هنر ما را به گونه اي رويايي از درد هستي رها مي سازد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

۱۰۰ شرکت برتر نوآوری در ۲۰۱۲

شرکت اطلاعاتی تامسون رویترز در تازه‌ترین گزارش خود فهرست ۱۰۰ شرکت برتر جهان را در حوزه نوآوری در سال ۲۰۱۲ منتشر کرد.

به گزارش تلنا به نقل از ایسنا، تامسون رویترز که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اطلاعات برای فعالان اقتصادی و افراد حرفه‌ای در جهان است در گزارش سالانه خود اسامی ۱۰۰ شرکت و موسسه برتر جهان را از لحاظ فناوری اعلام کرد.

تحلیل اطلاعات اقتصادی این ۱۰۰ شرکت نشان می‌دهد که آنها علاوه بر رشد فعالیت در حوزه‌های مختلف نوآوری در سال جاری میلادی موفق به ایجاد بیش از ۱۲۴ هزار و ۲۱۴ شغل جدید شده‌اند.

یکی از ملاک‌های اصلی در انتخاب ۱۰۰ شرکت برتر نوآور جهان میزان فعالیت این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف نوآوری از جمله تعداد ثبت اختراعات بوده است.

دیوید برون، مدیر بخش راهکارهای مالکیت معنوی تامسون رویترز در این باره گفت: نوآوری پایه توسعه اقتصادی و تکنولوژی است. در انتخاب ۱۰۰ شرکت برتر نوآور جهان تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که این شرکت‌ها روی نوآوری به عنوان موتور محرکه رشد اقتصادی متمرکز شده‌اند.

در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر نوآور جهان در سال ۲۰۱۲ شرکتهای ۳M Company (شیمیایی)، ادونسد میکرو دیوایسز (نیمه‌رسانا و الکترونیک) و آلکاتل لوکنت (مخابرات) رده‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین شرکتهای آلترا (نیمه رسانا و قطعات الکترونیکی)، آنالوگ دیوایسز (نیمه‌رسانا و قطعات الکترونیکی)، اپل (مخابرات)، آرکما (شیمیایی)، AT&T (مخابرات)، آوایا (مخابرات) و بویینگ (هوایی) نیز در رده‌های چهارم تا دهم قرار گرفتند.

از دیگر شرکتهای مطرح در این رده‌بندی می‌توان به کنون، شورون، اریکسون، اگزون موبیل، فورد، فوجیتسو، جنرال الکتریک، گوگل، اچ.پی، هیتاچی، هوندا، آی.بی.ام، اینتل، ال‌جی، اورئال، لاکهید مارتین، میشلن، مایکروسافت،‌ میتسوبیشی الکتریک، موتورولا، ان.ای.سی، نایک، پاناسونیک، رنو، سامسونگ الکترونیکس، اسکانیا، شارپ، زیمنس، سونی، سیمنتک، توشیبا و تویوتا موتور اشاره کرد.

همچنین : بخوانید  حرمت شکنی ایرانسل در ایام محرم + عکس