره خودر ا نصیحت کنید و بر نفس خویش بانگ زنید: «ای بیچاره! تا کی گرفتار هوای نفس باشی و سرمایه گران مایه عمر را تباه سازی و به معصیت رب الارباب بپردازی؟
چرا برای اندک لذتی خیالی و موهوم و پوچ و گذرا، خود را گرفتار عذاب ابدی سازی و تیشه بر ریشه سعادت جاودانگی خود بزنی؟ اگر لحظه ای دیگر فرشته مرگ در رسد و جانت به حلقوم برسد، با چه وضعی به دیار برزخ رهسپار می گردی؟ نه! نه! هرگز من سعادت ابدی خویش را با لذتی آنی و بی ارزش عوض نمی کنم، من باید عزمی قاطع و استوار داشته باشم و با استمداد از خدای سبحان و رحیم و مهربان که با این همه گناه باز لطف و عنایت خود را از من دریغ نداشته با او پیمان ببندم و سر بر آستان بندگی او می ستایم تا با کمک او زنجیر شیطان نفس را بگسلم و بنده خالص و پاک او باشم.

۱۰- از یک برنامه تشویقی_تنبیهی بهره بگیرید به این شکل که با خود عهد و شرط کنید که اگر توانستم علی رغم فراهم بودن شرائط ورود به سایت غیر مجاز، خود را کنترل کردید و به سراغ آن نرفتید برای خود یک پاداش تشویقی و خوشایندی مثل تفریح، استفاده از غذای لذیذ و … در نظر گرفتید و از آن لذت ببرید و خداوند متعال را شکر گذار باشید و سجده شکر به جا اورید. و هر گاه که خدای نکرده مغلوب هوای نفس شدید جریمه ای برای خود در نظر گرفته و خودتان را تنبیه کنید مثلا از انجام یک تفریح خوشایند خود را محروم کنید یا یک روز روزه بگیرید و یا صدقه ای را به فقراء عطا کنید، (صدقه قابل اعتنا و با ارزش) و … و هر شب قبل از خواب این محاسبه اعمال را داشته باشید. مطمئنا اگر این برنامه راعمل کنید و به آن پای بند باشید چه بسا به ماه نکشد و در مبارزه با این غول سرکش موفقیت بدست می آورید فقط شرطش داشتن اراده ای قوی و جدیت در اجرای برنامه طراحی شده است، سستی به خرج ندهید و هرگز خسته نشوید و اگر هم در مواردی نتوانستید و مرتکب عمل شدید، توبه کنید و اظهار پشیمانی و نگران نباشید که نشد که نشد. نیازمند صبر و مقاومت است.
در مورد عمل خودارضایی یا استمنا و استشها باید توجه داشت که این عمل در هر صورت حرام و از گناهان بزرگ است و راه ارضای مشروع غریزه جنسی براى فرد فقط از طریق ازدواج و نزدیکى با همسر شرعی خود می باشد.

انسان یک سلسله نیازهایی دارد که باید در شرایط زمانی مناسب به نحو صحیح ارضا شود یکی از این نیازها که آغاز ارضاء آن در ایام جوانی است اما بیداری آن در ایام نوجوانی رخ می دهد نیاز جنسی است. این نیاز در ایام نوجوانی و بلوغ بر اثر ترشح هورمون های جنسی و تغییرات فیزیولوژیکی و روانی که در فرد به وجود می آید، بیدار می شود ولی به دلیل فراهم نبودن سایر شرایط ازدواج مانند بلوغ فکری، اجتماعی و اقتصادی در بیشتر افراد با کمی تأخیر ارضاء می شود و بهترین دوران ارضاء این نیاز آغاز جوانی است یعنی وقتی سایر شرایط ازدواج نیز به طور نسبی فراهم شد اما به دلایلی ممکن است بعضی از جوانان درارضاء این نیاز دچار انحراف جنسی شوند و از طریق نامشروع بخواهند این نیاز طبیعی را ارضاء کند یکی از این راه های انحرافی که عوارض روانی – جسمانی بسیار نامطلوبی نیز به دنبال دارد مبتلا شدن به خود ارضایی در پسران و استشها در دختران است. عواملی مانند دست ورزی با آلت تناسلی، پوشیدن لباس های تنگ، نگاه کردن به مناظر شهوت آلود مانند نگاه کردن به فیلم های مبتذل ، نگاه به نامحرم، قرار گرفتن در تنهایی، وارونه خوابیدن، گوش دادن به موسیقی های شهوت برانگیز، خوردن بعضی از غذاهای شهوت زا و… می تواند باعث بروز این بیماری خانمانسوز شود.

علاوه برنشاط و شادابی سعی کنید دستور العمل های زیر را حتما انجام دهید.
۱- هر روز بین نیم تا یک ساعت ورزش کنید.
۲- با افراد خون گرم صمیمی و با نشاط معاشرت داشته باشید. حتما دوستان (همجنس) خوب پیدا کنید و از تنهایی خود را خلاص کنید.
۳- به مسائل مذهبی نماز اول وقت,حجاب, روزه, خواندن دعا و قرائت قرآن با توجه به معنای قرآن اهتمام داشته باشید.
۴- به خدا توکل کنید, از رحمت و رأفت خداوند مأیوس نباشید مطمئن باشید خداوند شما را دوست می دارد

پرسیدن این سوالات را در خواستگاری فراموش نکنید

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btowdgf7nQH7oDeU.jpg

 

این سوالات مهم ترین بخش خواستگاری است.

– به نظر شما بزرگترین اشتباهی که هر فرد می‌تواند در رابطه خود با همسرش مرتکب شود چیست؟ (پاسخ این سوال اطلاعات زیادی را در مورد اینکه چه چیزهایی باعث ناراحتی و غمگینی او شده و نیز در مورد طرز برخوردش نسبت به مسایل مختلف در اختیار شما قرار خواهد داد.)

۲ – فکر می‌کنید مردها (زن‌ها) گرایش به بی‌احساسی و سردی زیاد دارند یا محبت و عاطفه زیاد؟
۳ – معیارهای یک رابطه ایده‌آل به عقیده شما چیست؟
۴ – مهمترین چیزی که یک مرد (زن) در مورد یک زن (مرد) درک نمی‌کند ولی باید درک کند چیست؟
۵ – آیا تا به حال قلبتان شکسته است؟ (با این سوال می توانید بهتر بفهمید که چه تجربیات تلخی در زندگی داشته و چه چیزهایی بیشتر او را ناراحت می کند.)
۶ – هدف تان از ازدواج چیست؟
۷ – بیشترین هراس شما در ازدواج و شروع رابطه عاطفی به خاطر چیست؟
۸ – فکر می‌کنید تا به حال یک ارتباط موفق ( با دوستان و یا آشنایان) داشته‌اید؟
۹ – علت شکست شما (در صورت وجود) چه بوده است؟
۱۰ – در مورد شروع یک زندگی تازه چه احساسی دارید؟

راه های مقابله با استرس شب امتحان

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btowkFW3mOzjvC7x.jpg

 

اضطراب امتحان نوعی اشتغال ذهنی است که خود کم‌انگاری و تردید در مورد توانایی‌های فرد را به همراه دارد.

فرقی نمی‌کندکه دانش‌آموز باشی یا دانشجو، ابتدایی باشی یا دانشجوی مقطع دکترا، درسخوان باشی یا نه، در هر صورت وقتی اسم امتحان و آزمون و اعلام نتایج می‌آید استرس است که تمام وجود ما را فرا می‌گیرد. به خصوص حالا که فصل امتحانات زودتر از همیشه فرا رسیده این استرس و نگرانی در بین بسیاری از بچه‌ها نمایان شده، هر چقدر هم از مضرات استرس بگویند فایده ندارد و گویا امتحان و استرس آن با هم عجین شده‌اند. اما آیا تا به حال شده با خودمان فکر کنیم که این استرس تا چه اندازه به افراد آسیب می‌زند و چکار کنیم که از اضطراب و استرس امتحان کاسته شود.
به گفته کارشناسان، اضطراب امتحان نوعی اشتغال ذهنی است که خود کم‌انگاری و تردید در مورد توانایی‌های فرد را به همراه دارد. استرس و اضطراب در افراد معمولاً با علایمی همچون اضطراب، عصبی شدن، آرام و قرار نداشتن، احساس خستگی، سرگیجه، افزایش ضربان قلب، بی‌حالی، تنگی نفس، تعریق، لرزش، بیخوابی، دلهره، دلشوره، بی‌اشتهایی و سردرد دیده می‌شود. اما استرس چه آسیب‌هایی به فرد می‌زند، استرس می‌تواند به قلب آسیب برساند و حتی گرفتگی شریان‌های قلبی را تشدید می‌کند.
افزایش استرس حتی می‌تواند افت حافظه را با بالا رفتن سن تشدید کند. اما حال برای کاهش استرس در امتحانات چه می‌توان کرد؟ بارها کارشناسان مختلف بر تهیه جدول زمان‌بندی برای روز قبل از امتحان تاکید کرده‌اند اما کمتر دانش‌آموز و دانشجویی بوده که این مسأله را جدی بگیرد.
_ در ساعت معین درس بخوانید، چند ساعت متوالی درس خواندن خسته‌کننده است و سبب کاهش یادگیری می‌شود، بعد از پایان هر ساعت به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت کنید.
_ در برنامه‌ریزی برای درس خواندن در روز قبل از امتحان باید فاصله‌های زمانی خاصی برای استراحت کردن در نظر گرفته شود. البته بهتر است فاصله این استراحت براساس سختی یا آسانی مطلب مورد مطالعه تنظیم شود.
_ یکی دیگر از مواردی که بر کاهش استرس تاثیر دارد، تغذیه سالم است. بهتر است دور قهوه، چای و نوشابه‌های گازدار خط بکشید.
_ کافئین موجود در این نوشیدنی‌ها شما را بیدار نگه می‌دارد. ولی قدرت به خاطر آوردن مطالب را از شما می‌گیرد. در عوض مصرف میوه و سبزیجات تازه ذهن را فعال نگه می‌دارد.
_ همین مسأله باعث یادگیری بهتر و کاهش اضطراب می‌شود. خواب کامل نیز در این موارد موثر است. مهم نیست که چه ساعتی می‌خوابید یا بیدار می‌شوید مهم این است که وقتی می‌خواهید مطالب درسی را دوره کنید کاملاً هوشیار باشید و تمرکز کافی داشته باشید. مثبت‌اندیش باشید و وقت خود را با افرادی بگذرانید که به شما روحیه می‌دهند.
_ قبل از دوره کردن هر مطلب نفس عمیق بکشید و سعی کنید ذهن خود را از هر فکر دیگری پاک کنید.

_ هر چند استرس به میزان جزیی قادر است افراد را به جلو هل بدهد و باعث پیشرفت و ترقی‌شان باشد، اما اضطراب مزمن از مخرب‌ترین احساسات بشری است که تمام توانایی و قدرت آدمی را هدف می‌گیرد و حتی روی قدرت سیستم ایمنی بدن هم تاثیر منفی دارد. اما باید بدانیم این مشکل نیز قابل حل است.

مهارت هایی برای فراموش نکردن دروس

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btowVTfghL8gwFRP.jpg

 

سعی کن بین اطلاعات یاد گرفته شده و مطالب قبلی در ذهنت ارتباط برقرار کنی تا فراموشی آن‌ها کمتر شود.

فرآیند درس خواندن شامل چند بخش اصلی است و مطالعه به تنهایی نمی تواند به یادگیری کامل و به خاطر آوردن مطالب منجر شود. در این نوشته ابتدا به گام های اساسی مطالعه و سپس به چند روش برای مبارزه با فراموشی مطالب اشاره می کنیم.

 

۱ – به پیش نیاز منابعی که می خوانی توجه کن

اگر مطالب پیش زمینه اصلی را یاد نگرفته باشی حتی اگر مطالب جدید را حفظ کنی باز هم احتمال فراموشی مطلب وجود دارد؛ مثلا در درس عربی تا صرف فعل را یاد نگرفته باشی، نمی توانی فعل ماضی و مضارع بسازی .پس قبل از یادگیری درس حتما سعی کن ضعف خود را در مطالب قبلی مرتبط از بین ببری.

 

۲ – قبل از ورود به کلاس و شروع درس، حتما به پیش خوانی درس جدید اقدام کن تا با پیش زمینه فکری با درس جدید رو به رو شوی.

 

۳ – سعی کن مطالب درسی را سر کلاس یاد بگیری

در کلاس حضور فعال داشته باش.سوال بپرس و تا درس را نفهمیده ای از کلاس خارج نشو.

 

۴ – تمرین زیاد حل کن

تمرین باعث پر شدن شکاف های اطلاعاتی در مغزت خواهد شد .

 

۵ – مرور مطالب کلید رفع فراموشی است

هر شب در برنامه درسی خود مطالب را مرور کن.

 

۶ – سعی کن بین اطلاعات یاد گرفته شده و مطالب قبلی در ذهنت ارتباط برقرار کنی تا فراموشی آن‌ها کمتر شود.

 

۷ – مطالب یاد گرفته شده را دوباره در نقش معلم تدریس کن

این تدریس می تواند برای یک دوست یا شاگردان فرضی باشد.

 

۸ – سعی کن در زمان یادگیری مطلب تمرکز کامل داشته باشی و عوامل مخل تمرکز را به حداقل برسانی .

 

۹ – خلاصه برداری و یادداشت برداری حین مطالعه به رفع فراموشی کمک می کند .

 

۱۰ – تحقیقات نشان داده است روش سوال گذاری در ابتدای مطالعه نیز به یاد آوری مطلب کمک خواهد کرد .

 

۱۱ – اضطراب، عجله و شتاب در یادگیری مطلب باعث فراموشی آن ها می شود.

 

۱۲ – همچنین به یاد داشته باش که اگر مطلبی را یاد گرفتی، یک روز بعد، ۱۰ روز بعد، یک ماه بعد و ۴ماه بعد باید آن را مرور کنی، تا آن مطلب یک سال در حافظه ات تثبیت شود.

خانم ها با خودتان بیشتر آشنا شوید

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btow1JmEaWtiKOJ3.jpg

 

اگر تصمیم گرفته اید که این مقاله را بخوانید حتماً می خواهید با جنبه زنانه خود بیشتر آشنا شوید

اگر تصمیم گرفته اید که این مقاله را بخوانید حتماً می خواهید با جنبه زنانه خود بیشتر آشنا شوید، یعنی آن جنبه های غیر جسمی شما که باعث می شود بیشتر حس زن یا دختر بودن به شما دست بدهد.
این روزها همه نسبت به مسائل جنسیتی حساس شده اند و نمی شود بدون ناراحت کردن کسی درمورد زنانه یا مردانه بودن چیزی صحبت کرد. اگر تصمیم گرفته اید که این مقاله را بخوانید حتماً می خواهید با جنبه زنانه خود بیشتر آشنا شوید. یعنی آن جنبه های غیر جسمی شما که باعث می شود بیشتر حس زن یا دختر بودن به شما دست بدهد. اگر میخواهید با جنبه های زنانگی خود آشنا شوید در این مقاله توصیه هایی برای شکوفا کردن این جنبه ها آورده ایم.

مراحل
۱ –  بنشینید و به زمان هایی فکر کنید که واقعاً احساس زن بودن می کردید
 آن لحظه ها را با جزئیات به خاطر آورید. چه حسی داشتید؟ چه لباسی پوشیده بودید؟ چه می کردید؟ این اولین و مهمترین مرحله است چون درک شما از زن بودن را آشکار می کند. روی آن جزئیات متمرکز شوید و برای ایجاد دوباره آن وضعیت ها و حالت ها و آن حس در خودتان تلاش کنید.
۲ –  تفاوت بین زن بودن و دختر بودن را درک کنید
دخترانه بودن همان زن بودن است اما با حالتی جوانتر و مادی تر. این هیچ اشکالی ندارد اما تنها راه زن بودن نیست. شما می توانید ۷۰ سال سن داشته باشید و هنوز حس زنانگی را در خود داشته باشید چون قادرید هر کاری که باعث می شود این حس بیشتر در شما به وجود آید را انجام دهید.
۳ –  هر سانتیمتر از بدنتان را دوست داشته باشید
 بدنتان آن چیزی است که شما را به یک زن تبدیل می کند پس چطور می توانید زن باشید اما شکل زنانه بدنتان را دوست نداشته باشید؟ بدن زنان نسبت به مردان به طور طبیعی درصد بالاتری چربی دارد پس با چاقی زیاد انحناهای بدنتان را از بین نبرید. از طرف دیگر، بخشی از دوست داشتن بدنتان مراقبت از آن است پس مراقب سطح کلسترول بدنتان هم باشید. همچنین خوشبختانه برای سالم ماندن لازم نیست که اندامی مانکن گونه داشته باشید.
۴ –   ظرافت ظاهری داشته باشید
در اکثر جوامع، زن ها خیلی بیشتر از مردها به ظاهر خود می رسند. البته استثناهایی هم وجود دارد و این کاملاً به خودتان بستگی دارد که انتخاب کنید ظاهرتان هم بخشی از زنانگی شما باشد یا نه. اما به طور کلی، بسیاری از خانم ها وقتی حرکات آرام و ظریف داشته باشند احساس زنانگی بیشتری می کنند. و البته باید موقعیت را هم در نظر داشته باشید. در مسابقه والیبال نباید آنطور که در اتاق خوابتان با ظرافت حرکت می کنید، راه بروید. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید همیشه و در همه زمان ها باید این ظاهر را حفظ کنید.
۵ –  شوخ باشید
این تفکر  که زن بودن یعنی کامل و بی عیب و نقص بودن را دور بیندازید. زمان هایی که هیچ حرفی برای گفتن ندارید، بهترین آزمایش زن بودنتان این است که بخندید و بخندانید. کمی به آن فکر کنید: بیش از حد جدی گرفتن زندگی چندان زنانه نیست و از این گذشته برای سلامتیتان هم خوب نیست. پس زیاد لبخند بزنید، شوخی های در حد شخصیت خودتان داشته باشید . تفریح کنید! برای زن بودن باید با خودتان راحت باشید و با جدیت و خشک بودن زیاد نخواهید توانست با خودتان راحت باشید.
۶ –  راحت، شیک، و زنانه لباس بپوشید
لباس شما می تواند هر چیزی باشد: تاپ، دامن، روسری، کفش، شلوار، جوراب و از این قبیل. با دقت خرید کنید و چیزی را بخرید که به تنتان زیبا بنشیند. این لباسها نباید لزوماً خیلی گران باشند تا شیک به نظر برسند. می توانید لباس های ارزان تر اما باسلیقه و شیک انتخاب کنید.
۷ – کمی آرایش کنید
البته این مرحله چندان هم ضروری نیست اما کمک می کند که زنانه تر به نظر برسید. رژ لب های قرمز و صورتی و سایه های چشم خنثی به ایجاد صورتی زنانه کمک می کند. اما یادتان باشد همیشه هم به آرایش نیاز نیست. هر موقع که خواستید از آن استفاده کنید.
۸ –  به خودتان اعتماد داشته باشید
این هم یکی دیگر از مراحل مهم زنانه به نظر رسیدن است. این هم مثل مراحل دیگر، باید یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید. اعتماد به نفس نه تنها باعث می شود هم از نظر ذهنی و هم جسمی زنانه تر به نظر برسید بلکه کمک میکند مستقل تر و برجسته تر هم دیده شوید. هیچوقت دست ازخودتان نکشید.
نکته :
زنانگی نشانه ضعف نیست. به دنیا نشان دهید که چطور می توانید در عین زن بودن قوی و قدرتمند باشید.

چند توصیه برای انتخاب کت و شلوار دامادی

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btowcVdv16fUdsPa.jpg

 

آقایان در طول زندگی بارها و بارها کت و شلوار بر تن می کنند اما لباس دامادی چیز دیگری است و باید نگاه ویژه ای به آن داشت. در اینجا چند راهنمایی برای انتخاب کت شلوار مناسب ارایه داده است.

شما تصمیم می گیرید

هنگام انتخاب و خرید کت و شلوار دامادی تحت تاثیر سلیقه هیچ کس قرار نگیرید به جز خودتان و البته کمی هم سلیقه همسرتان. گاهی اوقات فروشنده ها وقتی مدل کت و شلوار دلخواه شما را در فروشگاه خود ندارند، سعی می کنند شما را متقاعد کنند که مدل دیگری را انتخاب کنید و شروع به تعریف و تمجید از آن مدل می کنند. اگر واقعا از یک مدل خوشتان نمی آید ، تسلیم نشوید و سعی کنید تحت تاثیر بازارگرمی فروشنده قرار نگیرید. حتی اگر مدلی را دوست ندارید و اطرافیان اصرار دارند که این مدل را انتخاب کنید ، بازهم لزومی ندارد تحت تاثیر گفته های دیگران آن را خریداری کنید. فراموش نکنید که این عروسی شماست و شما فقط یک بار داماد می شوید. ۲ – ذهن خود را از ” مد ” آزاد کنید

بسیاری از دامادها ، قبل از خرید کت و شلوار خود قبلا در ذهنشان مدهای سال را ثبت کرده اند و فقط به دنبال طرح های جدید می گردند در حالی که ممکن است کت و شلواری که امسال مد شده است، اصلا مناسب داماد نباشد. تنگ و کوتاه باشد و برای یک شب طولانی و پر از هیجان مناسب نباشد. زیاد تحت تاثیر مد نباشید و ذهن خود را آزاد بگذارید. ممکن است یک مدل ساده تر که طرح آن قدیمی به نظر می رسد تن خور بسیار خوبی برای شما داشته باشد و شما را بسیار رسمی و شیک نشان بدهد. تعصب روی یک مدل خاص نداشته باشید و بی طرفانه همه مدل ها را امتحان کنید. ۳ – کدام مدل مناسب است؟

از کجا بفهمیم یک مدل برای شب دامادی ما مناسب است؟ راستش را بخواهید پاسخ دادن به این سوال آسان نیست و توضیح آن کمی مشکل است. فقط خود شما می توانید آن را تشخیص دهید. بعضی وقت ها یک کت شلوار را بر تن می کنید و احساس می کنید که این عالی است. در اکثر مواقع حق با شماست و این همان است که مناسب اندامتان است. بازهم تاکید می کنم تحت تاثیر سلیقه دیگران تصمیم نگیرید و سعی کنید کار خودتان را بکنید. زیاد تحت تاثیر مد نباشید و ذهن خود را آزاد بگذارید. ممکن است یک مدل ساده تر که طرح آن قدیمی به نظر می رسد تن خور بسیار خوبی برای شما داشته باشد و شما را بسیار رسمی و شیک نشان بدهد

۴ – رنگ مناسب برای کت و شلوار دامادی

تا قبل از دهه ۸۰ میلادی تنها رنگی که برای کت و شلوار داماد متصور بود، رنگ مشکی بود که البته هنوز هم یک رنگ کلاسیک و رسمی محسوب می شود. اما بعد از آن و خصوصا در سالهای اخیر بسیاری از جوانان این سنت ها را شکسته اند و امروزه دیگرنمی توانبا قاطعیت گفت این رنگ برای کت شلوار دامادی مناسب نیست! فقط باید کمی سلیقه به خرج دهید و رنگی را انتخاب کنید که با رنگ موها، چشم ها و پوست شما متناسب باشد و جلوه آنها را بیشتر کند. بهتر است کت و شلوار را هم در زیر نور لامپ و هم در نور طبیعی خورشید امتحان کنید تا مطمئن شوید رنگ آن مناسب است.

شب امتحان و روز امتحان خود را اینگونه مدیریت کنید

 wwww.campfa.ir

این مقاله را در حضور پدر و مادر و با هم مرور کنید شاید لازم باشد آن ها هم به این مطلب نکات بیشتر ی را اضافه کنند.


 

حتما شما به اندازه خودتان درس خوانده اید وسعی کرده اید برای فردای امتحان آماده شوید معمولا نگرانی از امتحان و نتیجه آن از شایع ترین دغدغه ها و مشغولیت های ذهنی دانش آموزان است.

 

اگر توانستید خلاصه ای از درس های خوانده شده روزهای قبل را آماده داشته باشید شاید این کار در مورد درس های ریاضی یا فیزک در حد خلاصه فرمول ها باشد اما در مورد بعضی از درس های حفظ کردنی خیلی لازم و مهم باشد.

 

خلاصه درس ومرور آن شب امتحان به شما اعتماد به نفس و اطمینان می دهد و ساختار حافظه شما را مرتب و منظم می کند.

 

شب امتحان زودتر بخوابید و قبل از خواب با آخرین مرور پرونده فعالیت های درسی خود را ببندید اگر اشکالی در درس داشتید سعی می کنید با گذاشتن علامت قبل از رفتن سر جلسه آزمون از دبیر خود ویا سایر همکلاسی ها آن را رفع کنید شاید همین موضوع یکی از سوال های امتحان باشد دراین صورت ممکن است خودتان را سرزنش کنید.

 

روز امتحان زودتر از خواب بلند شوید قبل از خارج شدن از خانه صبحانه ای مناسب و نسبتا پر انرژی شامل مواد قند دار و البته جیزهایی که دوست دارید میل کنید در جلسه امتحان انرژی زیادی را باید صرف کنید.

 

داشتن چند عدد شکلات در جلسه امتحان لازم است که هم برایتان تنوع ایجاد می کند وهم انرژی از دست رفته را به شما بر میگرداند.

 

روز امتحان سعی کنید زودتر برسید دیر رسیدن منشاء اضطراب و تولید استرس و نگرانی خواهد کرد شاید قبلا این شرایط را تجربه کرده اید قبل از خروج از خانه مطمئن باشید که لوازم مورد نیاز برای جلسه آزمون را مثل خودکار یا مداد و سایر وسایل را همراه دارید.

 

معمولا افکار منفی در روز یا شب امتحان شایع است افکاری از این دست : شاید سوالات سخت باشد ،شاید مطالب از یادم برود ،اگر یادم رفت چه می شود ؟

 

اگر نمره خوبی نگیرم چطور باید پاسخ دیگران را بدهم ،ان ها به من چه خواهند گفت و چیزهایی شبیه به آن ،در حالی که این افکار متاسفانه هیچ کمکی به ما نمی کند که برای ما استرس و اظطراب به ارمغان خواهد آورد بهتر است به هر نحو ممکن جلوی آن را بگیریم.

 

می توانیم به خود بگوییم :من برای امتحان به اندازه خودم زحمت کشیده ام و از خدا طلب کمک و یاری می کنم.

 

از خودم به اندازه خودم انتظار دارم و به اندازه زحمتی که کشیده ام نه بیشتر و نه کمتر می خواهم از زحماتم نتیجه بگیرم.

 

بهتر است در امتحان طلبکار باشیم و نه بدهکار به این سوال چه پاسخی می دهید شما طلبکار هستید یا بدهکار.

 

اگر درس خوانده باشید پس باید خود را طلبکار بدانید به نظر شما چه لزومی دارد آدم طلبکار نگران باشد و مثلا بترسد.

 

روز امتحان و قبل از رفتن سر جلسه آزمون کمتر راجع به این موضوع با دوستان تان صحبت کنید و بهتر است راجع به مسایل دیگر صحبت کنید چون بعضی از دوستان تان ممکن است در مورد مقدار زحمتی که کشیده اند اغراق کنند یا خودشان را دست کم جلوه بدهند مثلا می گویند ما که نتوانستیم خوب بخوانیم اما بعد نتیجه را جور دیگری می بینید.

 

اگر در شب امتحان به موضوعی برخوردید که نمی دانستید آن را در جایی یادداشت کنید و صبح قبل از جلسه از معلم خود یا سایر دانش آموزان بپرسید چون ممکن است همین مساله برایتان دردسر ایجاد کند یعنی سوال امتحان باشد آن وقت خودتان را سرزنش خواهید کرد.

 

درجلسه امتحان ابتدا با یاد خدا و خواندن سوره ای کوتاه از قرآن به آرامش برسید و بعد از دریافت برگه سوال شروع به پاسخ دادن کنید در خواندن سوال دقت کنید می گویند فهمیدن سوال نصف جواب است و شما نیمی از راه را رفته اید.

 

اگر سوالی را بلد نیستید وقت زیادی را برای آن صرف نکنید این موضوع اعصاب تان را به هم می ریزد بهتر است به سراغ سوال بعدی بروید مطمئنا فرصت دارید بعدا به این سوال یا امثال آن مراجعه کنید به خود بگویید الان جیزی از آن یادم نمی آید شاید در برگشت به جواب برسم در این صورت به حافظه خود فرصت داده اید این موضوع البته در مورد کسانی صادق است که مطلب را می دانسته اند اما به دلایلی الان یادشان رفته نه در مورد کسانی که اطلاعاتی در آن زمینه خاص ندارند.

 

پاسخ ها یا نوشتنی و تشریحی هستند یا حل کردنی در هر صورت آرام و خوش خط بنویسید برگه های امتحانی خوش خط برای معلم حوصله تصحیح بیشتری ایجاد می کند ودقت او را افزایش می دهد.

 

زمانی برگه خود را تحویل مراقب می دهید که چند بار و با دقت پاسخ های خود را کنترل کرده اید و هر آن چه را که می دانستید وارد برگه کرده اید عجله نکنید بیرون از جلسه امتحان خبری نیست ممکن است بیرون رفتن سایر همکلاسی هایتان شما را وسوسه کند که با آن ها همراه شوید در حالی که از مقدار نوشته های آن ها خبر ندارید شما باید از زمان در نظر گرفته شده به طور کامل استفاده کنید و اگر سوالی را پاسخ نداده اید واقعا نمی دانستید نه به این دلیل که کم توجهی کردید یا برگه را زودتر از موعد تحویل داده اید.

 

وآخرین نکته این که بعد از امتحان به نتایج خوب یا بد احتمالی فکر نکنید و انرژی روانی و جسمی خود را معطوف امتحان بعدی کنید و البته بین این امتحان و امتحان بعدی هیچ رابطه ای وجود ندارد خصوصا اگر خدای نکرده این امتحان را به اصطلاح خراب کرده باشید.

 

گنه کرد در بلخ آهنگری               به شوشتر زدند گردن مسگری

 

با امید به موفقیت های شما دانش آموزان عزیزدر امتحانات مدرسه و سایر امتحان های مهم زندگی

چگونه در دوران بارداری شیک پوش باشیم؟

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btowyWXBhWftQ4Ko.jpg

 

وقتی صحبت از لباس در طول بارداری می شد باید علاوه بر راحتی به شیک بودن آن نیز توجه کرد. اما گذشته از اینها باید بدانید که مثلا در هفته نهم چه لباسی بپوشید و با پوشیدن لباس مثلا هفته چهاردهم تیپ و ظاهر خود را خراب نکنید. به طور مثال، باید بدانید در دو ماه نخست باراداری چه لباسی بپوشید که انحنای شکم شما را نشان ندهد.

سه ماه اول
بسیاری از مردم دوست ندارند تا پیش از دو ماهگی دیگران متوجه بارداری آنها بشوند. بنابراین، بهتر است کمد خود را نگاهی بیندازید و لباس های خیلی تنگ و چسبان را کنار بگذارید. بهتر است بیشتر لباس هایی را استفاده کنید که روی شکم، باسن و ران های شما را می پوشانند. مثلا تونیک های بلند. این لباس ها باعث می شوند تا چند کیلو اضافه وزن شما خیلی به چشم نیاید. ژاکت های ریزبافت، دامن هایی که در بالا تنگ و پایین گشاد هستند، پیراهن و تی شرت های پوشیده بپوشید.
از دیگر گزینه های مناسب برای سه ماه نخست بارداری می توان به تاپ های بلوز دار یا بلوزهایی اشاره کرد که کمربند دارند. پارچه لباس شل روی شکم شما می افتد اما کمربند باعث می شود تا لباس خوش‌دوخت تر به نظر برسد و خیلی گشاد و آویزان نباشد. با این نوع بلوزها می توانید شلوار جین بوت‌کات بپوشید تا بسیار شیک دیده شوید.
عدم آمادگی برای پوشیدن لباس های بارداری
برخی از لباس های بارداری بزرگ و گشاد هستند و مشکل اینجاست که شاید شکم خانم باردار به قدری بزرگ شده باشد که لباس های پیش از بارداری نیز دیگر اندازه اش نیستند. برای این منظور باید گزینه های جدیدی به کمد لباس های خود اضافه کنید. به طور مثال، کمربندهای کشی همچون باندهای مخصوص بارداری خریداری کنید که بالای شلوار بسته می شوند و هیچ گونه دکمه یا زیپی هم ندارند.
 این باند باعث می شود تا شلوار جین بدون دکمه بالا بماند و کسی هم متوجه نمی شود که شلوار دکمه ندارد. در شرایط اضطراری می توانید از باندهای کشی استفاده کنید و آن را در سوراخ دکمه بپیچانید تا همان کار مشابه را انجام دهد.
مشکل چاق شدن
تصور می کنید که چاق و خپل به نظر می رسید اما هنوز برای این نگرانی ها زود است. در این مرحله کمی چاق می شوید ولی آن قدر نیست که باعث ناراحتی شود. برای اینکه اعتماد به نفس خود را از دست ندهید بهتر است از پوشیدن لباس های تنگ دست بردارید زیرا لباس تنگ شما را همچون سوسیس نشان می دهد و به هیچ وجه زیبا نیست.
از پوشیدن بالا تنه های پر چین نیز خودداری کنید. به دنبال تاپ هایی باشید که همچنان شما را روی فرم نشان می دهند. تونیک انتخاب مناسبی است. تونیک همه شانه و بازوهای شما را می پوشاند و باعث می شود اضافه وزن شما کمتر دیده شود.
تاپ یا دیگر لباس هایی که قواره خاصی دارند رشد ناگهانی شکم شما و بزرگ شدن سینه ها را می توانند تا حدی مخفی نگه دارند. تاپ هایی که از پارچه های ژرسه نرم و لطیف دوخته شد اند انتخاب های خوبی به شمار می روند.

سه ماه دوم
با کمترین هزینه
در این دوران هر ماه وزن و سایز شما تغییر می کند و مسلما تمایلی ندارید هر ماه برای خرید لباس جدید هزینه کنید. برای برطرف کردن این مشکل باید روی خرید مواردی هزینه کنید که با رشد شما قابل تغییر باشند.
 به طور مثال، باید به دنبال خرید جزئیاتی همچون دکمه یا بندهای جمع کننده در کنار باشید تا با کمک آنها لباس های خود را به اندازه شکمتان بزرگ کنید. در ضمن می توانید شمایل جالبی نیز به شکم خود بدهید که در این دوران بزرگ شده است.
از محل کار تا تعطیلات
شما باید در این دوران لباسی بپوشید که در طول هفته خوب کار کند و در ضمن، راحت نیز باشد. بهتر است از کت یا ژاکت های رویی استفاده کنید. روی مانتوی خود لباس ردا مانند سبکی بپوشید که شکم شما را بپوشاند. این نوع لباس ها حتی برای تعطیلات آخر هفته و گردش با دوستان نیز مناسب است. اگر این لباس ها کمربند دارند حواستان باشد که کجا آن را گره می زنید.
برای شلوار نیز می توانید از شلوار جین بوت‌کات استفاده کنید که در قسمت کمر کشی هستند. انتخاب رنگ تیره کمک می کند تا هم در محیط کار و هم در محیط های اجتماعی دیگر بتوانید آن را بپوشید و شیک به نظر برسید.

سه ماه سوم
کار کردن در ماه های آخر
در این دوران احساس می کنید بسیار بزرگ شده اید و به هیچ وجه راحت نیستید. دکمه ها، زیپ ها و حتی کمربند برای شما نوعی شکنجه به حساب می آیند. برای خلاص شدن از همه آنها، پیراهن های ماکسی بلند تا قوزک پا بپوشید. این لباس بسیار راحت است و می توانید بدون هیچ درد و ناراحتی همه جا حاضر شوید.حتی می توانید از دامن ها و تونیک های بلند نیز استفاده کنید. این لباس ها نیز پوشیده و راحت و برای دوران بارداری مناسب هستند.
دلمردگی
در این دوران احتمالا به لباس های تک رنگ مثل مشکی، توسی و … علاقه مند می شوید زیرا تصور می کنید راحت تر هستند. اما باید مراقب ظاهر خود باشید و از رنگ های شاد و گرم استفاده کنید. بهتر است برای سرحال تر شدن خودتان هم که شده از زیورآلات استفاده کنید.
به طور مثال، هرچه شکم شما بزرگ تر می شود، گوشواره های بزرگ تری گوش کنید. رنگ دستبند و گوشواره خود را با لباس هایتان سِت کنید. از روسری هایی با رنگ های شاد و طرح های برجسته استفاده کنید.از اینکه به ظاهر خود برسید هراسی نداشته باشید. کیف و کفش همرنگ و زیورآلات زیبا همه باعث بهتر شدن روحیه شما در ماه های آخر می شوند.
روزهای پایانی
از لباس های خود خسته شده اید و می دانید این آخرین ماه بارداری شماست و نباید لباسی بخرید. اگر خیلی دوست دارید خرید بروید و برای خود لباس نو بخرید به سراغ چیزهایی بروید که پس از زایمان هم برایتان قابل استفاده باشد، مثلا کفش. کفش های صاف و تخت،راحتی یا پاشنه دار فرقی نمی کند. با انواع کفش ها می توانید به راحتی راه بروید و شیک نیز باشید. سعی کنید کفش هایی با رنگ ها و طرح های شاد خریداری کنید.
منبع:سیمرغ

چگونه گذشته مان را فراموش کنیم؟

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btowd06W9yoae3XM.jpg

 

فراموش کردن گذشته تان، چه ترک یک رابطه اعتیاد آور باشد یا غم از دست دادن یکی از عزیزان، یکی از سخت ترین کارهاست . با اینکه ممکن است بدانید که این رابطه چقدر برایتان دردناک است و برای سلامتی خودتان هم که شده باید آن را کنار بگذارید، اما هنوز برای گفتن «خداحافظ» مشکل دارید. آسان نیست، اما راه های عملی برای فراموش کردن گذشته تان وجود دارد.

قبل از اینکه بخواهید از رابطه خود خداحافظی کنید، لازم است که با خاطرات و تجربیاتتان روبه رو شوید. اگــــــر با اشتباهات خود دست و پنجه نرم می کنید، باید مسئولیت اعمالتان را بپذیرید.

۶  قدمی که برای فراموش کردن گذشته وجود دارد شامل موارد زیر است :
۱ – درمورد افکار و خاطراتتان بنویسید، نقاشی بکشید و درموردشان حرف بزنید. برای فراموش کردن گذشته تان باید به خاطراتتان احترام بگذارید.
۲ – با دور ریختن  احساسات و عواطف مربوط به خاطرات دردناکتان ، آنها را فراموش کنید. خواهید دید که بعد از آن چقدر احساس آرامش می کنید.
۳ – درصورت امکان به عقب برگردید و با کسانیکه در آن خاطرات دخیل بوده اند حرف بزنید.  برای فراموش کردن گذشته تان باید به عقب برگردید.
۴ – احساسات واقعیتان را با کسی در میان بگذارید. اگر صلاح است به آنها اعتراف کنید. برای فراموش کردن گذشته تان باید احساساتتان را بروز دهید. اگر باید با اشتباهاتتان کنار بیایید، باید تقصیر یا گناهتان را گردن بگیرید.
۵ – معذرت خواهی کرده و طلب بخشش کنید. برای فراموش کردن گذشته تان باید آسیب پذیر باشید.
۶ – برای کنترل پرخوری ها، اعتیاد یا آسیب رساندن به خودتان به خاطر گذشته دردناکتان کمک بگیرید. برای فراموش کردن گذشته باید غرور را کنار بگذارید.
فراموش کردن عزیزان، چه همسرتان باشد که از او طلاق گرفته اید، چه فرزندتان باشد که فوت کرده، چه خواهر یا برادرتان باشد که از شما دور شده یا هر کس دیگری، بسیار مشکل است. فراموش کردن گذشته نیاز به تلاش و انرژی بسیار دارد. مطمئن باشید که بعد از این گذشته دردناک نه تنها می توانید به زندگیتان ادامه دهید بلکه عاقل تر، آرام تر، و متمرکز تر خواهید بود.
فراموش کردن گذشته یعنی چه؟
فراموش کردن گذشته یعنی قبول کنید که برای تغییر گذشته کاری از دستتان برنمی آید: در مواجهه با  شکستتان شما هرچه از دستتان برمی آمده، کرده اید. باید بدانید که تا جاییکه می توانسته اید خوب، مهربان و مؤثر بوده اید. اگر قرار بود به عقب برگردید مطمئناً نمی توانستید کاری بیش از آن انجام دهید. پس باید گذشته را فراموش کنید.
_ فراموش کردن گذشته یعنی خود را برای اشتباهاتتان ببخشید :  
فکر کردن دوباره به آنچه که می توانستید یا باید انجام می دادید هیچ اثری ندارد. اگر با اشتباهاتتان درگیر هستید یا شکست خورده اید ، سعی کنید خودتان را ببخشید.
_ فراموش کردن گذشته یعنی افکارتان را بشناسید:
اگر می بینید که مدام درگیر گذشته هستید، با ملایمت افکارتان را به زمان حال برگردانید. سعی کنید این عادت را کنار بگذارید که مدام به اشتباهات گذشته تان فکر کنید.
_ فراموش کردن گذشته یعنی به ذات زمان اعتماد کنید:
زمان می گذرد و شما هم باید از گذشته بگذرید. زخم هایتان به مرور التیام می یابند و فقط جای آن بر جا می ماند.
_ فراموش کردن گذشته یعنی ارتباطات جدید ایجاد کنید:
لازم نیست که حتماً یک گروه دوست تازه پیدا کنید. می توانید یک دوستی جدید را با یکی از همکارانتان شروع کنید یا یکی از همسایه ها را برای شام به خانه تان دعوت کنید. اگر درمورد شکست هایتان با کسی حرف بزنید راحت تر می توانید با آنها کنار بیایید.
_ فراموش کردن گذشته یعنی در مکالماتتان به دنبال تعادل باشید:
خیلی مهم است که دردها و ناراحتی هایتان را با دیگران قسمت کنید اما به همان اندازه مهم است که به زندگی دیگران هم علاقه نشان دهید.
_ فراموش کردن گذشته یعنی یک دنیای تازه را تجربه کنید:
شروع به تحصیل در یک رشته تازه کنید یا یک سرگرمی جدید پیدا کنید. برای فراموش کردن گذشته باید به دنبال جهت های تازه باشید.
_ فراموش کردن گذشته یعنی زمانتان را در اختیار دیگران قرار دهید :
فرصت های بیشمار تازه ای وجود دارد که به شما کمک می کند با گذشته تان خداحافظی کنید. از منطقه امنتان بیرون بیایید. وقتتان را با کسانی بگذرانید که شادتان می کنند و از بودن با آنها لذت می برید.
_ وقتی می خواهید یک رابطه را فراموش کنید باید به طور جدی فکر کنید که آیا عاقلانه است که باز با آن فرد وقت بگذرانید یا باید همه چیز را به طور کل فراموش کنید. شاید هنوز عاشق او باشید یا از شما سوء استفاده کرده باشد و در افکار و احساساتتان سردرگم شده باشید. ایجاد یک وقفه، عاقلانه ترین راه ممکن است. از این طریق می توانید راحت تر فراموش کنید.
منبع:سیمرغ

این جراحی زیبایی در بین آقایان طرفدار دارد

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btow8A54uDICJwhU.jpg

 

مدت هاست که انواع جراحی زیبایی، از شایع ترین اعمال جراحی در دنیا هستند. در بسیاری از کشورها افراد به امید داشتن چهره ای زیباتر و متفاوت با چهره قبلیشان خود را به تیغ جراحان می سپارند.

جراحی زیبایی اصولا به منظور متناسب ساختن اجزای صورت و طبیعی و زیبا کردن آنها انجام می شود اما این روزها حتی کسانی که چهره طبیعی و متناسبی دارند هم برای اینکه چهره شان شبیه چهره هنرپیشه های معروف شود دست به جراحی زیبایی می زنند. اغلب این مراجعه کنندگان را خانم ها و جوانان تشکیل می دهند اما یک جراحی هست که بیشتر در بین آقایان طرفدار دارد.

منتوپلاستی یا جراحی زیبایی چانه یکی از رو ش های جراحی است که با اینکه مدت ها است تکنیک های انجام آن توسط جراحان شناخته شده است اما اخیرا در بین آقایان طرفدار پیدا کرده است.

در زیبایی شناسی چهره آقایان، داشتن چانه  برجسته و چهارگوش یا به اصطلاح چانه قوی از نشانه های زیبایی است. به همین دلیل اغلب آقایانی که برای منتوپلاستی به جراحان مراجعه می کنند درخواست می کنند که چانه شان به این صورت دربیاید. در بین مراجعه کنندگان جراحان زیبایی هالیوود این روزها بیشتر درخواست ها برای تغییر شکل چانه و فرم دادن آن به صورت چانه های هنرپیشه هایی مثل جرج کلونی، براد پیت و مایکل فارل است.

به همین دلیل این جراحان پروتزهای مختلفی در قالب چانه این هنرپیشه ها تهیه کرده اند و آن را در سایزهای مختلف به مراجعه کننده خود نشان می دهند تا او چانه موردنظرش را انتخاب کند. آنها مزیت این کار را این طور معرفی می کنند که با این روش فرد می تواند تا حدودی تصویر چانه خود بعد از انجام جراحی را حدس بزند. اکثر پروتزهایی که برای جراحی چانه به کار می روند سیلیکونی هستند.

مو به موی جراحی چانه

در جراحی زیبایی چانه برخلاف جراحی زیبایی گونه که می توان آن را گاهی بدون ایمپلنت و فقط با تکنیک های جراحی هم انجام داد، اغلب احتیاج به یک پروتز است. در جراحی های زیبایی چانه، بعد از انتخاب شکل و سایز مناسب ایمپلنت، جراح از طریق یک برش ظریف از زیر چانه، آن را روی استخوان فک و در زیر پوست و بافت عضلانی صورت قرار می دهد.

پروتزهای سیلیکونی که معمولا به صورت نعل اسبی هستند به وسیله یک بخیه در وسط چانه و به استخوان محکم می شوند تا بعد از انجام جراحی از جای خود تکان نخورند و فرم چانه تغییر نکند. در بعضی روش های جراحی، برش از داخل دهان و در طول لب پایینی انجام می شود و در این روش با استفاده از بخیه های قابل جذب، دیگر نیازی به مراجعه مجدد بعد از چند روز برای خارج کردن بخیه نیست.

بعد از انجام جراحی که معمولا بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، چانه بانداژ می شود تا بیمار احساس ناراحتی کمتری کند و همچنین از میزان تورم و التهاب کاسته شود. تنها مزیت منتوپلاستی نسبت به جراحی های زیبایی دیگر این است که احتمال برگشت پذیری این جراحی بالاتر است و مدتی بعد از این جراحی افراد می توانند با انجام یک جراحی دیگر پروتز را به راحتی خارج کنند.

اگر چه ممکن است در این جراحی مجدد آثار زخم و التهاب باعث شوند تا چانه فرد دقیقا به صورت فرم قبلی خود در نیاید. با این همه نکته ای که در مورد تمام موارد جراحی زیبایی مشترک است، این است که اغلب درخواست کنندگان این اعمال جراحی احساس عدم رضایت از شکل ظاهری خود را دارند و این مساله می تواند ریشه های روانی داشته باشد که شاید بتوان بدون انجام جراحی و صرفا با مشاوره آن را برطرف کرد.

عوارض جراحی چانه

منتوپلاستی با اینکه جراحی ساده و بی عارضه ای به نظر می رسد اما در هر حال خطرات خاص جراحی های زیبایی را دارد. بیهوشی، عفونت های بعد از عمل، قرار گرفتن نامناسب پروتز،التهاب شدید در محل عمل وا ز همه  مهم تر نارضایتی احتمالی بیمار از فرم جدید چانه اش جزو این عوارض هستند. به غیر از این ها ممکن است تا چند روز بیمار در محل جراحی احساس درد و ناراحتی کند و همچنین تا مدتی در لبخند زدن و حتی حرف زدن مشکل داشته باشد.

این مشکل در صورت استفاده از پروتزهای بزرگ و نامتناسب با اجزای صورت بیشتر به وجود می آید. بعد از انجام منتوپلاستی فرد باید تا مدت ها فعالیتش را محدود کرده و از تکان های شدید سر و صورت پرهیز کند. رعایت موارد خاص در موقع غذا خوردن و همچنین بهداشت دهان و دندان از شرایط لازم برای جراحی چانه است.

 

منبع:سیمرغ