باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چای گیاهی بنوشید تا همیشه سلامت باشید!

چای گیاهی بنوشید تا همیشه سلامت باشید!

چای

چای

انواع مختلفی از چای در دنیا وجود دارد و مردم هر منطقه از دنیا با  توجه به ذائقه خود یکی از انواع آن را بیشتر مصرف می کنند. هر یک از این انواع چای به روش های مختلفی فرآوری می شوند؛ بعلاوه این انواع مختلف هر یک دارای خواص مختلفی هستند و با روش های متفاوتی دم می شوند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا متوجه شوید چای سفید، اولانگ و سبز چه خواصی دارند؟

چای سفید

بطور خلاصه می توان گفت این چای به شدت شبیه چای سبز می باشد، با این تفاوت که فرآیند تخمیر چای سفید کمتر از چای سبز بوده و طعم آن نیز مقداری شیرین است. البته برخلاف چای سبز که کمی مزه علف می دهد، در مجموع مزه هر دو تقریبا یکی است. انواع مختلف این چای عبارتند از: گل صد تومانی سفید، ماه طلایی، سوزن نقره ای و ابر سفید.

چای

چای سفید

بد نیست بدانید که چای سفید دارای مقدار زیادی کاتشین است. این ماده نقش بسیار مهمی در کاهش بیماری های قلبی و عروقی و همچون دیابت دارد و البته باعث کاهش خطرات حاصل از اثر اشعه ماورای بنفش بر پوست می گردد. چای سفید دارای فلوراید زیادی می باشد و جلوی خرابی های دندان و از همه مهمتر جلوی رشد پلاک های دندانی را می‌گیرد و موجب خوشبو شدن دهان نیز می گردد.

شما احتمالا می توانید این چای را از داروخانه های معتبر سراسر کشور نیز تهیه کنید؛ چراکه این چای فقط یک نوشیدنی نیست، بلکه دارویی است برای حفظ سلامتی شما!

چای اولانگ

چای اولانگ نیز نیمه تخمیر شده است. این محصول تقریبا بین چای سبز و چای سیاه می باشد و بسیار معطر بوده و دارای طعم دلپذیری است که هم به صورت سرد و هم گرم قابل استفاده می باشد. چای اولانگ برای سلامتی نیز مفید است چراکه تمام خواص چای سبز را دارا بوده و طعمی شبیه چای سیاه دارد اما از نظر ظاهری و خواص درمانی به چای سبز شبیه تر است! بطور کلی می توان این چای را به نوعی یکی از انواع دمنوش گیاهی برشمرد.

همچنین : بخوانید  معجزه آب گوجه فرنگی را بدانید!

چای

چای اولانگ

از مزایای مصرف این چای می توان به مواردی چون زیر اشاره نمود:

  • حفظ سطح کلسترول در محدوده نرمال به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های فراوان
  • پیشگیری نمودن از بیماری های قلبی و فشار خون
  • تسکین دهنده استرس فیزیکی و ذهنی
  • ضدعفونی کننده و پاک کننده غیر سمی

در صورتی که قصد خرید چای اولانگ یا هر نوع چای دیگری را دارید، بهتر است قبل از اقدام برای خرید حضوری در بازارهای شهر، سری به فروشگاه های اینترنتی خرید قهوه و چای مثل تیرینک بزنید و علاوه بر تحویل گرفتن به موقع آنها در اسرع وقت؛ از با کیفیت بودن محصولات نیز اطمینان حاصل کنید.

چای

تیرینک

چای سبز

چای سبز نوعی دیگر از انواع چای است که از جوانه ها و گلبرگ‌های تازه گیاه چای به دست می آید. در فرآیند تولید این چای اکسایش بسیار کم تر صورت گرفته است. گفتنی است چای سبز انواع مختلفی همچون چینی و ژاپنی دارد. بد نیست بدانید که از چای سبز می شود برای افزایش هوشیاری و بالا بردن سرعت تفکر استفاده می کنند و این چای برای درمان اختلالات معده نیز بسیار مفید است.

قسمت های مفید چای سبز شامل غنچه برگ، برگ و ساقه آن می باشد. چای سبز در فرآیند تولید تخمیر نشده و با قرار گرفتن در معرض بخارهای داغ درست می شود. این فرآیند باعث حفظ مولکول های مهم و اساسی بنام پلی فنول در آن می شود. خوشبختانه چند سالی است که در کشور ما نیز خرید چای سبز با استقبال خوبی نسبت به قبل رو به رو شده است که این مورد خود اهمیت ویژه ای دارد.

چای

چای سبز

این  ترکیب قادر به پیشگیری از التهاب و تورم بوده، از غضروف بین دو استخوان محافظت کرده و از خراب شدن مفاصل هم جلوگیری می نماید. نکته بسیارمهم که باعث محبوبیت این چای شده است این است که به نظر می رسد نوع خاصی از عصاره چای سبز به افراد چاق در کاهش وزن می تواند کمی کمک می کند، اما بطور کلی گفته می شود که چای سبز تاثیری در کاهش وزن ندارد!

منبع:

http://www.meekhkoob.ir

برچسب ها : , , ,