هر انسانی مرتکب اشتباه می شود ؛اما فقط انسان های احمق اشتباه خود را تکرار می کنند.(سیسرون)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مشکل عمده کارکردن با لپ تاپ!

پزشکان می گویند هنگام کار با لپ تاپ کمر باید صاف باشد و چشمان باید در مسیر مستقیم به صحفه رایانه نگاه کنند به طوری که سر به پایین و بالا خم نشود.

کار طولانی با رایانه و نداشتن فعالیت های فیزیکی از واقعیت های تلخ امروزهستند که ابتلا به مشکلات کمری و اسپوندیلیت را افزایش می دهند.

اسپوندیلیت یا بیماری روماتیسم ستون فقرات التهاب مزمن ستون فقرات و مفاصل در قسمت پایینی کمر است . این التهاب موجب خشکی و درد کمرمی شود. به گفته پزشکان، درسال های اخیر تعداد جوانانی که به بیماری آرتیریت به ویژه اسپوندیلیت مبتلا می شود به میزان زیادی رو به افزایش است. طبق آمار بخش ارتوپدی یک بیمارستان هر هفته دستکم ۲۰ مورد جدید ابتلا به اسپوندیلیت گزارش می شود که بیماران مبتلا کمتر از ۳۰ سال سن دارند.

این آمار در مقایسه با شمار مبتلایان دهه قبل تقریبا سه برابر افزایش یافته است.

شیوه زندگی بی تحرک و نشسته باعث می شود که مفاصل و ماهیچه ها از شکل عادی خارج شوند. در حال حاضر اسپوندیلیت در میان افراد ۲۵ ساله که ساعت های طولانی روبروی رایانه می نشینند به یک بیماری رایج تبدیل شده است. به گفته پزشکان، پس از استئوآرتریت زانو (که در افراد بالای ۴۰ سال روی می دهد) اسپوندیلیت رایج ترین شکل آرتریت به شمار می رود.

نداشتن فعالیت های فیزیکی (ورزش)، بد نشستن در هنگام کار در اداره، خمیده نشستن در هنگام تماشای تلویزیون و چاقی همگی از دلایل افزایش شمار افراد مبتلا به اسپوندیلیت هستند.

پزشکان افزودند: همچنین نخوردن مواد مغذی از دیگر عوامل ابتلا به این بیماری است.

همچنین : بخوانید  گوشی ویندوزفونی و مقرون به‌ صرفه نوکیا + عکس

به گفته آنها، کارمندان در محل کار خود توجهی به مواد غذایی که می خورند ، ندارند.آنها اغلب تنقلات که مملو از کربوهیدارت است ، مصرف می کنند از این رو مواد مغذی به بدن آنها کم می رسد که این موضوع باعث می شود بدن آنها ضعیف شود و ایمنی کمتری داشته باشد که در نتیجه برای ابتلا به آرتریت مستعد تر می شود.

متخصصان ارتوپد می گویند ورزش مداوم و رعایت یک رژیم غذایی سالم و سبک دو روش ساده برای پیشگیری از ابتلا به آرتریت هستند و یا دستکم می توانند ابتلا به این بیماری را به تاخیر اندازند.

برچسب ها :