حوادث چون روزها سپری می شوند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دلایل عدم احراز صلاحیت هاشمی و مشایی

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل سیاسی و بین‌المللی گفت: شورای نگهبان قانون اساسی، صلاحیت “اسفندیار رحیم مشایی” رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد و “اکبر هاشمی رفسنجانی” رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را احراز نکرده است.

هانی‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری شبکه الجزیره قطر تصریح کرد: علت عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی، کهنسالی و ضعف و ناتوانی جسمی وی برای مدیریت کشور بوده است.

وی افزود: رد صلاحیت مشایی نیز به این دلیل بوده است که وی شخصی جنجال‌آفرین است که همواره اظهاراتی را مطرح می‌کند که با مبانی انقلاب اسلامی تناسب ندارد و اظهارات وی مبنی بر دوستی با رژیم صهیونیستی نیز خط قرمز انقلاب است.

 ادامه مطلب…

به گزارش مشرق، هانی‌زاده که الجزیره از وی به عنوان کارشناس نزدیک به دوایر منسوب به رهبر انقلاب نام برده است، همچنین با بیان اینکه اصولگرایان بر روی “سعید جلیلی” به عنوان نامزد نهایی اصولگرایان ائتلاف کرده‌اند، گفت: وی مذاکرات سنگینی با غرب داشت و از درایت کاملی برای تعامل با آنان برخوردار است و اگر رئیس‌جمهور شود می‌تواند موضوع هسته‌ای را از راهکارهای مسالمت‌آمیز حل کرده و تحریم‌ها علیه کشور را بردارد.

 

 

وی تأکید کرد: اصولگرایان پس از اعلام لیست نهایی نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده از سوی شورای نگهبان، بیانیه مشترکی در حمایت از جلیلی به عنوان نامزد نهایی اصولگرایان منتشر خواهند کرد.

 

 

 

این کارشناس مسائل سیاسی و بین‌المللی همچنین به وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات اشاره و تصریح کرد: رقیب اصلاح‌طلب جلیلی، محمدرضا عارف است که معاون‌اول رئیس‌جمهور در دوره اصلاحات بوده و از بیشترین بخت برای حمایت اصلاح‌طلبان برخوردار است.

همچنین : بخوانید  عجیب ترین حاجی امسال +عکس

 

 

 

وی همچنین به اهمیت رسانه‌ها در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها در ایران، نقش زیادی در خروج یک شخص معین به عنوان رئیس‌جمهور آینده ایفا می‌کنند.