امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

روش تهیه شیر برنج مجلسی | آموزش کامل پخت شیر برنج

روش تهیه شیر برنج مجلسی | آموزش کامل پخت شیر برنج

شیر برنج

کلا شیر برنج غذای خوشمزه ای هست که خیلی ها دوسش دارن. ولی در ماه رمضون بیشتر یادش میفتیم و درست میکنیم. البته میشه این غذا رو به صورت سرد و به عنوان یک دسر خوشمزه برای مهمونی ها هم سرو کرد. در این مطلب طرز تهیه کامل شیر برنج رو قرار میدم که برای افطاری هم بسیار مناسبه و میتونید برای یک سفره خودمونی خونه به عنوان یک شام سبک هم روش حساب کنید و دیگه تدارک شام نبینید.X

شیر برنج

مواد لازم برای تهیه شیر برنج

  • برنج ۱ پیمانه
  • گلاب یک پیمانه
  • شکر ۱ و نیم پیمانه
  • شیر یک لیتر
  • هل ساییده یک قاشق چ
  • خامه دو-سه قاشق غذاخوری
  • نمک نصف قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه شیر برنج

مواد لازم برای تهیه شیر برنج

طرز تهیه شیر برنج

اگه بخواید عطر گلاب در شیر برنجتون قالب بشه بهتره که برنج رو از شب قبل با گلاب خیس بدید. برنج رو با دو پیمانه آب و نصف قاشق چایخوری نمک روی حرارت میذاریم و اونقدر میپزیم تا کاملا وا بره. میتونید از برنج نیم دونه هم استفاده کنید.

طرز تهیه فرنی خوشمزه با بهترین نسبت هاطرز تهیه فرنی عالی و خوشمزه و مجلسی با نسبت های دقیق و عالی. مراحل تهیه فرنی با عکس و نکات مهم در تهیه فرنی که میتونید با رعایتش بهترین فرنی رو درست کنید….
برنج رو با آب میپزیمX

برنج رو با آب میپزیم

بعد از اینکه برنج کاملا پخت، اگر از برنج کامل استفاده کرده بودید و نیم دونه نبود با پشت قاشق سعی کنید کمی برنج رو له کنید.

برنج پخته شده و شفته

برنج پخته شده و شفته

بعد هم شیر رو به همراه خامه اضافه کنید و حرارت رو زیاد کنید تا به جوش بیاد. فقط در این بین مراقب باشید که شیر برنجتون سر نره.

اضافه کردن شیرX

اضافه کردن شیر

بعد از به جوش اومدن شکر و پودر هل رو هم اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم تا کالا حل بشه. این مقدار شکر به اندازه شیرینی متوسط هست. پس شیرینیش رو هم تست کنید و اگر به نظرتون کم بود باز هم شکر اضافه کنید. گهگاهی هم بزنید تا سر نره.

مرحله اضافه کردن گلاب و هل

مرحله اضافه کردن گلاب و هل

این کار رو ادامه بدید تا حدود یک ساعت و نیم شیر برنج کاملا جا بیفته و بافتی مثل شله زرد پیدا کنه. توی این زمان مقداری از حجم شیر برنجتون هم به دلیل تبخیر شیر کم میشه. در ده دقیقه آخر هم گلاب رو اضافه کنید.

طرز تهیه شیر برنجX

طرز تهیه شیر برنج

بعد از اینکه شیر برنجتون بافتی مثل شله زرد پیدا کرد و کاملا جا افتاد زیرش رو خاموش کنید.

همچنین : بخوانید  طرز تهیه نوشیدنی رژیمی برای افطار کسانی که می خواهند چاق نشوند

توصیه میکنم تا داغه در ظرف مورد نظرتون بکشید، چون وقتی که خنک بشه سطح روش یک لایه میبنده و برای توی ظرف کشیدن ظاهر مناسبی نداره.

روش تهیه شیر برنج مجلسی

روش تهیه شیر برنج مجلسی | آموزش کامل پخت شیر برنج