آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مصرف چای سبز وزن را کاهش می دهد

مصرف چای سبز وزن را کاهش می دهد www.campfa.ir

یک کارشناس تغذیه معتقد است: مصرف چای سبز وزن را کاهش می دهد و از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند.


 

فرزاد بابایی در گفت وگو با ایسنا ،با اشاره به تاریخچه مصرف انواع چای در جهان، اظهار داشت: منبع اصلی مصرف نوشیدنی ها در جهان مربوط به کشور چین است اما در ایران هم از گذشته چایی به عنوانی یکی از اصلی ترین نوشیدنی های مردم مورد استفاده بوده است و امروز هم چنانچه با شیوه های صحیح دم شود، از سالم ترین و بهترین نوشیدنی هاست.

وی انواع چای را منبع غنی پتاسیم دانست و ادامه داد: پتاسیم موجود در چایی نقش بسزایی در تعادل آب بدن، کنترل فشار و تنظیم اسید و باز خون دارد.

به گفته این کارشناس تغذیه، چای سبز از جمله بهترین انواع چای است که دو واریته چای سبز و چای معمولی فرآوری نشده را شامل می شود.

بابایی با اشاره به اثر چای سبز بر سطح متابولیسم بدن، خاطرنشان کرد: این چای با افزایش متابولیسم چربی و کربوهیدرات ها از تجمع آنها در بدن جلوگیری کرده و با ازدیاد سوخت و ساز بدن از چاقی جلوگیری می کند.

وی گفت: به عقیده برخی چای سبز بر مراکز گرسنگی و سیری در بدن هم تاثیر می گذارد و باعث کاهش اشتها می شود، اما این امر هنوز به اثبات نرسیده است.

این کارشناس تغذیه با تاکید بر خواص آنتی اکسیدان چای سبز، اظهار داشت: آنتی اکسیدان مانع تغییر شکل چربی ها و رسوب آنها در عروق شده و از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند.

بابایی افزود: مصرف چای سبز با افزایس میزان متابولسیم، سطح انرژی پایه بدن را نیز بیشتر می کند.

همچنین : بخوانید  چطور در تابستان صورتتان را شاداب نگاه دارید

 

به گفته این کارشناس تغذیه، چای سبز نیز مانند سایر انواع چایی دارای اسید تانیک که شبیه کافئین می باشد است که مانع جذب آهن برخی مواد غذایی از جمله آهن اسفناج می شود و به همین دلیل مصرف آن یک ساعت بعد از خوردن غذا توصیه می شود.

 

وی معتقد است: مصرف یک لیوان چای سبز در روز کفایت می کند و زیاده روی در مصرف آن باعث وارد شدن مقدار زیادی کافئین به بدن شده و می تواند نوعی اعتیاد خفیف به کافئین را ایجاد کند.

 

بابایی مصرف انواع چای را زمینه ساز افزایش برون ده ادراری دانست که موجب تخلیه آب بدن می شود اما مصرف آنها به صورت کم رنگ می تواند برای دفع سنگ کیله موثر باشد.

 

این کارشناس تغذیه ابراز داشت: مصرف بیش از حد انواع چای باعث تحریک تراوش اسید معده خواهد شد و هر فرد در طی روز می تواند حداکثر دو تا سه لیوان از انواع چای را مصرف کند.

 

وی یادآوری کرد: در حال حاضر چای سبز مورد توجه کارخانه های داروسازی واقع شده و از آن در تهیه انواع دارو، شربت، قرص و … استفاده می شود.