کیش خوب همانند فوتبال خوب است، حرف نمی زند ، عمل می کند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چطور در تابستان صورتتان را شاداب نگاه دارید

قرار گرفتن در معرض آفتاب به ظاهر میتواند پوست شما را به طور سالم برنزه کند اما چروک پیش از موعد، خشکی پوست و سایر آسیب‌های پوستی را به همراه دارد. زمانی که در تابستان عرق می‌کنید صورتتان می‌تواند زیادی براق و ناخوشایند شود.

در حالی که اغلب ماه‌های تابستان، لذت‌بخش‌ترین ماه‌های سال‌اند؛ می‌توانند روال زیبایی و ظاهر کلی شما را بر هم بزنند.

 

 

تنها با همراه داشتن چند وسیله‌ی ساده و آماده شدن در هر صبح، می‌توانید شادابی صورتتان را در طول تابستان حفظ کنید. پس از انجام آرایشتان، پودر صورت را اطراف خط رشد موها بزنید. این کار به جذب عرق که بیشتر از سر شروع می شود نه صورت، کمک می‌کند. اگر معمولا از پودر استفاده نمی‌کنید، آسان‌تر است که یکی برای تابستان تهیه کنید. از یک شت بزرگ استفاده کنید و بقایای پودر را حتما بروبید.

به همراه داشتن دستمال‌های جاذب در طول تابستان خیلی مفید است؛ از آن ها برای جذب چربی اضافه و عرقی که روی صورتتان پدیدار می شود استفاده کنید. می‌توانید از پودر استفاده کنید ولی این کار آرایشتان را چند لایه می‌کند و احساس سنگینی به صورتتان می‌دهد. همچنین آرایشتان را خراب و غیر طبیعی می‌کند. دستمال جاذب به سادگی برق چربی را از صورتتان پاک می کند و صورتتان را شاداب نگه می‌دارد.

از آنجایی که تابستان یعنی عدم جذب آب در اثر عرق کردن مستمر و تابش آفتاب، ممکن است بخواهید اسپری آبی بهمراه داشته باشید تا گه گاه روی صورتتان اسپری کنید. بطری‌های آب مخصوص صورت، پوستتان را براق نخواهند کرد و فقط حس رطوبت را زمانی که احساس خشکی می‌کنید به شما می‌بخشند. این کار خصوصا پس از بودن در معرض آفتاب زمانی که صورتتان سوخته یا پوسته شده بسیار مفید است.

همچنین : بخوانید  چطور در تابستان آرایش مان را تازه نگه داریم؟

در روال مراقبت از پوستتان در تابستان تغییراتی ایجاد کنید تا صورتتان در بهترین شکلش به نظر بیاید. بهتر است هر هفته لایه برداری نکنید، طوری که در شرایط عادی شاید انجام می‌دادید، چرا که ممکن است صورتتان خشک‌تر و حساس‌تر بشود. تنها، ماهی یک بار یا به میزان لازم لایه‌برداری کنید، و شب و صبح آبرسانی بیشتری به پوستتان انجام دهید.

اگر احساس کردید با مرطوب‌کننده‌ی همیشگی‌تان در تابستان راحت نیستید از روغن ویتامین ای استفاده کنید. اگر آبرسانی به صورتتان به اندازه‌ی کافی باشد، در تابستان حساسیت کمتر و ظاهر بهتری خواهید داشت.

محصولات قوی تر بهداشت مو می توانند باعث احساس گرما و براق شدن بیشتر پوستتان شوند. اگر معمولا ظاهر شلوغی دارید برای تابستان فکر دیگری بکنید. محصولات ملایم‌تر و ساده‌تر، و موهای صاف که به همان دلنشینی ولی نه به آن سنگینی هست را امتحان کنید. موهایتان را اغلب بالا ببنید چرا که اینکار گرما را از گردنتان دور می کند و احساس خنکی بیشتری به شما می‌دهد. اگر به کوتاه کردن موهایتان فکر می‌کردید، تابستان برای عملی کردن این فکر عالی‌ست، مدلی انتخاب کنید که مأیوستان نکند.

همچنین می توانید با خنک نگه داشتن خودتان تا حد ممکن ظاهر خوبتان را در تابستان حفظ کنید. می‌توانید یک پنکه دستی باتری‌ای بخرید تا بتوانید در هرزمان از جمله کنار ساحل یا استخر از آن استفاده کنید، و یک پنکه‌ی کوچک روی میز کارتان داشته باشید. حتما به خنک‌ترین و مناسب‌ترین طرز ممکن لباس بپوشید، اینکار از داشتن صورت براق و ناخوشایند جلوگیری می‌کند.