اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

رازهای آرایشی برای زیباتر شدن در دوران بارداری

رازهای آرایشی برای زیباتر شدن در دوران بارداری www.campfa.ir

در این حالت بهترین رنگ سایه برای چشم‌های‌تان رنگ‌های تیره مثل خاکستری تیره و دودی است. بهتر است سایه حالت تیز و رو به بالا داشته باشد. یادتان باشد که برای مهار حالت پف‌آلود چشم‌های‌تان باید خیلی کم سایه بزنید.

 این گزارش یک راهنماست برای همه خانم‌های بارداری که در انتظار تولد یک نوزاد کوچولو هستند. یک راهنما که به شما می‌گوید چطور در دوران بارداری زیبایی ظاهری‌تان را حفظ کنید؛ از روش‌های درست کردن مو‌‌های‌تان گرفته تا ترفندهای آرایش‌کردن و انتخاب لباس. یادتان باشد نباید در دوران بارداری زیبایی ظاهری‌تان را به خاطر زیبایی حس مادرانه فراموش کنید. فقط کافی است سراغ روش‌های مطمئن و کمی متفاوت‌تر بروید.

 

چطور بدون رنگ به مو‌های‌تان تنوع بدهید

۱ – نکته اول اینکه سراغ مدل‌های خیلی کوتاه نروید

در دوران بارداری بلندی مو باید حداقل تا روی شانه باشد. معمولا چهره خانم‌ها به خاطر تغییر حالت‌های دوران بارداری گرد و پر‌تر از حد و اندازه‌های معمول به نظر می‌آیند. بنابراین بهتر است به هیچ قیمتی زیر بار چتری گذاشتن نروید. درست است که این روز‌ها چتری گذاشتن دوباره در میان خانم‌ها باب شده و به قولی مد روز است اما چتری صورت را گرد و در نتیجه پر‌تر نشان می‌دهد. حالتی که برای خانم بارداری که صورت خودش به اندازه کافی ورم دارد، اصلا مناسب نیست.

به طور کلی موهای خیلی کوتاه برای خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود. بهتر است بلندی مو‌های‌تان را تا روی شانه در نظر بگیرید. بخشی از مو‌ها را از دو طرف گوش همراه با موهای قسمت جلو به سمت بالا ببرید و طوری که روی سرتان کمی پف داشته باشد آن را با استفاده از یک کلیپس یا حتی کش مهار کنید. کشیدن مو‌ها از بالا کمک می‌کند چهره شما کشیده‌تر به نظر بیاید. ریختن بخشی از مو‌ها روی شانه‌ها هم به کوچک‌تر به نظر آمدن چهره شما کمک می‌کند.

 

بعضی از پزشکان می‌گویند مصرف رنگ ‌مو در دوران بارداری می‌تواند برای کوچولوی شما که البته هنوز جنین است، مشکلی ایجاد کند. اما احتیاط شرط عقل است، به خصوص زمانی که پای مادر شدن در میان باشد. فقط کافی است سراغ روش‌های مطمئن و اتفاقا متفاوت بروید. مثلا اینکه به جای ایجاد تغییر با استفاده از رنگ، با کوتاه کردن مو‌ها و البته انتخاب مدل‌هایی که با چهره‌تان همخوانی بیشتری دارد این تغییر را ایجاد کنید. برای رسیدن به این همخوانی یک راهنمای کلی اما کاملا ساده وجود دارد:

 

۲ – به طور کلی برای نرمال و کشیده شدن صورت باید مو‌های‌تان را از دو طرف گوش به سمت عقب محکم بکشید و ثابت کنید. قسمت جلوی موی‌تان را هم از سمت پیشانی رو به بالا حالت دهید تا صورت شما از حالت گرد خارج شود. اگر پیشانی بلندی دارید موی جلوی سرتان را به یک سمت حالت دهید و اگر پیشانی‌تان کوتاه است مو‌های‌تان را روبه بالا جمع کنید.

 

۳ – یادتان باشد مو‌های‌تان را خرد نکنید چون خرد کردن مو‌ها حجم بیشتری به سر شما می‌دهد. در نتیجه چهره شما را درشت نشان می‌دهد. به طور کلی انتخاب مدل‌هایی که روی سر صاف و تخت قرار می‌گیرند، می‌تواند گزینه مناسبی برای خانم‌های باردار باشد. به طور کلی صاف کردن مو‌ها یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید روی آن حساب کنید البته بهتر است خیلی سراغ فرق وسط نروید، چون فرق وسط چهره شما را پهن‌تر می‌کند اما موهای صاف با فرق کج یکی از گزینه‌های ساده‌ و در عین حال شیکی است که می‌توانید روی آن حساب کنید. در این حالت بهتر است از آرایشگرتان بخواهید تا پایین مو‌های‌تان را کاملا صاف و یک دست کوتاه کند. البته یک مدل هم کوتاه کردن پایین مو‌ها به صورت نوک تیز است حالا اینکه شما کدام مدل را انتخاب می‌کنید یک انتخاب کاملا سلیقه‌ای است.

 

۴ – اگر بر تغییر بیشتر اصرار دارید می‌توانید از هایلات هم استفاده کنید. از آنجا که در این روش خطر تماس مواد شیمیایی با کف سر کم است نسبت به رنگ روش مطمئن‌تری است. البته از آنجا که قرار است شما تمام تلاش‌تان را به کار ببرید تا صورت‌تان کشیده و لاغر‌ به نظر بیاید، بهتر است هایلایت سوزنی را انتخاب کنید.

 

چطور صورتی آراسته داشته باشید؟

۱ – در این شرایط زکاوت شما در نرمال کردن صورت‌های گرد و پف کرده در اثر بارداری است. بنابراین آرایش‌تان هم باید طوری باشد که حالت صورت‌تان را از گرد بودن خارج کند و طوری باشد که صورت‌تان لاغرتر‌، کشیده‌تر و بیضی به نظر بیاید. برای رسیدن به این هدف باید به عنوان زیرساخت آرایش‌تان، سراغ کرم‌پودرهایی با پایه صورتی بروید، چون این رنگ پف صورت را کمتر می‌کند. استفاده از رنگ‌های روشن برای آرایش صورت‌های گرد و پف‌اآلود اصلا توصیه نمی‌شود. بنابراین بهتر است تا جایی که امکان دارد سراغ رنگ‌های روشن نروید. احتمالا یکی از مشکلات شما در دوران بارداری پف چشم‌های‌تان است.

همچنین : بخوانید  آنچه درباره خطرات این نوع رابطه جنسی نمی دانید

 

۲ – برای این‌که این پف را تا حدودی مهار کنید قبل از شروع آرایش از کمپرس آب گرم استفاده کنید. در این شرایط بهتر است چشمان‌تان را خیلی کم آرایش کنید. اگر چشم‌های‌تان درشت است اصلا خط چشم نکشید و فقط پلک‌های بالا و پایین‌ را ریمل بزنید. اما اگرچشم‌های‌تان خیلی درشت نیست یک خط چشم شکسته البته کاملا باریک و رو به بالا بکشید. در این حالت بهترین رنگ سایه برای چشم‌های‌تان رنگ‌های تیره مثل خاکستری تیره و دودی است. بهتر است سایه حالت تیز و رو به بالا داشته باشد.

یادتان باشد که برای مهار حالت پف‌آلود چشم‌های‌تان باید خیلی کم سایه بزنید. رژگونه‌تان را از روی استخوان گونه روبه بالا تا نزدیک چشم‌تان بکشید و با مهارت خطوط آن را روی صورت‌تان محو کنید. در این حالت یک رژ لب با رنگ گرم مثل قرمز یا نارنجی برای کشیده نشان دادن صورت شما یک انتخاب مناسب است. بهتر است ابرو‌های‌تان را رو به بالا و به صورت خطی بردارید و به آن حالت شکسته یا گرد ندهید تا گردی صورت‌تان کم شود.

 

۳ – در دوران بارداری معمولا بینی خانم‌ها پف می‌کند و بزرگ‌تر از همیشه به نظر می‌آید. اما جای نگرانی نیست. با استفاده درست از کرم‌پودر می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. اگر بینی کشیده شما بلندتر از همیشه شده فقط کافی است در نوک بینی از کرم‌پودری که ۲ درجه تیره‌تر از پوست‌تان است، استفاده کنید. اگر هم بینی شما پف کرده و کج و پرانحنا به نظر می‌آید از یک کرم پودر تیره در کناره‌های بینی و یک رنگ روشن‌تر در وسط بینی استفاده کنید و خطوط ایجاد شده این دو رنگ را روی بینی‌تان کاملا محو کنید.

 

دو پیشنهاد برای این‌که بدون استفاده از رنگ، مو‌های‌تان را متفاوت درست کنید

شینیون سبدی

۱ – مو‌ها را کاملا صاف و بدون هیچ حالتی سشوار بکشید.

۲ – دو دسته کوچک از دو طرف (روی گوش‌ها) جدا کنید و با استفاده از کلیپس آن‌ها را موقتا مهار کنید.

۳ – همه موهای باقیمانده در قسمت وسط سر را با یک کش ظریف پشت سرتان (در راستای خط فرضی که گوش‌های‌تان را به هم وصل می‌کند) مثل یک دمب اسبی ساده ببندید.

۴ – سر باز موهای قسمت وسط را طوری بتابانید که دمب اسبی شما حالت پف کرده به خودش بگیرد.

۵ – حالا با استفاده از یک کش کوچک انتهای آزاد دمب اسبی‌ پف کرده‌تان را ببندید.

۶ –   حالا آن را با استفاده از یک سنجاق‌سر زیر مو‌های‌تان درست‌‌ همان جایی که کش اول قرار دارد ثابت کنید. دو طرف مو‌های‌تان را آرام به سمت بالا و پشت سرتان بکشید و هر سمت را با یک سنجاق‌سر ثابت کنید. حالا باید پشت سرتان یک نیم‌دایره درست شده باشد.

۷ – حالا بروید سراغ دو قسمت موهایی که با کلیپس نگه داشته بودید. آن‌ها را کمی شل ببافید. بافت سمت راست را روی نیم‌دایره‌ای که پشت سرتان ایجاد کرده‌اید بیاورید و آن را سمت چپ نیم‌دایره مهار کنید. همین روش را برای بافت سمت چپ تکرار کنید.

۸ – موهای شما آماده است، فقط کافی است در مهار کردن سر دو بافت کمی دقت و حوصله به خرج بدهید و انتهای آن‌ها را زیر مو‌های‌تان مهار کنید.

 

یک پاپیون متفاوت!

۱ – دو دسته کوچک از دو طرف (روی گوش‌ها) جدا کنید.

۲ – آن‌ها را پشت سرتان به هم برسانید و با یک کش کوچک ببندید. انتهای آزاد آن را دوباره از کش رد کنید اما وقتی یک نیم‌دایره کوچک از مو‌های‌تان بیرون ماند آن را به حال خود‌‌ رها کنید.

۳ – حالا نیم دایره را از وسط دو نیم کنید. یک سر آن را با یک سنجاق یا کلیپس کوچک موقتا مهار کنید و سر دیگر را آزاد بگذارید.

۴ – سر آزاد باقیمانده مو‌های‌تان را که از کش بیرون مانده بود، از نیم‌دایره‌ای که به حال خود‌‌ رها کرده بودید به سمت بالا بیرون بیاورید بعد آن را درست از وسط پاپیونی که حالا پشت مو‌هایتان ایجاد شده به سمت پایین رد کنید.

۵ – حالا کافی است یک کش ظریف که البته آن را از وسط بریده‌اید را با دقت دور قسمت میانی پاپیونتان بپیچید.

۶ – پاپیون شما آماده است!

منبع :shahrzadpress. com