هر روز، روزي است كه هست و هرگز در جهان روزهاي هم شكلي وجود نداشته است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خواص کرفس برای لاغری و کاهش وزن

فواید کرفس برای لاغری و کاهش وزن

اگر آب کرفس را به صورت روزانه مصرف کنید، ولع خوردن شیرینی‌ جات در شما از بین می ‌رود. خوب است بدانید که طبیعت سبزی کرفس بر روی هورمون اشتها و گرایش به مصرف مواد شیرین و قندی اثر مثبت می گذارد و فرد گرایش کمتری به سوی این مواد دارد و در نهایت همین هم باعث پیشگیری از زیاد شدن وزن بدن می شود.

خواص کرفس برای لاغری و کاهش وزن

خواص کرفس برای پوست و مو

چون کرفس منبع مهمی از ویتامین ها از جمله ویتامین آ، ب و ث هست و حاوی املاح زیادی هم هست، یک مکمل مناسبی برای زیبایی پوست و مو به شمار می رود.

اگر در طول هفته ۲ یا ۳ بار یک لیوان آب کرفس بخورید، علاوه بر این که سلامتی اندام های مهم درونی خود را تضمین کرده اید، کمک زیادی هم به شادابی و جوان نگه داشتن پوست و موی خود کرده اید. در صورت مصرف آب کرفس، تاثیرات آن را طی چند روز اول درک خواهید کرد.

خواص کرفس برای پوست و مو

برای از بین بردن جوش ها و لکه های پوست، ویتامین C و انواع ویتامین های B موجود در آب کرفس بسیار مفید هستد و از این رو توصیه می شود کسانی که دچار جوش صورت و یا لک صورت هستند، حتما آب کرفس بنوشند.

کلسیم موجود در آب کرفس رشد و ترمیم مو و ناخن ها را به دنبال خواهد داشت. اگر میل به مصرف شیرینی در شما زیاد است و این خود یکی از عوامل بروز جوش و لک پوست به شمار می رود، توصیه می شود که از آب کرفس غافل نشوید. در حقیقت  آب کرفس میل شما را به مصرف خوراکی های شیرین و انواع شیرینی ها کم می کند و باعث می شود پوستی زیبا و صاف و درخشان داشته باشید.

فواید کرفس برای فشار خون

اگر دچار مشکل فشار خون هستید، حتما آب کرفس را به رژیم غذایی تان اضافه کنید. بر اساس مطالعات انجام گرفته، مصرف آب کرفس به شکل روزانه و به مدت یک هفته، اثر قابل ملاحظه ای بر پایین آوردن فشارخون دارد.

این را باید بدانید که آب کرفس مُدر است و باعث افزایش دفع ادرار از بدن می شود که همین سموم را از بدن رفع می کند و برای سلامت بدن بسیار مفید است. آب کرفس دارای پتاسیم و سدیم است و از این رو یک تنظیم کننده‌ های قوی مایعات بدن به شمار می رود و در ضمن به تولید ادرار کمک می‌ کنند و در نتیجه بدن مایعات اضافی از بدن خارج می شوند.

خواص کرفس برای فشار خون

در گیاه کرفس یک ماده شیمیایی وجود دارد که Phthalides نامیده می شود و مصرف آن در بدن باعث آرامش بافت ها و ماهیچه های بدن و عروق می شود و نرمی و انعطاف مخصوصی را برای آنها به دنبال دارد. به دنبال این تغییر در بدن، خون به راحتی در عروق به گردش می افتد و به تمام بافت ها در سطح مناسبی خون رسانی می شود. گفتنی است که این ماده شیمیایی کاهش ترشح هورموناسترس در بدن فردد مصرف کننده را هم به دنبال دارد.

یکی از شگفتی های ناشی از مصرف مداوم آب کرفس آن است که فشار خون در حد طبیعی باقی  می ماند و از حد نرمال کمتر نمی شود.

خواص کرفس برای پیشگیری از سرطان

نتایج مطالعات معتبر علمی نشان داده اند که ترکیبات موجود در گیاه کرفس از انتشار سلول‌ های سرطانی جلوگیری می‌ کند. این مطالعات اعلام کرده اند که کرفس ترکیبی دارد به نام استیلنیک(acetylenic) که این ترکیب باعث توقف رشد سلول ‌های تومور در بدن می شود.

همچنین : بخوانید  خواص موز Banana عکس های موز و فواید موز میوه

در خصوص فاید درمانی کرفس برای بیماری سرطان، نچرال نیوز در گزارشی گفته است که لوتئولین(Luteolin) ترکیبی است که به مقدار کمی در نعناع و جعفری یافت می شود اما به میزان چشمگیری  در کرفس وجود دارد که این ترکیب با دارا بودن آنتی‌ اکسیدان قوی می‌ تواند صدمات ناشی از تخریب سلولی را برطرف کند.

در مورد خاصیت کرفس برای سرطان باید بدانید که آب کرفس در بر دارنده هشت گروه از مواد ضد سرطان است که هم در پیشگیری و هم در درمان این بیماری مهلک بسیار مفید هستند.

خاصیت کرفس برای آسم و آرتروز

آب کرفس برای التهاب مفاصل و انقباض عضلانی ماهیچه دارای خواص زیادی است و مصرف آن سختی التهابات در بیماری‌ های مرتبط را پایین می آورد. بنا بر آنچه محققان اعلام کرده اند کرفس و یا آب آن می ‌تواند بر مغز که هسته دستگاه عصبی است، تأثیر مثبت بگذارد و در نتیجه  تقویت سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد؛ بنابراین با مصرف کرفس تورم و درد در قسمتهای مختلف بدن از بین می رود و بیماری‌ هایی از قبیل نقرس و تورم‌ های مفصلی نیز خفیف ‌تر می‌ شوند. درد و تورم در بدن ناشی از عملکرد نامناسب سیستم دفاعی بدن است که می توانید با خوردن کرفس این سیستم را در بدن ارتقا دهید و عملکرد آن را بهبود دهید.

این را هم باید بدانید که Polyacetylene  یک نوع ترکیب مهم در کرفس و آب کرفس است که پر قدرت ترین ماده شیمیایی ضد التهاب بدن به شمار می رود و می تواند عوارض و دردهای مفاصل به علت روماتیسم یا  آرتروز، آسم، نقرس و ناهنجاری های ریوی را در بدن کاهش دهد.

در مورد تاثیر آب کرفس بر کاهش التهاب در بدن مطالعات زیادی صورت گرفته و نتایج آنها هم جالب بوده است، از جمله در یک مطالعه جالبی بر روی آب کرفس مشخص شده که ماده شیمیایی به نام Luteolin  توانایی خنثی کردن عوارض التهاب را در بدن دارد و در نهایت مصرف این معجون شگفت انگیز بدن را در برابر بروز التهاب به خوبی محافظت می کند.


خواص آب کرفس برای کلسترول

وجود ترکیب شیمیایی به نام بوتیل فتالید(Butylphthalide) در گیاه باعث کاهش سطح کلسترول بد خون(LDL) می ‌شود. این خاصیت کرفس از نظر مطالعات علمی هم به اثبات رسیده است.

خواص کرفس برای بی خوابی

اگر مشکل در خوابیدن دارید و خواب راحتی را تجربه نکرده اید، پیشنهاد می کنیم که کرفس بخورید. چرا که گیاه کرفس به علت دارا بودن مواد معدنی منیزیم و پتاسیم برای آرامش اعصاب و بیماری های روحی بسیار مفید است.

پس افرادی که دچار مشکل کم خوابی و بی خوابی هستند می توانند از کرفس برای رفع مشکل خود بهره بگیرند.

خوردن کرفس برای آبرسانی به بدن

بنا به گفته محققان، از مجموع ترکیبات گیاه کرفس حدود ۹۵ درصد از آن را آب تشکیل می‌دهد. وجود همین میزان آب باعث شده است تا محققان بگویند که خوردن کرفس بهترین روش برای حفظ سطح مایعات بدن است. محققان می گویند که کرفس چون دارای آب فراوانی است، به عنوان یک میان وعده‌ مناسب درطول ماه‌های گرم فصل تابستان به شمار می رود و در نتیجه از بروزکم‌آبی بدن در این فصل پیشگیری می‌کند.»

ادامه خواص کرفس در سایت پارسی نو

امتیاز 2.00 ( 1 رای )