کیش خوب همانند فوتبال خوب است، حرف نمی زند ، عمل می کند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

جاذبه های توریستی بسیار زیبا و معروف مالزی

جاذبه های توریستی بسیار زیبا و معروف مالزی

جاذبه های مالزی

مالزی

طبیعت امکانی است خدادادی به ساکنان سرزمین ها که مردم هر سرزمین و دیاری می بایست با حفظ آن قدردان این نعمت بزرگ الهی باشند. کشورهای بسیاری هستند که از زیبایی های بسیار بی نظیر و باشکوهی برخوردارند و البته در حفظ آن تلاش می کنند.

باید بدانید در حقیقت کشور مالزی یکی از توسعه یافته ترین کشورهای آسیای جنوب شرقی است که از نظر اقتصادی و صنعتی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد که البته در عین حال نیز از تنوع فرهنگی زیادی برخوردار است. بد نیست بدانید که این کشور همواره مورد توجه گردشگران ایرانی زیادی نیز قرار داشته است.

برای اطلاع از جزئیات دقیق و کامل درباره تور مالزی و جاذبه های گردشگری آن می توانید به Viator(Malaysia) نیز مراجعه کنید و از اطلاعات ارزشمند آن استفاده کنید. این کشور از دو قسمت خشکی مجزا از هم تشکیل شده است که شبه جزیره مالی و بونئو نامیده می شوند. پایتخت زیبای این کشور کوالالامپور است اما اکثر وزارتخانه ها و مراکز اداری آن در شهر تازه تاسیس پوتراجا واقع شده اند.

جاذبه های مالزی

مالزی

برج های دوقلوی پتروناس

این کشور از هر نظر نماد یک تمدن جدید است؛ کشوری که تاریخ گذشته خود را به آینده گره زده است و شما در معماری و فضای شهری می توانید از نزدیک شاهد این رویداد باشید. یکی از این مکان های زیبا و مدرن که در قلب کوالالامپور قرار گرفته است، دفتر مرکزی شرکت ملی نفت و گاز پتروناس است که تا همین اواخر بلندترین برج جهان هم نامیده می‌شد.

جاذبه های مالزی

برج های دوقلوی پتروناس

این دو برج زرد رنگ به هم متصل، بر فراز آسمان این شهر قد برافراشته اند و تمثیلی تمام عیار از رشد اقتصادی و فرهنگی بی نظیر این شهر هستند. گفتنی است معماری این برج برگرفته از تلفیق نمادهای جشن های سنتی و هنرهای اسلامی است. بدون شک باید برج های دوقلوی پتروناس را از بهترین جاذبه های گردشگری مالزی دانست.

موزه ملی مالزی

اگر می خواهید شناخت بیشتری از فرهنگ کشور مالزی داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم که در تور مالزی خود از موزه ملی مالزی دیدن کنید. این مکان در بنایی به سبک خانه های سراوق دهه ۱۹۶۰ میلادی قرار گرفته است و در خود نمایشگاه و گالری های بسیاری زیبا و تماشایی را جای داده داده است.

جاذبه های مالزی

موزه ملی مالزی

باید گفت از جالب ترین بخش های این موزه می توان به ویترین های فرهنگی در بنای اصلی اشاره کرد؛ بعلاوه گنج هایی از کشتی های غرق شده در حیاط مجموعه وجود دارد.

در صورتی که برای نوروز ۹۶ پیش رو مالزی را بعنوان مقصدی برای تعطیلات خود درنظر دارید، حتما بازدید از این موضوع را نیز در برنامه خود قرار دهید تا کمی هم با تاریخ این کشور زیبا آشنا شوید.

همچنین : بخوانید  دو هتل بسیار مشهور ایران در کیش و اصفهان

بوکیت بینتانگ

بوکیت بینتانگ یکی از معروف ترین خیابان های توریستی شهر کوالالامپور است که اکثر هتل ها و رستوران های بین المللی و مراکز خرید مهم را می توان در آنجا مشاهده نمود. این منطقه در اطراف سلطان اسماعیل قرار گرفته است، جایی است که کافه های بسیار مجلل با فروشندگانی خوش برخورد دارد و شما با پیاده روی در آن می توانید لحظات خوبی را سپری کنید و از گذشت زمان لذت ببرید.

جاذبه های مالزی

بوکیت بینتانگ

غار میمون ها

یکی از مهمترین و پربازدید ترین مکان هایی که بسیاری از گردشگران را به خود جذب می کند، باتوکیو یا غار میمون ها است. این مکان درواقع معبد مقدس هندوهاست که با پله های بسیار زیاد و منظره زیبای خود همراه با یک مجسمه بسیار بزرگ از الهه هندو مکانی ایده آل برای گردشگران است.

جاذبه های مالزی

غار میمون ها

باید اضافه کنیم که در کنار این معبد چند معبد کوچک دیگر هم قرار گرفته است. این غار در سال ۱۸۸۱ کشف شده و امروزه به یکی از مکان های جذاب برای بازدید تبدیل شده است.

پارک جنگلی تامان نگارا

تامان نگارا، پارک جنگلی بسیار معروف مالزی است که یکی از قدیمی ترین جنگل های گرمسیری در دنیا محسوب می شود. این جنگل دارای درختان عظیم و کهن‌سال و همچنین چند آبشار است.

جاذبه های مالزی

پارک جنگلی تامان نگارا

گفتنی است چندین مسیر پیاده روی به داخل جنگل وجود دارد و گردشگران می توانند بدون نیاز به راهنما به داخل این جنگل بروند. پارک ملی تامان نگارا برای انواع بسیاری از گونه های جانوری و در معرض انقراض یک پناهگاه امن بشمار می رود و گردشگران می توانند از نزدیک شاهد پرندگان و انواع گونه های جانوری باشند.

چندین ساعت پشت و گذار در این جنگل فوق العاده تماشایی می تواند تمامی خستگی سفر شما را از تن‌تان بیرون کند. مطمئنا خاطرات این بازدید برای شما ماندگار خواهد شد.

مسجد جامع کوالالامپور

مسجد جامع کوالالامپور از کهن ترین مساجد مالزی و قدیمی ترین بناهای کوالالامپور است. این مسجد در محل به هم پیوستن دو رود کنلانگ و گومبانگ واقع شده است. طرح اصلی این مسجد را در سال ۱۹۰۹ ساخته اند و محل بنای آن نیز در قدیم قبرستان مردم مالایی بوده است.

جاذبه های مالزی

مسجد جامع کوالالامپور

پیش از بنا شدن مسجد نگارا، این مسجد اصلی ترین مسجد کوالالامپور بود که نشانه هایی از طرح های اسپانیایی نیز در آن دیده می شود.

در پایان باید توصیه کنیم اگر قصد مسافرت به این کشور زیبا را دارید، حتما هرچه زودتر به یکی از آژانس های هواپیمایی مراجعه کنید تا با رزرو بلیط و هتل، خیال خود را راحت کرده باشید. آژانس مسافرتی کاروانیک یکی از برترین آژانس هاست که می توانید سفر بی عیب و نقص خود به مالزی را با آنها تجربه کنید.

منبع:

http://www.meekhkoob.ir

جاذبه های توریستی بسیار زیبا و معروف مالزی