نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

با این معضل بارداری چه کنیم؟

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btow4xhFigw4Fim0.jpg

 

نمی‌توان گفت تمام خانم‌ها اما بسیاری از آنان از حالت تهوع و گاه استفراغ و سرگیجه، حس بدحالی عمومی و خستگی صبحگاهی در بارداری که در کل به آنها «ناخوش‌احوالی صبحگاهی» می‌گویند، آگاهند.

 1. بیسکویت‌های قدیمی را امتحان کنید

از کربوهیدرات‌ها غافل نشوید! خوردن نان و بیسکویت خمیری کمک می‌کند که صبح خود را راحت‌تر شروع کنید و در طول روز انرژی کافی داشته باشید. خوراکی‌های سبوس‌دار سالم برای شما و نوزادتان بهترین گزینه است. در این میان بیسکویت‌های نمکی که از قدیم رایج و خیلی هم محبوب هستند، معجزه می‌کنند. با وجود اینکه مصرف نشاسته در رژیم‌های غذایی توصیه نمی‌شود اما سیب‌زمینی می‌تواند برای شما مفید باشد.

۲٫  اسپایسی ممنوع

غذای بی‌مزه بخورید! حتی اگر قبل از بارداری به خوردن غذاهای اسپایسی و تند عادت داشتید، دیگر وقت آن رسیده که آن‌ها را کنار بگذارید تا کمتر مجبور به دست‌و‌پنجه نرم‌کردن با مشکلات صبحگاهی باشید. در عوض غذاهای ساده‌تر بخورید، مثل سیب‌زمینی، پاستای ساده، سالاد همراه با سس ساده و میوه‌های ملایم و همین‌طور سبزی‌ها. خوردن سوپ و آبگوشت نیز توصیه می‌شود.

۳٫  زنجبیلی شوید

ترشی و تندی بخورید و از زنجبیل لذت ببرید. براساس طب سنتی چین، مزه‌های ترش مثل زنجبیل به رفع اسهال و تا حدودی دل‌درد کمک می‌کنند. خوردن زنجبیل حالت تهوع را برطرف می‌کند. در کنار مرکبات ترش و تند به‌دنبال محصولات خوراکی با طعم زنجبیل باشید.

۴٫  میوه آرامش‌بخش

لیمو مصرف کنید. حتی اگر چندان هم میلی به مرکبات ندارید، یک استکان از آب این میوه ترش‌مزه را امتحان کنید. آبلیمو در نوشیدنی‌های مختلف، روی سالاد،  و بستنی لیمویی همگی قادرند شکم‌تان را قدری آرام کرده و اسهال را از شما دور کنند. مصرف محصولاتی که در آن لیمو دارد را حتما لحاظ کنید تا بدحالی صبحگاهی‌تان کمتر شود و هرچه سریع‌تر بدن خود را آرام کنید.

همچنین : بخوانید  روش های کاهش وزن و لاغر شدن بعد از تعطیلات نوروز

 5.  بفرمایید آدامس

با طعم نعناع زندگی کنید. مصرف نعناع برای خانم‌های باردار، موجب احساس تازگی و سرزندگی شده و مفید است. داشتن یک قوطی قرص نعناع و استفاده از خمیردندان با طعم نعناع نیز می‌تواند مفید باشد. با خوردن چای نعناع و استفاده از دستمال‌های معطر و سایر محصولات بهداشتی با عطر نعناع می‌توانید فاتحه این بیماری صبحگاهی را بخوانید.