آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

۲۲ شهر اروپایی که تا به حال برای سفر به آن فکر نکرده اید

۲۲ شهر اروپایی که تا به حال برای سفر به آن فکر نکرده اید

گدانسک (Gdansk) در کشور لهستان

گدانسک (Gdansk) در کشور لهستان

دوک و دوشس ‌های کمبریج در تابستان گذشته این شهر لهستان را ملاقات کردند. این شهر در زمینه تاریخ مدرن هم غنی است بطوریکه اولین گلوله ‌های جنگ جهانی دوم از این شهر شلیک شد و اتحادیه همبستگی سولیدارنوشج هم در این شهر به وجود آمد. البته باید گفت بریتانیایی ‌های بسیار کمی از این موضوع اطلاع دارند و حتی تعداد کمتری از آنها هم به آنجا سفر می‌ کنند.

گردشگرانی که به این شهر سفر کردند از ترکیب زیبای هنر قرون وسطا، رنسانس و گوتیک در آن تمجید کرده اند. شما می ‌توانید از لندن با خطوط هوایی ویز ایر و ریان ایر به این شهر سفر کنید. از میان بناهای شهر گدانسک می ‌توان به کلیسای سنت ماری (St. Mary’s Church) اشاره کرد که یکی از بزرگترین کلیساهای آجری اروپا است. همچنین سری به موزه ارتش هم بزنید. قلعه مالبورک (Malbork Castle) هم یکی دیگر از دیدنی‌ های این مکان است که در یونسکو ثبت جهانی شده.

برگامو (Bergamo) در کشور ایتالیا

برگامو (Bergamo) در کشور ایتالیا

این شهر اغلب به علت شهر نزدیکش یعنی میلان نادیده گرفته می ‌شود. بنابر گفته جانت گریفیث (Janette Griffith) برگامو بهترین شهر تپه ‌ای لومباردی (Lombardy) است. پیازا وکچیا (Piazza Vecchia) یکی از زیباترین جاذبه‌ های ایتالیا می ‌باشد.

پیشنهاد ما: توریستگاه، سامانه برترین تورهای خارجی ( تور دبی ) ، تورهای داخلی و تور طبیعت گردی

اسکوپیه (Skopje) در مقدونیه

طبق گفته سارا اوانز این شهر با حمام ‌های سنتی، خیابان ‌های سنگ فرش شده و غذاهای خیابانی یکی از شهرهای اروپای شرقی با ظاهری منحصربفرد می ‌باشد. از برکه زیبای ماتکا (Lake Matka) در کوه‌ ها دیدن کنید و تنها چند کیلومتر آن طرف‌ تر به دنبال بقایای قلعه ‌های تاریخی باشید.

ترویزو (Treviso)در کشور ایتالیا

اغلب پروازها به ونیز از شهر ترویزو عبور نمی‌ کنند. این شهر در ۳۲ کیلومتری ونیز قرار دارد. مرکز ترویز دروازه‌ های قرون وسطایی، خیابان ‌های سنگ فرش شده با آجرهای سرخ رنگ دارد.

کانال‌ های آب از میان باغچه ‌های کوچک می‌ گذرند و برخی از آنها از چرخ‌ های آبی که زمانی برای اهداف تجاری ساخته شده بود عبور می ‌کنند.

تفلیس در کشور گرجستان

تفلیس در کشور گرجستان

کلیر آلفری پیشنهاد می‌ کند که در زیبایی‌ های گرجستان غرق شوید. این روزها بناهای هنر معاصر و خانه‌ های سنتی بالکن دار در گرجستان به چشم می ‌خورند. هر سال مراکز خرید و هتل‌ های بیشتری در این شهر افتتاح می ‌شوند و به نظر می‌ رسد که تفلیس بالاخره دارد خودش را نشان می ‌دهد.

کیتی ملاو یکی از طرفداران شهر تفلیس است، البته تفلیس شهر کودکی او نیز می ‌باشد. کیتی ملاو می ‌گوید که این شهر در تاریخ پنهان شده، بخش قدیمی شهر با کوچه ‌هایش بسیار دیدنی می ‌باشند. توریست ‌های زیادی در این شهر نبوده اند و همین باعث شده که ارزش دیدن را داشته باشد.

پیشنهاد ما: معرفی برترین هتل های دنیا از حمله هتل های دبی در سایت توریستگاه

سگوبیا (Segovia)در کشور اسپانیا

ماری بیرد می‌ گوید برای تماشای مناظر رومی و معماری و مهندسی آنان به سگوبیا بروید. بناهایی که در قرن اول میلادی ساخته شده اند همچنان در وسط شهر استوار هستند و برخی از آنها ۳۰ متر ارتفاع دارند.

بیتوریا (Victoria-Gasteiz)در کشور اسپانیا

این شهر به واسطه دو شهر بیلبائو (Bilbao) و سن سباستین (San Sebastian) نادیده گرفته شده است. طبق گفته تیم پوزی بیتوریا این شهر بهشت گمشده کشور باسک (Basque) می ‌باشد. از صبح زود تا نصف شب در خیابان‌ های شهر فضای دل انگیزی وجود دارد.

حس و حال مدیترانه ‌ای در میان مردم به چشم می ‌خورد و در همه طرف شهر نیز جنب و جوش دیده می ‌شود. همچنین پیرترها را هم در حال کارت بازی خواهید دید.

تاویرا (Tavira) در کشور پرتغال

هلن پیکلز می ‌گوید برای دیدن اینکه الگاروه (Algarve) قبل از هجوم توریست ‌ها چه شکلی بوده است باید به تاویرا بروید. تماشای رودخانه گیلاو (Gilao river) فرصتی برای دیدن جاذبه ‌های پرتغال است. هتل ‌های بزرگ کمی در این مکان وجود دارند اما در عوض کلیساهای تاریخی زیادی هستند و قایق ‌های ماهیگیری که در آب به چشم می‌ خورند فضای این مکان را متفاوت کرده اند.

اوسییک (Osijek) در کشور کرواسی

اوسییک یک شهر دیدنی در کنار رودخانه دراوا (Drava) است. از جاذبه‌ های این شهر می ‌توان به یک دژ تاریخی در مرکز شهر اشاره کرد که در قرن ۱۸ میلادی ساخته شده، یک کلیسای نئو گوتیک هم  به نام سنت پیتر و سنت پاول و یروپسکا اوینیجا (Europska Avenija) در این مکان وجود دارد. همچنین در کنار اینها تعدادی بنا به سبک هنر نو نیز به چشم می خورد.

اومئو (Umean) در کشور سوئد

اومئو (Umean) در کشور سوئد

این شهر سوئدی در سال ۲۰۱۴ پایتخت فرهنگی اروپا بود اما هنوز هم شناخته شده نیست. شهر اومئو در کنار یک رودخانه بنا شده و در آن تعدادی قلعه تاریخی وجود دارد. طبق گفته سو کیم از تلگراف تراول (Telegraph Travel) استیگ لارسن (Stieg Larsson) زمانی در این شهر زندگی می ‌کرد، او نویسنده کتاب دختری با تاتوی اژدها و سه گانه هزاره بود. او در محله ساندباکا (Sandbacka) بزرگ شد و در این مکان تعدادی از رمان ‌های جنایی خود را نوشت.

همچنین : بخوانید  پیشگویی نوستراداموس درمورد 11 سپتامبر

بطورکلی این شهر برای فعالیت ‌های تفریحی فضای آزاد مناسب است. فعالیت هایی همچون قایق سواری، اتومبیل سواری روی برف و سورتمه سواری در این شهر رونق دارد.

نانت (nantes) در کشور فرانسه

کتی آرنولد می ‌گوید نانت یکی از بهترین شهرهای دیدنی فرانسه است، پایتخت لویر (Loire) غربی بسیار تغییر کرده و اکنون توریست ‌ها بسیار زیاد به آن سفر می‌ کنند. جزیره ۵ کیلومتری در لویر به نام ایله د نانت (Ile de Nantes) از دیدنی ‌های این منطقه است. یکی دیگر از جاذبه ‌های کشف نشده فرانسه نانسی (Nancy) می باشد که تقریبا ۹۰ دقیقه با قطار از پاریس فاصله دارد.

برگنتس (bergenz) در کشور اتریش

این شهر کوچک در کنار دریاچه کنستانس (Lake Constance) به علت فستیوال‌ های تابستانه موسیقی‌ اش معروف است که روی یک صحنه شناور اجرا می ‌شود. اما حقیقتا برگنتس ارزش سفر را دارد. خیابان ‌های قرون وسطایی، کافه‌ های مختلف و کوه ‌های فاندر (Pfänder mountain) در چشم انداز شهر به چشم می ‌خورند.

سیون (Sion) در کشور سوئیس

با وجود اینکه جمعیت این شهر تنها ۳۰ هزار نفر است اما زندگی در آن همانند پایتخت جریان دارد. در شهر سیون موزه‌ ها و گالری ‌های هنری با شکوهی وجود دارند که در کنار آثار تاریخی، کلیساهای قرون وسطا و کافه ‌ها، فضای زیبایی به این شهر مدیترانه ‌ای بخشیده اند.

گویمارائس (Guimarães) در کشور پرتغال

گویمارائس (Guimarães) در کشور پرتغال

تیم پوزی می ‌گوید اگر تنها یک شهر را می ‌توانستیم با عنوان شهری ستودنی معرفی کنیم، آن شهر قطعا گویمارائس خواهد بود. در قلب این شهر خیابان ‌های سنگ فرش شده و کافه‌ های ریز و درشت به چشم می ‌خورند.

لوبک (Lubeck) در کشور آلمان

فرودگاه هامبورگ لوبک اغلب توسط گردشگرانی که برای تعطیلات به هامبورگ می ‌روند استفاده می ‌شود. با در نظر گرفتن اینکه لوبک بسیار نزدیک‌ تر است و همچنین در میراث جهانی یونسکو ثبت شده، این شهر را با عنوان ونیز بالتیک هم معرفی می ‌کنند.

آدام کانون می ‌گوید این جزیره توسط رودخانه تریو (Trave) احاطه شده و تاریخ بسیار پر باری دارد. در این شهر کلیساهای تاریخی، بناهای قرون وسطایی و میدان‌ های کهن زیادی به چشم می‌ خورد.

وروتسواف (Wroclaw) در کشور لهستان

وروتسواف با ساختمان ‌های زیبا و کلیساهای تاریخی پوشیده شده است. از اوسترو تومسکی (Ostrow Tumski) تا راینک (Ryanek) یک میدان تاریخی می‌باشد که چشم اندازی به بنای سیتی هال (City Hall) دارد که در قرن ۱۴ احداث شده است.

پلوودیو (Plovdiv) در کشور بلغارستان

رابرت نوردن، یکی از ساکنان قبلی بلغارستان، به همه پیشنهاد می ‌دهد که به پلوودیو سفر کنند. جاذبه اصلی آن بخش قدیم شهر است که در بالای یک تپه واقع شده و تا پایین سه تپه امتداد دارد. آثار به جای مانده از یونانی ‌ها و تراکیان در این منطقه در کنار آثار رومی‌ ها به چشم می ‌خورد و همه این‌ ها در کنار یک خانه چوبی متعلق به قرن ۱۹ واقع شده که اخیرا بازسازی شده است.

تریسته (Trieste) در کشور ایتالیا

تریسته (Trieste) در کشور ایتالیا

بندر ایتالیایی تریسته سرشار از زندگی است. این منطقه تاریخ غنی دارد و بهترین قهوه در کشور را در اینجا می ‌توان پیدا کرد. اما شاید شما باید برای پیدا کردن راز زندگی شاد به تریسته بروید. این بندر در مرز اسلوانی قرار دارد.

آرهوس (Arhus) در کشور دانمارک

دومین شهر بزرگ دانمارک اغلب به علت کپنهاگ نادیده گرفته می ‌شود. جاناتان لویر این را مایه شرمساری می‌ داند. پشت بام موزه هنری آروس آرهوس (Aros Arhus Art Muesum) که در عکس می‌ بینید معروف ترین چشم انداز شهر قرار دارد. اما دیدنی‌ های شهر فراتر از این مورد می ‌باشد. بهترین کتابخانه جهان در این شهر واقع شده است. البته این عنوان طبق نظرسنجی ها به این کتابخانه داده شده است. همچنین سه رستوران با استاندارد میشلین (Michelin Starred) و یک میدان قرون وسطایی در کنار خیابان‌ های سنگ فرش شده و خانه ‌های زیبا هم در این شهر به چشم می‌ خورند. کافه‌ ها و بازارهای شهر هم فضای زیبایی به شهر بخشیده اند.

براگا (Braga) در کشور پرتغال

طرفداران سرسخت فوتبال احتمالا قبلا به شهر براگا آمده اند. یکی از معروف ‌ترین استادیوم‌ های ورزشی دنیا در این شهر قرار دارد که در کنار یک صخره بزرگ احداث شده است. شما می‌ توانید در نقاط دیگر هم کلیساهای قدیمی، میراث باستانی از رومی ‌ها، کافه ‌های منحصربفرد و غذاهای لذیذ پیدا کنید.

اگر (Eger) در کشور مجارستان

اگر (Eger) در کشور مجارستان

این شهر حدودا ۱۶۰ کیلومتر دورتر از بوداپست قرار دارد. البته شهر اِگر توریست ‌های کمتری دارد. در این شهر کافه ‌های خیابانی به همراه کلیساهای باروک و یک مناره ۱۴ وجهی وجود دارد که چشم انداز زیبایی به شهر می ‌دهد.

ماریبور (Maribor) در کشور اسلوونی

ماریبور (Maribor) در کشور اسلوونی

برخی از مردم می ‌گویند که تنها یک ماه از سال است که نباید از ماریبور بازدید کنید. آنتونی گاردنر معتقد است در اواسط زمستان برنامه ‌های اسکی، در بهار هم کارناوال کورنت (Kurent) در نزدیکی پتوی (Ptuj)، در تابستان هم کنسرت‌ های موسیقی در کنار رودخانه شهر برگزار می‌ شود و در پاییز باغ‌ های انگور آماده برداشت هستند. در این میان تنها در ماه نوامبر ظاهر شهر کمی دلگیر می ‌شود.

گردآوری: سامانه خرید آنلاین تور توریستگاه

۲۲ شهر اروپایی که تا به حال برای سفر به آن فکر نکرده اید