هر روز، روزي است كه هست و هرگز در جهان روزهاي هم شكلي وجود نداشته است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

راهنمای گام به گام رژگونه زدن با توجه به فرم صورت‌ تان

راهنمای گام به گام رژگونه زدن با توجه به فرم صورت‌ تان

آرایش 2014,آرایش, آرایش صورت, آرایش گونه, آموزش رژگونه زدن

در اینجا به شما رژگونه زدن را با توجه به فرم صورت‌تان می‌آموزیم؛ کاری که شما باید انجام دهید این است که اول فرم صورت خود را پیدا کنید تا بعد آن طور که باید به گونه‌ها شکل دهید.

دیگر اصلا به جراحی‌های کاشت گونه و تزریق ژل و استفاده از پروتز احتیاجی ندارید. می‌خواهیم کاری کنیم که گونه‌های شما بدون جراحی برجسته‌تر از همیشه به‌نظر برسد، یعنی بتوانید با چند رنگ ساده ‌کاری کنید که انگار پروتزهایی در گونه‌ها کاشته‌اید.

صورت لوزی شکل
صورت شما حالتی بینابین صورت مثلثی و بیضی است، به همین دلیل برای آرایش کردن دست‌تان بازتر است (به شرطی که صورت شما لوزی واقعی باشد). اول از همه باید کاری کنید که با کم کردن پهنای گونه‌ها و افزایش مو در اطراف فک‌ها و نگه داشتن مو به طورفشرده در اطراف سروخط استخوان گونه‌ها باعث شوید که شکل صورت بیضی به نظر بیاید. بهتر است رژ گونه را به شکل مثلث بزنید و بخش بیرونی استخوان‌های گونه را تیره‌تر کنید و اجازه ندهید از قسمت بالای صورت رژ گونه شما به چشم‌ها نزدیک شود. حواس‌تان باشد که از کنار زدن مو از کنار فک‌ها و خط پیشانی خودداری شود.

جاهایی که باید تیره شوند: اطراف پیشانی، شقیقه‌ها و گوشه داخلی گونه‌.
جاهایی که باید روشن‌تر شوند: روی تیغه بینی، وسط پیشانی و روی چانه.
رژگونه: روی استخوان گونه.

همیشه دو رنگ رژگونه داشته باشید؛ یک رژگونه تیره برای فرم دادن به صورت بر اســــاس نوع آن و یک رژگونه روشن‌تر که به وسیله آن سایه‌هایی که می‌خواهید را ایجاد کنید.

صورت کشیده
اینگونه صورت‌ها را باید با آرایش مناسب کوتاه‌تر و پهن‌تر نشان داد بنابراین از قسمت لاله گوش به سمت استخوان گونه و به صورت افقی رژ گونه بزنید. همچنین با زدن کمی رژگونه تیره و مات در ناحیه چانه می‌توانید کاری کنید که صورت شــــما کوتاه‌تر به نظر بیاید، البته یادتان نرود که از همان رژگونه برای روی گونه خود استفاده کنید و تنها رنگ آن را کمی ملایم‌تر کنید.

جاهایی که باید تیره‌تر شود : اطراف فک و شقیقه‌ها.
جاهایی که باید روشن‌تر شود: چانه، شقیقه‌ها و بالای استخوان‌های گونه.
رژ گونه: روی استخوان‌های گونه.
اگر موها بلندتر و روی شقیقه‌ها و اطراف صورت و فک قرار گیرد بهتر است.

صورت مربع
صورت‌های چهارگوش باید گردتر نشان داده شوند. یک رژگونه گرد که تا خط فک شما امتداد یابد و به سمت بیرون صورت محو شود، می‌تواند تاثیری ایجاد کند که صورت گردتر به نظر برسد. همچنین می‌توانید یک مثلث روی استخوان گونه بکشید و آن را با برس رژ گونه به سمت پایین پخش کنید و قسمتی که به سمت گوشه بیرونی صورت وخط فک است را کمی تیره‌تر کنید.

جاهایی که باید تیره‌تر شود: اطراف فک و شقیقه‌ها.
جاهایی که باید روشن‌تر شود: وسط بینی، وسط گونه ها و چانه.
رژ گونه: دو طرف استخوان‌های گونه.
اگر موها بلندتر و روی شقیقه‌ها و اطراف صورت و فک قرار گیرد بهتر است.

صورت گرد
اگر صورت گرد دارید باید حتی الامکان با آرایش صورت را کشیده‌تر جلوه داد یعنی با پوشاندن ناحیه زیر استخوان گونه تا شقیقه صورت خود را باریک‌تر نشان دهید بنابراین بهتر است رژگونه را به شکل کشیده بزنید باید رژگونه را از روی استخوان بالایی گونه به سمت گوش و از روی استخوان زیر گونه کمی به سمت دهان بزنید و ناگفته نماند که بهتر است رنگ این رژگونه تیره انتخاب شود.

همچنین : بخوانید  پودر سفيد كننده دندان انگيزه اي براي لبخند

جاهایی که باید تیره‌تر شود: اطراف فک، شقیقه ها و گردن.
جاهایی که باید روشن‌تر شود: وسط بینی، وسط گونه ها، پیشانی و چانه.
رژ گونه: زیر استخوان گونه.
با پوش دادن موها در اطراف سر، صورت خود را پهن‌تر نشان دهید.

اگر صورت بیضی باشد
دخترهای با صورت‌های بیضی خیلی خوش شانس هستند، چراکه چیزی را دارند که خیلی‌ها باور دارند مدل صورت ایده‌آل است. بهترین کار این است که سعی کنید با افزودن رنگی غلیظ به تمام ناحیه گونه خود آن را پهن‌تر نشان دهید. اگر با لب‌های بسته لبخند بزنید، می‌توانید جای صحیح رژگونه را پیدا کنید؛ یادتان نرود که شما احتیاج ندارید که جایی از صورت‌تان را برجسته یا تیره کنید بلکه این بقیه صورت‌ها هستند که احتیاج دارند تا کاری کنند که بیضی‌تر به نظر بیایند.

جاهایی که باید تیره‌تر شود : پیشانی ، چانه، زیر گونه ها.
جاهایی که باید روشن‌تر شود: بالای استخوان‌های گونه و پیشانی.
رژگونه: استخوان‌های گونه.

از رنگ‌های روشن و شاد برای سایه و رژ لب استفاده شود چرا که چهره‌های لاغر و کشیده با این رنگ‌ها باز و زیباتر خواهند شد. صورت کامل صورتی است که طول و عرض آن تقریبا برابر باشد. این صورت‌ها نیاز به روش خاصــــی ندارند و می‌توانند با همان حرکات دورانی برس زیر برجستگی استخوان گونه به سمت بالا را رژگونه بزنند.اگر می‌خواهید صورت شما نمایی باطراوت‌تر پیدا کند از رژگونه‌های روشن‌تر استفاده کنید. با اســــتفاده از برس‌های بزرگ و حرکات دورانی برجستگی‌های گونه خود را با رژگونه بپوشانید.

چگونه فرم صورت خود را تشخیص دهید
برای شروع کار اولین چیزی که نیاز دارید یک سانتی‌متر خیاطی است و بعد شروع به اندازه‌گیری اجزای صورت به شکل زیر کنید و هر کدام از این اندازه‌ها را روی کاغذ بنویسید.

۱٫ اندازه طول صورت، یعنی از جایی که بالای پیشانی موها درآمده‌است تا پایین چانه
۲٫ اندازه خط فک، یعنی ببینید عرض پهن‌ترین قسمت چانه شما چند سانت است
۳٫ اندازه عرض پیشانی، یعنی ببینید عرض پهن‌ترین قسمت پیشانی شما چند سانت است
۴٫ اندازه عرض گونه‌‌ها، یعنی ببینید بیشترین فاصله بین دو گونه چقدر است

حالا این اندازه‌ها را با شکل‌های زیر مقایسه کنید تا ببینید به کدام حالت نزدیک‌تر است.

  آرایش 2014,آرایش, آرایش صورت, آرایش گونه, آموزش رژگونه زدن

این فرمول برای همه است
پس از زدن کرم‌هایی که باید استفاده کنید از ضد آفتاب تا کرم پودرهای مورد مصرف‌تان برای صاف و یکدست شدن و زیبا سازی پوست، از دو رنگ رژگونه نزدیک به هم استفاده کنید. ابتدا کمرنگ آن را با برس گرد و نرم رژ گونه درست از کنار بینی شروع کنید و تا کنار گوش ادامه دهید و این کار را برای هر دوطرف کامل و مساوی انجام دهید. سپس از رژگونه پررنگ‌تر استفاده کرده و این بار برس را از کنار بینی بزنید اما به حالت هفت گرد و به شکل گونه، تا روی گونه‌ها بیشتر ادامه ندهید و با حرکت رفت و برگشت به آن خوب شکل دهید.