هنر ما را به گونه اي رويايي از درد هستي رها مي سازد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نگاهها به پهپاد جدید عمود پرواز ایران

امروز در رسانه های عربی رونمایی از نوع جدید پهپادهای جمهوری اسلامی ایران با امکان پرواز عمودی و افتتاح منطقه ۵ دریایی سپاه در نزدیکی تنگه استراتژیک هرمز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

امروز صبح منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه با حضور فرمانده کل سپاه در شهرستان بندر لنگه افتتاح شد. نیروی دریایی سپاه در راستای گسترش توان عملیاتی و نظامی و افزایش گستره کنترل بر خلیج فارس در راستای دکترین دفاعی پنجمین منطقه دریایی را در شهرستان بندر لنگه مستقر کرده است.

از سوی دیگر، فرمانده کل سپاه افتتاح منطقه پنج دریایی سپاه را در راستای افزایش توان دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در جزایر سه گانه دانست.

افتتاح اینفرماندهیامروز بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه داشته است. روزنامهالقبس کویتبا اشارهبه ادعایامارات درباره جزایر سه گانه اعلام کرد : ایران پایگاه نظامی جدیدی را برای تقویت سیطره بر جزایر سه گانه افتتاح کرده است.

پایگاه خبریروسیا الیومنیز امروز در گزارشی اعلام کرد: ایران یک پادگان جدید نظامی در تنگه هرمز ایجاد کرده است.

افتتاح پایگاه پنجم نیروی دریای سپاه در روزنامه الیوم السابع مصر، روزنامه الحیات چاپ لندن و روزنامه الشرق الاوسط نیز بازتاب داشته است.

نگاه رسانه ها به پهپاد جدید ایران

موضوع دومی که امروز در رسانه ها به آن توجه شده رونمایی از پهپادهای عمود پرواز توسط متخصصان کشورمان بودهاست. این نوع پهپادنخستین پهباد عمود پرواز دنیاست که اخیرا مراحل آزمایشی را گذرانده است.

قرار است از این پهپاددر بهمن ماه امسال و همزمان با دهه فجر رونمایی شود.تولید این پهباد و اطلاعات آن توسط ناساتایید شده است و تفاوت آن با نمونه های دیگری از هواپیماهای بدون سرنشین که در کشور ساخته در این است که این پهباد بدون صداست و نیازمند باند پرواز برای بلندشدن نیست و به نوعی عمود پرواز است.
خبرگزاریفلسطین الیومدر گزارشی اعلام کرد: ایران از تولید پهپادی با قابلیت پرواز و فرود آمدن عمودی خبر داده است. در این گزارش با اشاره به اینکه نوع جدید پهپاد تولید شده نیازی به باند جهت پرواز ندارد، به موعد رونماییهمزمان با ژانویه و فوریه ۲۰۱۳ است، اشاره شده است.

همچنین : بخوانید  زیباترین مجری های زن در دنیا 2014

روزنامه الیوم السابع مصر در گزارشی از تولید نوع جدید و بسیار پیشرفته پهپادها در ایران خبر داده است.

پایگاه المحیط ، بی بی سی عربی ، المنار و روزنامه الشعب نیز قدرت نمایی تکنولوژیک ایران در عرصه تولید پهپادهای پیشرفته را پوشش داده اند.

رای دهندگان آمریکایی مخالف دخالت در ایران و سوریه

“یوسی نیشر” تحلیلگراسرائیلی امروز در گفتگو باروسیا الیوماظهار داشت : معتقدم سیاستهای کاخ سفید درباره ایران در صورت پیروزی هر کدام از نامزدهای ریاست جمهوری تغییری نمی کند و سیاست خارجی واشنگتن به شیوه گذشته ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: از طرفی افکار عمومی آمریکا مخالف دخالت نظامی ایران در ایران و سوریه هستند و خواستار دوری تدریجی آمریکا از نقش آفرینی در مسائل خاورمیانه هستند.