گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نقش گریه خانم ها در تمایلات جنسی مردان

اشک زنان میل جنسی مردان را کاهش می دهد !

نتایج مطالعات محققان امریکایی نشان داد زمانی که یک زن گریه می کند، مواد شیمیایی موجود در اشک، پیام هایی را ارسال می کند که موجب کاهش تمایلات جنسی در مردان می شود. چگونگی مکانیسم این عمل هنوز ناشناخته است زیرا اشک فاقد بو می باشد اما حاوی ترکیباتی است که در انسان واکنش ایجاد می کند.


در مایعات بدن انسان همانند جانوران، ترکیبات بسیاری وجود دارد که پیام هایی را به سایر افراد منتقل می کنند. مطالعات اخیر نشان داده اند که عرق انسان حاوی بسیاری از مواد شیمیایی است که پیام های عاطفی مختلفی را به اطرافیان منتقل می کند. در مورد اشک با توجه به این که فاقد بو می باشد، انتقال پیام به روش دیگری صورت می گیرد.
مردان قادر به تشخیص اشک از محلول نمک نیستند
تیم تحقیقاتی برای انجام این مطالعه، اشک زنان شرکت کننده در این تحقیق را که با دیدن یک فیلم غمگین گریه می کردند، جمع آوری نمودند و با انجام چندین آزمایش دریافتند که مردان قادر به  تشخیص اشک واقعی از محلول نمک نیستند. بنابراین از محلول نمک به عنوان محلول کنترل در این مطالعه استفاده شد.

تعبیر مردان از زنان در حال گریه
در آزمایش بعدی، از مردان خواسته شد که محلول نمک (محلول کنترل) یا اشک را استشمام کنند. بدین صورت که پارچه آغشته به اشک یا محلول نمک در نزدیکی منافذ بینی مردان قرار داده شد، در حالی که تصاویر زنان در حال گریه بر روی صفحه ای به نمایش درآمده بود و مردان پس از نگاه کردن به این تصاویر باید تعبیر خود را از هر تصویر اعلام می نمودند.
محققان دریافتند که اشک و محلول نمک هیچ تاثیری در برانگیختن حس همدردی و غم مردان ندارد، اما در مردانی که با اشک واقعی زنان مورد بررسی قرار گرفته بودند، کشش و تمایل جنسی به طور قابل توجهی کاهش یافته بود.

همچنین : بخوانید  درباره رابطه جنسی پس از زایمان بیشتر بدانید

اشک و نشانه های فیزیولوژیک برانگیختگی و تحریک جنسی
در مرحله بعد از مردان خواسته شد در حالی که اشک یا محلول نمک را استشمام می کنند، یک فیلم عاطفی را نیز تماشا کنند و سپس احساس خود را در طول تماشای فیلم بیان نمایند. در طول نمایش فیلم، علایم برانگیختگی جنسی از جمله دمای پوست بدن و ضربان قلب آنها نیز مورد بررسی قرار گرفت.
نتایج نشان داد که اشک هیچ تاثیری در حس همدردی مردان نداشت اما میل جنسی آنها با زهم کاهش یافته بود.
همچنین شدت علایم فیزیولوژیک تحریک جنسی (دمای پوست بدن و ضربان قلب) در آنها پایین تر گزارش شد. استشمام اشک موجب کاهش میزان تستوسترون نیز شده بود. تستوسترون هورمونی است که در تحریک جنسی مردان نقش دارد.

اشک و عملکرد مغز
در آزمایشی دیگر همراه با استشمام اشک، عملکرد و فعالیت مغزی مردان نیز ارزیابی شد. نتایج نشان داد که با بوییدن اشک واقعی، فعالیت بخش هایی از مغز که به تحریک جنسی مربوطند، کاهش می یابد.
این تحقیق بسیار جالب نشان داد که رفتارهای ناخوداگاه انسان، پیام های بسیاری را به اطرافیان ارسال می کند. گریه کردن نیز موجب انتقال یک پیام شیمیایی به دیگران می شود، گرچه مکانیسم دقیق آن هنوز به درستی شناخته نشده است.