گنج هائی که در قلب هستند ، قابل سرقت نیستند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مسی به رکورد علی دایی رسید!

مسی در بازی روز شنبه بارسلونا در مقابل سلتا به دنبال رسیدن به رکورد ۷۵ گل پله در طی یک سال میلادی است. پله در سال ۱۹۵۸، در کل بازی‌های باشگاهی و ملی خود ۷۵ گل به ثمر رساند. مسی در ۱۰ ماه اول سال ۲۰۱۲ موفق شده است که ۷۵ گل به ثمر برساند و می‌تواند با زدن ۲ گل دیگر به رکورد پله برسد.

همچنین مسی در بازی روز ۴شنبه در مقابل سلتیک اسکاتلند به دنبال کسب یک رکورد دیگر است که بیش از ۱۰۰ سال پابرجامانده است. مسی در ۱۰ ماه گذشته ۲۲ گل در بازی‌های بین‌المللی با بارسلونا و تیم ملی آرژانتین به ثمر رسانده است. (۱۰ گل باشگاهی و ۱۲ گل ملی)

این رکورد ۲۲ گل بین‌المللی وی در ۱ سال با رکورد اسطوره فوتبال کشورمان، علی دایی برابری می‌کند که در سال ۱۹۹۶ توانست ۲۲ گل بین‌المللی به ثمر برساند. پس از او رونالدو در سال ۱۹۹۷ نیز موفق شد به همین رکورد دست یابد.

البته رکورد جهانی از رکورد دایی، رونالدو و مسی فراتر است. ویویان وودوارد انگلیسی در سال ۱۹۰۹ موفق شد در طی یک سال ۲۵ گل بین‌المللی به ثمر برساند.

مسی که تنها ۳ گل تا دست‌یابی به این رکورد ۱۰۰ ساله فاصله دارد، تا پایان سال جاری در ۴ بازی بین‌المللی دیگر می‌تواند شرکت کند که یکی از آن‌ها در تیم ملی آرژانتین و ۳ بازی دیگر در تیم بارسلونا در رقابت‌های لیگ قهرمانان است. البته این در صورتی است که مسی در همه این بازی‌ها در زمین حضور یابد.

همچنین : بخوانید  عکس های جالب و دیدنی نامزد کریستیانو رونالدو السیا تادشی

پس از مسی با ۲۲ گل بین‌المللی در سال ۲۰۱۲، نیمار با ۲۰ گل و کریستیانو رونالدو و فالکائو هر کدام با ۱۷ گل بین‌المللی در رده بعدی قرار دارند.