یكدیگر را مسخره نكنید (اگر دین دارید)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سوزاک مردانه و زنانه چیست

سوزاک مردانه و زنانه چیست

سوزاک زنانه , سوزاک مردانه چیست , درمان سوزاک , علائم بیماری سوزاک

سوزاک چیست

با توجه به افزایش روز افزون رابطه جنسی در دنیا یادگیری و آموزش های مختلف در این زمینه به یک امر ضروری تبدیل شده است. متاسفانه برخی از آمیزش های جنسی باعث بروز برخی از بیماری ها در زنان و مردان شده است که برخی از آن ها راه های پیشگیری و درمان دارد. یکی از این بیماری ها سوزاک می باشد که در ادامه به معرفی و علائم به همراه راه های درمان آن پرداخته ایم.

 

علائم سوزاک زنانه

سوزاک در زنان معمولات علامتی ندارد و به همین دلیل درمان آن عقب می افتد.اما اگر علایم خود را نشان دهند، معمولا تا ۱۰ روز پس از عفونی شدن، بروز می کنند. اما این بیماری پس از ۳۰ روز به طور کامل خود را نشان می دهد.

از علائم سوزاک در زنان می توان به ترشحات زرد یا سفید مایل به سبز از واژن ، درد بخش پایینی شکم یا لگن ، سوزش ادرار ، ورم ملتحمه( قرمزی چشم و یا خارش آنها) ، خونریزی بین دوره های قاعدگی ، لکه بینی پس از مقاربت ، تورم فرج و سوزش گلو و تورم غدد گلو( زمانی که این بیماری به ناحیه دهان سرایت کند) اشاره کرد که البته علایم این بیماری در زنان آنقدر ملایم هستند که معمولا بدون توجه باقی می مانند.


علائم سوزاک مردانه

از علائم سوزاک در مردان می توان به ترشحات سفید یا زردرنگ متمایل به سبز از آلت تناسلی ، سوزش ادرار ، سوزش گلو ، تورم و یا دردناکی بیضه ها و غدد متورم در گلو اشاره کرد که معمولا این علایم ۱۴ روز پس از ابتلا بروز می کنند.

همچنین : بخوانید  باورهای غلط درباره یک هورمون مردانه

سوزاک زنانه , سوزاک مردانه چیست , درمان سوزاک , علائم بیماری سوزاک

پیشگیری و روش تشخیص سوزاک

با بالا بردن آگاهی خود در مسائل مختلف می توانید از بیمار شدن خود پیشگیری کنید که در پزشکی بسیار ساده تر از درمان می باشد. برای پیشگیری از بیماری سوزاک باید رابطه جنسی سالمی داشته باشید که می تواند از بروز این بیماری بکاهد. همچنین باید از رابطه جنسی با افرادی که به ابتلا به این آلودگی مشکوک هستند پرهیز کرده و یا هنگام رابطه باید حتما از کاندوم استفاده نمایند.

برای تشخیص بیماری سوزاک باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک نمونه ای از مایع داخل مجرای ادراری در مردان و یا از دهانه رحم در زنان، برمی دارد و برای بررسی به آزمایشگاه فرستاده می شود. حتی ممکن است نمونه هایی از دهان و یا مقعد برداشته شود. معمولا جواب آزمایش چند روز طول می کشد.

سوزاک زنانه , سوزاک مردانه چیست , درمان سوزاک , علائم بیماری سوزاک

درمان سوزاک مردانه و زنانه

سوزاک نیز مانند بسیاری از بیماری های جنسی راه درمان دارد. جهت درمان عفونت سوزاک، دکتر آنتی بیوتیک های خوراکی و یا تزریقی تجویز می کند. البته همسر فردی که تحت درمان است، نیز باید همزمان در روند درمان قرار گرفته تا از دوباره عفونی شدن و یا گسترش بیشتر بیماری جلوگیری شود.

در طول درمان باید داروهای تجویز شده مصرف شود و نکته ای که باید به آن توجه کنید داروهای تجویز شده برای یک فرد را بیمار دیگر نباید مصرف کند زیرا درمان عفونت سخت تر می شود. همچنین بیمار تا زمانی که درمان نشده است، نباید با کسی رابطه جنسی برقرار کند. پس از درمان هم، هنگام ارتباط جنسی از کاندوم استفاده کند.

سوزاک مردانه و زنانه چیست