کیش خوب همانند فوتبال خوب است، حرف نمی زند ، عمل می کند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آزمون جالب و آموزنده لوازم آرایش (خانمها حتما بخوانند)

آزمون جالب و آموزنده لوازم آرایش | www.campfa.ir

سرانه مصرف لوازم آرایش بین خانم‌های  ایرانی سر به فلک کشیده است. بر اساس آمارهای موجود، برخی زنان ایرانی بیشتر از اینکه پول خود را خرج خریدن محصول‌های غذایی خوب و مغذی مانند شیر و سبزی‌ها کنند یا اینکه به فکر خریدن یک عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب مناسب برای روزهای گرم تابستان‌ باشند، به فکر ست کردن رنگ رژلب و سایه‌ خود با مانتو و کیف و کفششان هستند. به سوال‌های این آزمون که به تازگی متخصصان پوست و موی آمریکا تنظیم کرده اند، پاسخ دهید تا عوارض استفاده از لوازم آرایش را در خودتان به حداقل برسانید.

 

 

 

 

آزمون جالب و آموزنده لوازم آرایش (خانمها حتما بخوانند)

سوالات:

۱٫ هفته‌ای یکی دو بار خوابیدن با صورت آرایش کرده، اشکالی ندارد؟

الف. درست  ب. غلط

۲٫ کدام یک از موارد زیر باعث جذب اشعه UV خورشید به لب‌های شما می‌شود؟

الف. برق لب ب. خط لب

ج. رژلب‌های روغنی بدون رنگ

د. رژلب‌های مات و تیره

۳٫ استفاده مکرر از لاک ناخن می‌تواند باعث لک شدن سطح ناخن‌ها به مرور زمان شود.

الف. درست ب. غلط

۴٫ استفاده از لوازم آرایشی که روی آنها عبارت «ضدحساسیت» درج شده است، باعث ایجاد واکنش‌های حساسیت‌زا نمی‌شود.

الف. درست ب. غلط

۵٫ براساس نظریه‌های مختلف متخصصان پوست و مو، بهتر است کدام‌یک از محصول‌های آرایشی زیر را هر ۳ ماه یک‌بار تعویض کنید؟

الف. سایه‌های چشم

ب. ریمل

ج. رژلب

د. پنکیک و پودرهای فیکساتور

۶٫ امکان انتقال و رشد آلودگی‌های باکتریایی در بدن، در کدام یک از موارد زیر بیشتر است؟

الف. استفاده مشترک از لوازم آرایش

ب. نگهداری لوازم آرایش در معرض نور و حرارت بالا

ج. استفاده از لوازم آرایش چشمی وقتی که به عفونت چشم مبتلا هستید.

د. تمام موارد

۷٫ کدام یک از موارد زیر، جزو شایع‌ترین عوارض استفاده از لوازم آرایش هستند؟

الف. واکنش‌های حساسیتی به این محصول‌ها

ب. آسیب رسیدن به ناخن‌ها با استفاده از لاک‌های اکریلی

ج. سوزش و خارش چشم‌ها در اثر استفاده از ریمل

۸٫ کسانی که ادعا می‌کنند محصول‌های آرایشی آنها خواص درمانی دارد، متخلف و متقلب هستند.

الف. درست ب. غلط

۹٫ هنوز شواهد محکمی مبنی بر سرطان‌زا بودن لوازم آرایش مختلف در دست نیست.

الف. درست ب. غلط

۱۰٫ برخی از رژلب‌ها حاوی سرب هستند.

الف. درست ب. غلط

پاسخ‌ها

۱٫ غلط: شما به چند دلیل نمی‌توانید حتی یک شب در هفته هم با صورت آرایش‌کرده، به رختخواب بروید. اول اینکه کرم و پنکیک روی پوست می‌توانند انواع آلودگی‌های محیطی را به خود جذب کنند و به راحتی در طول شب این آلودگی‌ها را به روزنه‌های پوستی شما انتقال بدهند و باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه یا حتی لکه‌های پوستی روی صورت بشوند. دوم هم اینکه امکان تکه‌تکه شدن ریمل روی مژه‌ها در طول شب و نفوذ این تکه‌ها داخل چشم و ابتلا به سوزش، خارش و حتی عفونت چشم‌ در صبح روز بعد وجود خواهد داشت. اگر حوصله شستن صورتتان با آب ولرم و صابون ملایم را ندارید، حداقل پیش از خوابیدن، آن را با دستمال‌های مخصوص پاک کردن آرایش، تمیز کنید. البته این یک توصیه همیشگی نیست.

۲٫ رژلب‌های روغنی بدون رنگ: این نوع رژلب‌ها، کمترین محافظت را از لب‌های شما در برابر اشعه UV خورشید دارند و به راحتی می‌توانند باعث جذب این اشعه خطرناک به لب‌های شما شوند. شما می‌توانید حداقل برای این ۳ ماه تابستان، قید زیبا شدن لب‌هایتان را با این رژلب‌ها در طول روز بزنید و به جای آنها از رژلب‌های معمولی با SPF 30 استفاده کنید.

همچنین : بخوانید  نکاتی در مورد گریم صورت

۳٫ درست: معمولا رنگ لاک‌های ناخن تیره‌تر از ناخن‌های ماست و استفاده مکرر از آنها می‌تواند باعث زردی و لکه شدن سطح ناخن‌ها شود. تنها راه رهایی از این مشکل، استراحت دادن چند ماهه به ناخن‌هاست.

۴٫ غلط: اینکه روی یک محصول آرایشی عبارت «ضدحساسیت» درج شده باشد، دلیل ایمن و ضدحساسیت بودن آن نیست زیرا بر اساس اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، هیچ استانداردی در مورد آلرژن‌ها وجود ندارد و ممکن است یک محصول برای ۱۰۰ نفر آلرژن نباشد اما یک نفر را دچار واکنش حساسیت کند. به همین دلیل اصلا نمی‌توان یک محصول آرایشی را صد درصد ضدحساسیت دانست.

۵٫ ریمل: امکان نفوذ و رشد باکتری‌های عفونت‌زا در لوازم آرایش چشمی مایع مانند ریمل و خط چشم مایع، خیلی بیشتر از سایر لوازم آرایش‌ است. بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند هر ۳ ماه یک‌بار، ریمل یا خط چشم مایعتان را تعویض کنید تا دچار عفونت‌های چشمی نشوید.

۶٫ تمام موارد: استفاده مشترک از فرچه‌ها و پدهای آرایشی و لوازم آرایش مایع مشترک به راحتی باعث انتقال ناراحتی پوستی از فردی به فرد دیگر می‌شود. بهترین و ایمن‌ترین مکان برای نگهداری لوازم آرایش هم مکان‌های خشک، خنک و به دور از تابش مستقیم نور خوشید است. استفاده نکردن از لوازم آرایش هنگام ابتلا به عفونت‌های چشمی هم برای پیشگیری از وخیم‌تر شدن وضع محل عفونت و هم برای منتقل‌شدن آلودگی‌های عفونی به لوازم آرایش چشمی، توصیه می‌شود.

۷٫ سوزش و خارش چشم‌ها در اثر استفاده از ریمل: انواع ناراحتی‌های چشمی مانند سوزش، خارش، زخم شدن قرنیه، ریختن مژه‌ها و حتی نابینایی از شایع‌ترین عوارض استفاده از ریمل‌های نامناسب در سراسر دنیا هستند. به همین‌دلیل، متخصصان پوست توصیه می‌کنند به هیچ‌وجه لوازم آرایش چشمی مایع مانند ریمل و خط چشم را از دستفروشان یا بدون وکیوم و تاییدیه وزارت بهداشت کشور خودتان نخرید و از تست کردن چنین لوازم آرایشی در مغازه‌ها بپرهیزید و تا حد امکان آنها را از داروخانه‌ها تهیه کنید.

۸٫ درست: لوازم آرایش فقط برای مصارف زیبایی تولید می‌شوند و نمی‌توانند خواص درمانی داشته باشند. مثلا ریمل‌ها هرگز باعث تقویت و پرپشت شدن مژه‌هایتان نمی‌شوند و کرم‌پودرها نمی‌توانند چین و چروک و جوش‌های صورتتان را ریشه‌کن کنند بنابراین اگر پول بیشتری برای خرید لوازم آرایشی با خواص درمانی بدهید، پولتان را دور ریخته‌اید.

۹٫ درست: هرچند خیلی‌ها ادعا می‌کنند استفاده از لوازم آرایش می‌تواند به مرور زمان باعث ابتلا به انواع سرطان‌ها بشود اما جامعه متخصصان سرطان آمریکا اعلام کرده است براساس مطالعه‌ها و شواهد موجود، هیچ‌کس نمی‌تواند به طور قاطع ادعا کند رابطه‌ای بین استفاده از لوازم آرایش و بالا رفتن خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها وجود دارد.

۱۰٫ درست: اگرچه برخی از رژ‌لب‌ها حاوی سرب هستند اما سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده است این مقدار ناچیز از سرب نگران‌کننده نیست زیرا رژ‌لب‌ها از لوازم آرایش‌ با استفاده خارجی هستند و مقدار بسیار ناچیزی از آنها خورده می‌شود که این مقدار ناچیز هم نمی‌تواند خطر جدی‌ای برای سلامت در پی داشته باشد.

آیا شما نیز این آزمون را پاسخ دادید؟ نمره شما در این آزمون چگونه بوده است؟