کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نکات مهم در باره آرایش چشم

نکات مهم در باره آرایش چشم| www.campfa.ir

متخصصان آرایش، نکات مهمی را برای ایجاد چشمانی جذاب با آرایشی دقیق ذکر می کنند. مثلاً اگر می خواهید چشم هایی درشت و زیبا داشته باشید سعی کنید در آرایشتان از سایه های کمرنگ استفاده کنید.
اگر از سایه بعد از خط چشم استفاده شود، حالت خواب آلودگی و کم نما شدن در چشم ها ایجاد می شود، بنابراین از خط چشم باید در پایان کار برای ایجاد بهترین حالت استفاده کرد. با استفاده از ریمل مناسب می توان مژه ها را پرپشت و فردار کرد. برای این کار می توانید از انواع ریمل های پرپشت و بلند کننده مژه استفاده کنید. هیچ وقت از خط چشم در داخل مژه ها و پلک های پایینی استفاده نکنید به خاطر اینکه این کار موجب کوچکتر به نظر آمدن چشم ها می شود.

طریقه سایه زدن:
نحوه سایه زدن می تواند چشمانتان را بزرگتر، کوچکتر، با فاصله زیاد و یا کم جلوه دهد. مهم این است که سایه چشمتان را طوری پخش کنید که نگاه شما جلب توجه کند، نه سایه چشمتان. هرگز فراموش نکنید پیش از آرایش پلک های خود را آماده کنید. وقتی که صورتتان را با کرم پودر برای آرایش آماده می کنید، آن را روی سطح پلک های خود نیز بمالید و خوب پخش کنید و سپس آرایش چشمتان را آغاز کنید.
هنگام سایه زدن چشمانتان را باز نگهدارید و کمی سرتان را به عقب متمایل کنید تا به خوبی ببینید چه می کنید و سایه درست روی پلک شما بنشیند. اگر پلک های پف کرده دارید، سعی کنید از رنگ های مات برای سایه چشمانتان استفاده کنید. مموقع
سایه زدن، روشن ترین رنگ را روی کل پلک، یعنی از خط مژه تا ابرو بکشید. این سایه روشن، رنگ پایه آرایش چشم شما خواهد بود، درست مانند کرم پودر که رنگ پایه آرایش صورتتان است. این سایه روشن باعث دوام رنگ و همچنین جلوگیری از خط افتادن در آرایش چشمتان می شود.
بعد از زدن رنگ پایه روشن، رنگ متوسط را پایین ابرو بزنید. این قسمت از چشم جایی است که اکثر خانم ها سایه چشم را می زنند سپس رنگ متوسط را روی رنگ پایه پخش کنید. رنگ سوم را هم می توانید استفاده کنید. برای رنگ سوم از یک رنگ تیره استفاده کنید تا در نگاهتان عمق ایجاد کند. رنگ تیره را در امتداد خط مژه بالا و گوشه خارجی چشم و همچنین از وسط پلک پایین به سمت خارج چشم بکشید تا با سایه ای که به پلک بالا زده اید حالت مثلثی در گوشه چشم ایجاد کند. این سایه باعث می شود چشم و خط ابروی شما برجسته تربه نظر برسد. سایه سوم را خوب پخش کنید تا چشم شما بهتر شکل بگیرد.

از ریمل تا مژه هایی بلند:
بعد از رژ لب، ریمل مهم ترین وسیله آرایشی شماست. به کار بردن ریمل باعث درشتی چشم ها و جلوه دار شدن مژه هایتان می شود. به جز تنوع رنگ، ریمل ها انواع مختلفی دارند، ضخیم کننده، بلند کننده، حجم دهنده، پر رنگ کننده، ضد آب و معمولی.
روش ریمل زدن برای جلا دادن نگاه شما اهمیت بسزایی دارد. باید توجه داشته باشید ریمل شما تمام سطح مژه، از ریشه تا نوک آن را بپوشاند. برای مژه های بالا، قبل از کشیدن برس ریمل روی مژه ها، میله ریمل را روی پایه مژه هایتان بمالید تا به اندازه کافی رنگ روی مژه هایتان بنشیند. سپس این رنگ را با استفاده از برس ریمل، از پایین تا بالای مژه به خوبی بکشید. اگر این کار را با دقت انجام دهید، مژه هایی زیبا با نوک های جدا از هم خواهید داشت.
هنگام ریمل زدن به مژه های پایین، میله ریمل را به صورت عمودی نگهداشته و آن را به چپ و راست حرکت دهید. مراقب باشید زیر چشمانتان را لک نکنید. وقتی می خواهید بیش از یک بار ریمل بزنید، شانه زدن مژه ها بین ریمل زدن ها باعث می شود مژه های شما به هم نچسبند. اگر ریمل شما نو است و میزان ریمل روی میله آن زیاد است، اضافه آن را با دستمال پاک کنید. اگر می خواهید ماده ریمل بیشتر روی برس آن بنشیند، برس را داخل ظرف بچرخانید. هیچوقت آن را در ظرف ریمل بالا و پایین نکنید، چون باعث می شود ریمل داخل ظرف زودتر از معمول خشک شود.

خط چشم:
خط چشم در انواع مدادی، مایع و پودری وجود دارد. اگر از مداد خط چشم استفاده می کنید، دقت کنید نوک آن نرم باشد تا به راحتی بتوانید خط چشمتان را بکشید. این موضوع بسیار مهم است چون پوست پلک های شما بسیار حساس و آسیب پذیر است. کشیدن خط چشم بخشی از هنر آرایش است که احتیاج به تمرین و مهارت زیادی دارد، مداد خط چشم محبوبیت زیادی دارد چون کشیدن خط چشم با آن آسان تر است و شما می توانید به راحتی حالتی را که می خواهید، به چشمانتان بدهید.
اگر می خواهید فاصله چشمانتان را بیشتر جلوه دهید، هنگام کشیدن خط چشم روی گوشه داخلی چشم بیشتر تاکید کنید و اگر می خواهید این فاصله را کمتر جلوه دهید، روی گوشه خارجی چشم بیشتر تاکید کنید و گوشه داخلی را روشن تر نگه دارید. هنگام استفاه از مداد خط چشم، دهانتان را کمی باز نگهدارید تا عضلات چشمتان شل شوند. به این ترتیب کشیدن خط چشم راحت تر شده و نیازی نیست پوست پلکتان را بکشید. تا جایی که می توانید خط چشمتان را نزدیک به مژه هایتان بکشید تا از به وجود آمدن خط سفید بین مژه و خط چشم جلوگیری کنید.

همچنین : بخوانید  جدیدترین مدلهای آرایش موی سر توسط Giuliano Asmar +آلبوم عکس

آرایش چشم های گود:
در این نوع چشم از رنگ های کمرنگ باید استفاده کرد، چرا که باعث ایجاد جلوه بیشتر چشم ها می شود. برای آرایش این نوع چشم باید سایه را از گوشه های داخلی چشم تا کمی خارج از گوشه های خارجی آن به کار برد و مقدار کمی از یک سایه تیره تر نیز به چین های اطراف چشم ها زده و آنها را یکدست کرد.

آرایش چشم های با فاصله:
در این نوع چشم باید از سایه در گوشه های داخلی و تا وسط پلک برای نزدیک تر کردن چشم ها به هم استفاده کرد. باید از یک سایه کمرنگ تر در قسمت میانه پلک به سمت خارج آن استفاده کرد.

آرایش چشم های نزدیک به هم:
برای دورتر نشان دادن چشم ها می توان از یک نقطه کوچک از کرم کانسیلر نامرئی در گوشه داخلی هر دو چشم استفاده کرد. از یک خط چشم کمرنگ و نازک در لبه بالایی پلک ها و نزدیک مژه ها که به سمت خارج ضخیم می شوند، باید استفاده کرد. همچنین باید برای گوشه داخلی چشم تا میانه پلک از یک سایه کمرنگ استفاده کرد و مقدار کمی از نوع تیره تر را در قسمت میانی و به سمت خارج پلک به کار برد و به خوبی در بخش میانی آنها را یک دست کرد.

آرایش چشم های پف کرده:
یک قاشق غذاخوری را زیر آب سرد گرفته و آن را برای ۶۰ ثانیه روی پف کردگی چشم قرار دهید. از کرم هایی روی پف کردگی استفاده کنید که دارای نشاسته باشند.
تذکر: متخصصان پوست سال هاست بر این عقیده اند که این مواد ورم پوست یا ناحیه دور چشم را از بین می برد. راه دیگر حلقه حلقه کردن خیار و قرار دادن روی چشم ها به صورت کمپرس است. چای سیاه کیسه ای را در آب سرد خیس کرده و برای ۱۰ دقیقه روی چشم ها بگذارید و از سمت داخل به بیرون چشم ها به آرامی فشار بدهید. از خوردن هر چیزی که نمک دارد خودداری کنید، چرا که باعث نگهداری مایعات اضافی جمع شده در ناحیه چشم ها خواهد شد. همچنین در موقع خواب سر را بالاتر از بدن نگهدارید که باعث جمع شدن بیشتر مایعات زیر چشم نشود.

چشم و عینک
اگر قاب عینک شما تیره باشد نیازی به استفاده از رنگ ها در سایه چشم نیست، فقط کافی است مژه ها را به بالا داده و از هم جدا کنید. اگر از انواع قهوه ای ریمل استفاده می کنید، سعی کنید به جای آن از نوع مشکی و بصورت نازک در آرایشتان استفاده کنید.
از ریمل های چند کاره برای استفاده در پایین مژه ها و فر دادن و صاف کردن آنها استفاده کرده و به سمت بالا آنها را حالت دهید. اگر از عینک های کائوچویی و دسته شاخی استفاده می کنید باید وقت بیشتری برای آرایش ابروهایتان صرف کنید. توجه داشته باشید هدف از آرایش شما نمایش بهتر صورتتان است نه عینکتان! پس در انتخاب رنگ ها دقت کنید.
حرف آخر
هنگام زدن سایه چشم توجه داشته باشید سایه تیره، چشم را کوچک تر و سایه روشن، چشم را درشت تر نشان می دهد.
رنگ روشن سایه را روی کل پلک، رنگ متوسط را روی پایین پلک و رنگ تیره را روی گوشه خارجی بکشید تا به نگاهتان عمق بدهید.
خط چشم را به آرامی با کشش های کوتاه، از داخل به خارج چشم بکشید.
 ریمل کمتری روی مژه های پایین بمالید.
اگر مژه های به هم چسبیده دارید، با شانه مژه آنها را شانه کنید.
اگر زیر چشمانتان مشکلی از قبیل پف، لکه یا… دارید، زدن ریمل به مژه های زیرین توصیه نمی شود، چون این کار پف و یا لکه ها را برجسته تر جلوه می دهد.