گنج هائی که در قلب هستند ، قابل سرقت نیستند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

این مواد مغذی شما را خوش اندام می کند

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btows7iVbHizBUth.jpg

 

خیلی‌ها تصور می‌کنند که لاغری و خوش اندامی در گرو نخوردن و رژیم‌های سخت است. اما باید بدانید خداوند مواد غذایی متنوعی آفریده است که به لاغری کمک می‌کنند : ماهی آزاد، چای یا برخی از میوه‌ها خواص لاغری دارند.

در واقع برخی از این مواد غذایی حتی چربی سوز نیز محسوب می‌شوند برای همین چه در رژیم باشید یا نه این مواد غذایی خوشمزه شما را به اندام ایده آل‌تان نزدیک خواهند کرد بدون این‌که زحمتی برای‌تان داشته باشند.
 
کدو مسمایی : همیار لاغری
کدو مسمایی حاوی مقدار ناچیزی سدیم و نمک است و برای همین نقش بسزایی در زیبایی اندام ایفا می‌کند. این گیاه خوشمزه احتباس آب را محدود می‌کند اما خود از مایع فراوانی تشکیل شده است. نتیجه این‌که کدو مسمایی حذف توکسین‌ها، چربی‌ها و سلولیت را تسهیل می‌بخشد. در نهایت باید بگوییم که پوست کدو مسمایی سرشار از فیبرهایی است که به کاهش وزن کمک می‌کنند.

میزان کالری :
 15 کالری در هر ۱۰۰ گرم
شاخص گلیسمی :
صفر! کدو مسمایی فاقد قند است و نمی‌تواند میزان قند خون را که باعث ذخیره‌ی کالری‌ها می‌شود، بالا ببرد.
ماهی آزاد : چربی سوز
ماهی آزاد به ماده‌ای چرب مشهور است. اما این تصور درستی نیست برعکس ماهی آزاد لاغر کننده است. این ماهی حاوی «چربی‌های مفیدی» است که به امگا۳ ها شهرت دارند و برای شریان‌ها و مغز مفیدند. این مغذی‌ها از انباشتگی چربی‌های مضر جلوگیری به عمل آورده و به دفع قندها کمک می‌کنند. در نهایت باید بگوییم که برخلاف چربی‌های دیگر، بدن به راحتی می‌تواند امگا۳ ها را بسوزاند.

میزان کالری :
 170 کالری در هر ۱۰۰ گرم
شاخص گلیسمی :
صفر! ماهی آزاد مانع از انبار شدن کالری‌ها می‌شود.
 
سیب : جلوی گرسنگی را می‌گیرد
سیب سرشار از پکتین است که جلوی گرسنگی را می‌گیرد و میزان قند خون را ثابت نگه می‌دارد.
این میوه کالری کمی دارد و به حذف چربی‌ها کمک می‌کند. فیبرهای سیب در معده حجیم شده و به صورت ژل چسبنده‌ای در می‌آیند که با چربی‌ها مبارزه می‌کند.
توصیه می‌شود سیب (پخته یا خام) را با پوست میل کنید زیرا پوست این میوه حاوی فیبرهایی است که باعث تحریک عبور مواد غذایی از روده می‌شوند. توجه داشته باشید که در ۱۰۰ گرم سیب با پوست ۳,۷ گرم فیبر و در ۱۰۰ گرم سیب پوست کنده ۲,۱ گرم فیبر وجود دارد.

میزان کالری :
 49 کالری در هر ۱۰۰ گرم
شاخص گلیسمی : ۶
 

طالبی : عالی برای دفع غذا
طالبی یک میوه‌ی ایده آل برای دفع محسوب می‌شود. این میوه سرشار از مواد معدنی مثل کاروتن، فسفر، کلسیم، آهن، روی و مس می‌باشد که همگی دارای خواص ملینی‌اند. نتیجه این‌که طالبی عبور مواد غذایی را از روده‌ها تسهیل می‌بخشد و مانع انباشتگی و اضافه وزن می‌شود.
میزان بالای پتاسیم طالبی نیز به داشتن شکمی تخت کمک می‌کند.

همچنین : بخوانید  چرا لاغر نمی شویم؟؟
میزان کالری :
 118 کالری در هر ۱۰۰ گرم
شاخص گلیسمی :
صفر! طالبی فاقد قند است و میزان قند خون را که باعث ذخیره‌ی کالری‌ها می‌شود، بالا نمی‌برد.
 
ماست : پیش به سوی شکمی تخت
بر اساس همان دلایلی که برای سیب بر شمردیم، ماست نیز یک ماده‌ی غذایی مناسب برای رژیم لاغری محسوب می‌شود. این فراورده‌ی لبنی پرطرفدار سرشار از کلسیم است و مصرف آن روش مناسبی برای داشتن یا حفظ  شکمی تخت است.
مخمرها یا باکتری‌های ماست به هضم غذا می‌کند. این فراورده‌ی لبنی به عبور مواد غذایی از روده کمک می‌کند و حتی باعث کاهش گرسنگی می‌شود.
توصیه می‌کنیم ماست‌های طبیعی و بدون قند مصرف کنید تا تأثیر آن بیشتر شود.

میزان کالری :
 50 کالری در هر ۱۰۰ گرم
شاخص گلیسمی : صفر!
 
چای : مانع انباشتگی چربی‌ها می‌شود
چای نه تنها فاقد کالری است بلکه علاوه بر این میزان قند خون را کاهش داده و تنظیم می‌کند.
در واقع این نوشیدنی پرطرفدار، ترشح انسولین را تحریک می‌کند. انسولین هورمونی است که نفوذ قند به داخل سلول‌ها را راحت‌تر ساخته و در نتیجه میزان قند خون را کاهش می‌دهد و به همین دلیل، انباشتگی کالری‌ها را به حداقل می‌رساند.
همچنین پلی‌فنل‌های چای به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند. در نهایت باید بگوییم که چای دارای خواص مدّری نیز هست که حذف توکسین ها و چربی‌ها را تسهیل می‌بخشد.

میزان کالری :
چای نیز مانند آب فاقد کالری است.

شاخص گلیسمی :
صفر! البته به شرط این‌که بدون قند نوشیده شود.
 
ماهی روغن
ماهی روغن یا همان ماهی کُد با پوست نازک و میزان بالای پروتئینی که دارد اغلب برای رژیم‌های لاغری استفاده می‌شود. این ماهی سرشار از پروتئین، به راحتی قندها را می‌سوزاند.
علاوه بر این بدن برای هضم مواد مغذی آن کالری زیادی می‌سوزاند. در نهایت این‌که همانند بیشتر غذاهای دریایی، سرشار از یُد است که غده‌ی تیروئید را تنظیم و به این ترتیب کالری زیادی می‌سوزاند.

میزان کالری :
 80 کاری در هر ۱۰۰ گرم
شاخص گلیسمی : صفر
 
گوشت گوساله
میزان پایین نمک موجود در گوشت گوساله ( در هر ۱۰۰ گرم گوشت، ۵۶۷ میلی گرم نمک وجود دارد در حالی که همان مقدار ژامبون ۶٫۶ گرم نمک دارد) باعث شده است که این گوشت غذای مناسب برای لاغری محسوب شود. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این‌ که نمک اشتها را تحریک می‌کند! همچنین باید بگوییم که گوشت گوساله میزان کالری کمتری دارد و با احتباس آب مقابله کرده و باعث لاغری می‌شود.

میزان کالری :
 151 کالری در هر ۱۰۰ گرم. در حالی که در همین میزان استیک و ژامبون به ترتیب ۱۶۳ و ۱۶۹ کالری وجود دارد.

شاخص گلیسمی : صفر!

 

منبع:سیمرغ