كسي كه هرگز تحت فشار نزيسته باشد، آزادي را لمس نمي كند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آموزش فرم دادن به ابروها

ابرو یکی از پرنماترین اجزای یک چهره است. بنابراین باید اصول نگه‌داری و زیباسازی آن را نیز یاد بگیریم.
برای اینکه بتوانیم یک ابروی مناسب برای یک چهره انتخاب کنیم باید ابتدا بتوانیم جام چهره هر شخص را بشناسیم.

زیباترین چهره برای یک هنرمند در حرفه آرایش، صورت بیضی است و ما اگر بخواهیم یک ابروی مناسب طراحی کنیم باید به تمام عضوهای صورت توجه کنیم و با تغییراتی که در ابرو ایجاد می‌کنیم بتوانیم تا حدودی نواقص صورت را رفع کنیم.

آموزش فرم دادن به ابروها - www.campfa.ir

 

ابرو می‌تواند روی بلندی و پهنی و چاقی و لاغری صورت اثرگذار باشد و همچنین تغییرات اساسی بر روی چشم‌های فرد مورد نظر بگذارد و نیز می‌توان تا حدودی روی پهنا و باریکی و نواقص بینی اثرگذار باشد.
آموزشی که ما در نظر داریم ابتدا برای کسانی می‌توان به کار برد که دارای ابروانی پر و کامل باشند در غیر این صورت سایه پردازی را آموزش می‌دهیم.

  در زمان‌های قدیم که صورت پردازان و آرایشگران همگی با تجربه شخصی کار می‌کردند در واقع بدون آموزش تخصصی کار را آغاز کرده بودند، به فرم دادن ابروها هیچ توجهی نمی‌کردند و بنا به گفته قدیمی‌ها فقط زیر ابرو بر می‌داشتند. اما اکنون نظر ما بر این است که ابرو باید پرداخت شود و دلیل نمی‌بینیم که حتما زیر ابرو پاک و تمیز شود بلکه هر کاری که به زیبایی ابرو اضافه کند انجام می‌دهیم.

آموزش

آموزش فرم دادن به ابروها - www.campfa.ir

ابرو از نظر قد و پهنا تقسیم‌بندی خاص خود را دارد

• از نظر قد به دو قسمت و از نظر پهنا به ۳ قسمت تقسیم می‌شود.
• از ابتدای تاج که سر ابرو محسوب می‌شود تا آرک که شکست ابرو است یک قسمت و از آرک تا دم ابرو یعنی انتهای ابرو یک قسمت در نظر گرفته می‌شود بنابراین بلندی ابرو به دو قسمت نامساوی تقسیم می‌شود.
۱- از تاج تا آرک
۲- از آرک تا دم
که این نسبت را اگر بدون در نظر گرفتن مد روز بخواهیم اندازه‌گیری کنیم باید قسمت اول دو برابر قسمت دوم باشد، یعنی از تاج تا آرک دو برابر آرک تا دم ابرو باشد.

• دومین چیزی که در نظر می‌گیریم پهنای ابرو است که باز هم ما بدون در نظر گرفتن مد روز این تقسیم‌بندی را انجام می‌دهیم.

آموزش فرم دادن به ابروها - www.campfa.ir

• پهنا به سه قسمت تقسیم‌بندی می‌شود یعنی اگر در تاج پهنا را ۳ مقیاس بگیریم در قسمت آرک ۲ و در قسمت دم ابرو ۱ مد نظر است و نسبت ۱،۲،۳ باید اجرا شود.

همچنین : بخوانید  رنگ مو زنانه 94|رنگ موی عنابی سال 2015

• حال با در نظر گرفتن این قانون در این شماره مجله فقط می‌توانیم شناخت صورت را آموزش دهیم باشد که در شماره‌های بعدی با هم به سوی زیبایی حرکت کنیم.

• باید گفت که حتما به نوع صورت و چشم و بینی شخص توجه کامل، لازم است بنابراین ابتدا انواع صورت‌ها را نام می‌بریم.

• صورت انواع مختلف دارد و ابرو تاثیرگذار است.

آموزش فرم دادن به ابروها - www.campfa.ir

۱- صورت بیضی که یکی از نرمال‌ترین و جذاب‌ترین انواع صورت‌هاست و در دید همه زیباست.
۲- صورت گرد که با فرم دادن و آرایش مناسب ابرو می‌توان به سمت صورت بیضی آن را حرکت داد.
۳- صورت مربع که همان صورت گرد است با داشتن چهار ضلع در قسمت‌های شقیقه و چانه
۴- صورت مستطیل که همان صورت بیضی است با داشتن چهار ضلع باز هم در قسمت‌های شقیقه و چانه
۵- صورت‌های قلبی
۶- صورت‌های مثلثی

 برای صورت‌های بیضی اگر قانون نسبت پهنا و قد ابرو که قبلا گفته شد را رعایت زیبا می‌شود و دلیل اصلی آن است که این صورت، صورت ایده‌آل است. البته بدون در نظر گرفتن نواقص چشم‌ها و بینی که هر کدام به نوبه خود تاثیر گذارند.

 برای صورت‌های گرد سعی می‌کنیم که در قسمت آرک کمی شکست ایجاد کنیم و کمان زیر ابرو را از بین ببریم. زیرا کمان ابرو باعث گردی بیشتر می‌شود.

برای اینکه بتوانیم در قسمت آرک شکسته ایجاد کنیم کمی از بلندی قد تارهای ابرو در قسمت تاج کوتاه می‌کنیم و کمی از پهنای ابرو در قسمت تاج اما از بالای ابرو می‌کاهیم. سپس برای اینکه این شکت کامل شود از قسمت دوم ابرو یعنی آرک تا دم باز هم از قسمت بالای ابرو کمی از پهنای ابرو کم می‌کنیم، با این کار شکست ابرو را می‌سازیم.
زیرا ابرو اگر کمان داشته باشد باید از بین برود بنابراین اگر ابروهایی باشد که بتوان به مرور زمان نگه داشت و قسمت کمان را پر کند نگه می‌داریم. عزیزان این را بدانید که هر تار ابرو برای رشد کامل ۸ تا ۹ ماه زمان می‌خواهد بنابراین یک ابرویی که ناقص است، نیاز به مراقبت دارد و اگر جایی از ابرو ریخته یا به اشتباه برداشته شده است پس از مدتی صبر باز هم ترمیم می‌شود.