آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

با کمک حرکات لب فرد مقابلتان، او را بشناسید و مچش را بگیرید!

با کمک حرکات لب فرد مقابلتان، او را بشناسید و مچش را بگیرید! - www.campfa.ir

این‌بار به شما یاد می‌دهیم با کمک حرکات لب فرد مقابلتان، او را بشناسید و مچش را بگیرید!

لبش را گاز می‌گیرد؟
بسیاری از ما در مواقعی که رفتار نادرستی را انجام داده‌ایم، این واکنش را از دیگران دریافت کرده‌ایم. اما روانشناسان می‌گویند گاز گرفتن لب نشانه استرس و تنش است. از نظر آنها این واکنش گاهی می‌تواند نشانه تمرکز بالا هم باشد.

انگشتش را می‌مکد؟
مکیدن انگشت فقط یک رفتار کودکانه نیست. بسیاری از بزرگسالان هم از این رفتار به عنوان واکنش به موقعیت‌های استرس‌زا و برای کسب آرامش استفاده می‌کنند. آدم‌های همیشه مضطرب معمولا این رفتار را به عادت تبدیل می‌کنند و گاه و بیگاه انگشت‌شان را می‌مکند. برای اینکه آنها عادت‌شان را ترک کنند، باید ریشه اصلی اضطرابشان را پیدا و آن را درمان کنید.

زبانش را جمع می‌کند؟
معمولا افراد این کار را برای رد و مخالفت با چیزی انجام می‌دهند. در چنین شرایطی انگار که خوراکی ترشی خورده باشند، زبانشان را در قسمت وسط دهان جمع می‌کنند. حس کردن این واکنش ممکن است برای شما دشوار باشد اما در حالت شدیدتر افراد در کنار جمع کردن زبانشان، چین و چروک‌هایی را هم در بینی ایجاد و چشم‌هایشان را هم جمع می‌کنند که به شما در شناسایی این حالت کمک می‌کند.

دست به دهان است؟
آدم‌هایی که هنگام حرف زدن دستشان را روی دهنشان می‌گیرند، می‌خواهند خودشان را سرکوب کنند. اغلب آنها به‌طور ناخودآگاه این کار را انجام می‌دهند تا خودشان را از شوک یا احساس خجالتی که گرفتارش شده‌اند، نجات دهند.

لب‌هایش را می‌جود؟
آدم‌های عصبانی، لب پایین خود را جویده و سرشان را تکان می‌دهند. برای آنها جویدن لب راهی برای رسیدن به آرامش و فراموش کردن عوامل استرس‌زاست. شاید چنین فردی در لحظه‌ای که لب‌هایش را می‌جود، دلیلی برای عصبی بودن داشته باشد و شاید هم از یک خشم درونی و عصبانیت همیشگی رنج ببرد. پس در رابطه با چنین فردی، کمی محتاط‌تر عمل کنید تا خشمش دامن‌گیرتان نشود.

همچنین : بخوانید  ضزیب هوشی خود را امتحان کنید ؟

خودکار و مدادش را می‌جود؟
این دسته از آدم‌ها هم از همان مشکل افرادی رنج می‌برند که ناخن خود را می‌جوند. آنها هم می‌خواهند با کارهایی مثل مکیدن انگشت یا جویدن خودکار به آرامش درونی برسند. ممکن است این رفتار آنها یک واکنش لحظه‌ای باشد، اما امکان دارد چنین عادتی بیش از حد در آنها ریشه دوانده باشد و برای برطرف کردن آن، نیاز به جایگزین کردن رفتارهای دیگر یا کمک یک روانشناس وجود داشته باشد.


منبع: bartarinha.ir