کیش خوب همانند فوتبال خوب است، حرف نمی زند ، عمل می کند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دارو های طبیعی و طب سنتی

گوجه فرنگی , خواص گوجه فرنگی , فواید گوجه فرنگی , گیاه گوجه فرنگی

گوجه فرنگی , خواص گوجه فرنگی , فواید گوجه فرنگی , گیاه گوجه فرنگی

خواص گوجه فرنگی , فواید گوجه فرنگی , خاصیت گوجه فرنگی

تو این مطلب پزشکی علمی قصد داریم گوجه فرنگی رو بطور کامل معرفی کنیم

خواص و خاصیت های گوجه فرنگی که جزو سیفی جات می باشد.

ادامه مطلب

فواید و خواص انار + عکس هایی از میوه انار خواص آب انار

فواید و خواص انار + عکس های انار pomegranate

خواص انار , خاصیت انار , خواص آب انار

فواید انار خواص انار عکس هایی از میوه انار خواص آب انار نکاتی جهت خرید

و نگهداری انار برای رفع درد سینه یا سرفه

خشک خواص انار – فواید آب انار عکس درخت انار

عکس میوه انار

ادامه مطلب

با مواد طبیعی صورت تان را زیبا کنید

 با مواد طبیعی صورت تان را زیبا کنید|www.campfa.ir

داشتن صورت و اندامی زیبا مستلزم تغذیه سالم است. برخی از بهترین راه حل های زیبایی، استفاده ازمواد غذایی ساده ای است که در آشپزخانه یا مغازه های عطاری یافت می شود. مهم ترین نکته درباره غذاهای طبیعی این است که این غذاها فاقد مواد نگهدارنده، شیمیایی یا اسانس هایی است که در بسیاری از محصولات تجاری وجود دارد. می توان از این مواد غذایی طبیعی برای معالجه به صورت طبیعی استفاده کرد و البته این مواد غذایی راهی سریع برای رسیدن به زیبایی در خانه هم هستند.

یک قاشق سوپ خوری عسل را با یک قاشق چای خوری آب رقیق کنید. ۱۰ دقیقه آن را در مایکروفر حرارت دهید. بعد از سرد شدن، آن را روی لب هایتان بمالید و تا ۱۰ دقیقه بگذارید بماند.

نوشیدنی دوست پوست شما
چای
۱ – ۲ عدد چای کیسه ای را در آب جوش قرار دهید، بعد از تکان دادن به مدت ۱۰ دقیقه قبل از خواب روی چشم هایتان قرار دهید.

۲ – روش دیگر اینکه ۴ عدد چای کیسه ای بابونه را برداشته و ۵ دقیقه بجوشانید. بعد از آن، صورت خود را بالای ظرف نگه داشته و بخور دهید.

۳ – در عین حال می توانید چای بابونه فریز شده را در سینی بگذارید تا یخ ببندد. پس از چند دقیقه برداشته و روی صورت تان قرار دهید.

۴ – آخرین راه اینکه تعدادی گاز استریل را در چای سبز خنک شده خیسانده و روی پوست تان قرار دهید. با این روش پوست تان از هرگونه آلودگی پاک می شود.

۵ – تعدادی گاز استریل را در چای سبز خنک شده خیسانده و روی پوست تان قرار دهید. با این روش پوست تان از هرگونه آلودگی پاک می شود
روغنی شوید
روغن زیتون
راه های مختلفی برای استفاده از روغن زیتون برای زیبا سازی صورت و دست ها وجود دارد، ازجمله :
۱ – یک فنجان روغن زیتون را برای چند ثانیه در مایکروفر گرم کرده و سطوح خشک پوست را با آن ماساژ دهید.
۲ –  در تشت کوچک لباس، به مقدار کافی روغن زیتون ریخته، ابتدا دست هایتان را ۱۰ دقیقه در آن قرار داده و سپس پاهایتان را در این روغن بگذارید.
۳ –  شما می توانید از روغن زیتون به عنوان نرم کننده مو هم استفاده کنید. برای این کار باید قبل از استفاده از شامپو، روغن زیتون گرم شده را به مدت ۱۵ دقیقه روی مو بگذارید.
دوست همیشگی پوست شما
خیار
از دوران قدیم خواص زیبا سازی خیار و پوست آن کشف شده بود. شما می توانید این راه ها را امتحان کنید:
۱ –  خیار را ریز کرده و چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید و روی صورت بگذارید.
۲ – ۲ حلقه از خیار را بریده و روی پلک هایتان بگذارید، با این کار خستگی چشمانتان برطرف می شود.
۳ –  می توانید پوست قرمز شده را با مخلوط خیار، روغن زیتون و ماست بی نمک ماساژ دهید.
لیمو
برای داشتن دندان های براق، یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف قاشق چای خوری نمک مخلوط کرده هفته ای یک بار آن را مانند خمیر دندان استفاده کنید.برای سفید و نرم کردن پوست ناهموار آرنج و زانوها هم می توانید از لیمو استفاده کنید. لیمویی را از وسط نصف کرده و هرکدام از آرنج هایتان را برای ۱۵ دقیقه در آن بگذارید یا آب لیمو را گرفته و روی زانوهایتان بمالید.
برای آنکه زیبا باشید از این میوه ها غافل نشوید
گوجه فرنگی
پوست گوجه فرنگی را کنده، آن را ریزریز کنید و بر صورت بمالید. گوجه فرنگی خاصیت پاک کنندگی موثر پوست را دارد همچنین باعث بسته شدن منافذ باز پوست می شود.
پرتقال
آب پرتقال را بگیرید و با یک قاشق سوپ خوری ماست بدون نمک مخلوط کنید. روی صورت به جز اطراف چشم بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه صورت تان را با آب سرد بشویید.
سیب زمینی
بهترین راه برای برطرف کردن حلقه های سیاه اطراف چشم، استفاده از سیب زمینی است. سیب زمینی بزرگی را در مخلوط کن بیندازید، آب خمیر به دست آمده را بگیرید و تفاله مانده را ۲ قسمت کرده و برای۱۰ دقیقه روی ۲چشم بگذارید.
زردآلو
هسته زردآلو را شکسته و با لوسیون بدن ترکیب کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. این خمیر اثر لایه برداری ملایم برای صورت دارد. توجه داشته باشید که هسته زردآلو، هسته محکمی است و هسته شیری رنگ چیزی است که شما به آن احتیاج دارید پس باید هسته زردآلو را بشکنید.
آووکادو
آووکادوی رسیده را به صورت خمیر درآورده و به عنوان ماسک صورت از آن استفاده کنید. آن را بر صورت مالیده و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید. برای رهایی از پف چشم، با استفاده از پارچه ای کتانی، کیسه ای درست کرده، داخل آن را پوره آووکادو بریزید و به آرامی روی چشم بمالید.
گیلاس
۱۰ عدد گیلاس نارس را در مخلوط کن بریزید، آب آن را با یک قاشق سوپ خوری جو دوسر خشک مخلوط کنید و به عنوان ماسک ۵ دقیقه روی صورت قرار دهید. برای لایه برداری پوست هم، آب گیلاس را با یک قاشق سوپ خوری نمک دریا مخلوط کرده و با آن پوست را ماساژ دهید.

کمکی هایی برای زیبایی

سس مایونز
بعد از استفاده از شامپو، با سس مایونز موهایتان را ماساژ دهید و قبل از شستن اجازه دهید چند دقیقه روی موهایتان بماند. همچنین می توانید به جای محافظ لب از آن استفاده کنید. سس مایونز را روی لب بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید.
زنجبیل
برای ماساژ صورت، زنجبیل را خرد کرده و با لوسیون بدن ترکیب کنید اما یادتان باشد از استفاده آن در ناحیه حساس چشم اجتناب کنید.
تخم مرغ
برای رفع موقتی چروک صورت می توانید فقط از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. آن را با یک قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کنید و با حرکت دست به طرف بالا آن را روی صورت و گردن بمالید. ۱۵ دقیقه آن را روی پوست بگذارید و سپس با آب گرم بشویید.
زرده تخم مرغ را با یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون هم زده، قبل از استفاده از شامپو چند دقیقه روی موهایتان بگذارید. این یک حالت دهنده قوی مو است.
زردچوبه
۲ قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با یک قاشق چای خوری عسل و مقداری آب مخلوط کنید تا خمیر ضخیمی به دست آید. مخلوط را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت گذاشته و بعد از آن با آب بشویید.
بفرمایید شیر و عسل
شیر
۱ – یک پارچه نخی را در شیر خیس کنید و روی کل صورت آرام فشار دهید. علاوه بر پروتئینی که به صورت می رساند، همه جای آن را کاملا پاک می کند.
۲ – شیر را در فریزر قرار داده سپس داخل یک اسپری بریزید و آن را روی پوست ملتهب اسپری کنید.
۳ – یک کاسه شیر را به مدت۳۰ ثانیه در مایکروفر گرم کنید، سپس آن را در تشت لباس بریزید. پایتان را نیم ساعت داخل آن بگذارید و بعد از آن از یک سنگ پای خوب استفاده کنید تا پوست های مرده از بین برود.
عسل
یک قاشق سوپ خوری عسل را با یک قاشق چای خوری آب رقیق کنید. ۱۰ دقیقه آن را در مایکروفر حرارت دهید. بعد از سرد شدن، آن را روی لب هایتان بمالید و تا ۱۰ دقیقه بگذارید بماند.برای رفع جوش صورت، یک قاشق چای خوری عسل را در ظرفی بریزید و پارچه کوچک نخی را در عسل زده و روی جوش ها بزنید.