کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بامزه‌ترین لطیفه دنیا

ib6npjr4korm72w5kz بامزه‌ترین لطیفه دنیا

محققان جامعه‌شناس بریتانیایی از سال ۲۰۰۲ به دنبال یافتن بامزه‌ترین لطیفه دنیا بودند.

به گزارش ایسنا محققان دانشگاههرفوردزشایر نیز برنامه‌ای را با نام «آزمایشگاه خنده» آغاز کردند تاتاثیر لطیفه‌ها را بر مردم فرهنگ‌های مختلف بررسی کنند.

آن‌ها از مردم کشورهای مختلف خواستند تا لطیفه‌های خود را ارائه دهند و لطیفه‌هایی که از سوی دیگران ارائه شده‌اند را ارزیابی کنند.

لطیفه برنده این نظرسنجی، لطیفه‌ای بودکه یک روان‌پزشک انگلیسی اهل منچستر گفته بود. او در این لطیفه شکارچیاننیوجرسی را سوژه خود قرار داده بود.

دو شکارچی اهل نیوجرسی در جنگل بودند کهیکی از آن‌ها روی زمین افتاد. او نفسش بند آمد و چشمهایش وارونه شد. دومیگوشی تلفن خود را برداشت و با اورژانس تماس گرفت و به اپراتور اورژانسگفت: «دوستم مرده! چه‌ کار کنم؟» اپراتور با صدای آرامی در جواب گفت:«خونسردی خود را حفظ کنید. من به شما کمک می‌کنم. اجازه دهید اول از مرگدوست شما مطمئن شویم.» سکوتی پشت خط تلفن حاکم شد و ناگهان صدای شلیکگلوله‌ای به گوش ‌رسید. شکارچی گوشی را برداشت و گفت: «حالا چه کار کنم؟»

البته یکی از رایج‌ترین لطیفه‌های مردمآمریکا، لطیفه‌ای است که می‌گوید: «دو آمریکایی مشغول بازی گلف بودند کهیکی از آن‌ها مراسم خاکسپاری باشکوهی را در حوالی زمین بازی می‌بیند وهمان لحظه کلاه خود را از سر برمی‌دارد. چشمانش را می‌بندد و به نشانهاحترام تعظیم می‌کند. دوستش با دیدن این حرکت می‌گوید: «وای! این یکی ازتاثیربرانگیزترین حرکاتی است که تاکنون دیده‌ام. تو واقعا مرد مهربانیهستی.»

او در پاسخ می‌گوید: «بله. ما ۳۵ سال با هم زندگی کردیم!» 

همچنین : بخوانید  منو میگی های جدید و خنده دار 2014