مرد پارسی دروغ نگوید حتی بهنگام مرگ در جنگ (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چگونه دست های زیبا و جوان تری داشته باشیم؟

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btowG0aRsPsox1T3.jpg

 

بخوانید و اجازه ندهید دست‌ها پرده از راز سن بردارند… اول از همه، این نکته مهم که آیا به دست‌هایتان توجه می‌کنید؟ دست‌ها همیشه در معرض دید هستند، با آنها تلفن همراه خود را نگه می‌دارید، با آدم‌ها دست می‌دهید، و قاشق و چنگال را تا انتهای غذا در دست می‌گیرید.

افراد زیادی را می‌شناسیم که از بهترین و حتی گران‌ترین محصولات بهداشتی برای پوست صورت خود استفاده می‌کنند اما از پوست دست خود غافل هستند. آنچه مطالعه خواهید کرد برخی مشکلات پوستی و اقدامات درمانی متعاقب آن است که پوست دست را مانند صورت هدف قرار می‌دهد.
لکه‌های قهوه‌ای
این‌ گونه لکه‌ها پیامد تابش نور آفتاب هستند. به همین دلیل تعداد این لکه‌ها در پشت دست بسیار بیشتر از داخل مچ است. لکه‌های تازه پیدا شده را می‌توان با کرم‌های روشن‌کننده موجود در داروخانه‌ها یا نسخه‌ای درمان کرد اما لکه‌های قدیمی و پایدار فقط به وسیله متخصصان پوست با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید قابل برداشتن هستند. اگر لکه تیره باشد، لیزر می‌تواند رنگدانه را هدف قرار دهد.
پوست چروکیده
چروکیدگی پوست دست ناشی از نازک‌شدن لایه کلاژن است. برای تقویت کلاژن پوست، کرمی خریداری و استفاده کنید که حاوی رتینول یا اسیدهای آلفا هیدروکسی و البته اسید لاکتیک نیز باشد تا به نرمی بافت پوست دست نیز کمک کند. هنگامی که استفاده از کرم به‌تنهایی کفایت نمی‌کند، لایه‌برداری شیمیایی توصیه می‌شود که هم اثرات مخرب آفتاب و هم پوست مرده را برداشته و پوست جوان‌تر می‌شود.
دست‌های استخوانی با رگ‌های برجسته
این حالت نتیجه کاهش چربی زیرپوستی در اثر گذر زمان است. به دست کودکان نگاه کنید، دست‌های آنها به علت لایه چربی طبیعی زیر پوستی گوشتالو است؛ هنگامی که این چربی به مرور زمان از دست می‌رود، استخوان‌ها و رگ‌های خونی به وضوح دیده می‌شوند. در برخی موارد، درمان از طریق تزریق چربی خود بیمار- یا یک محصول حجم‌دهنده دیگر- انجام شده که می‌تواند حالت گوشتی بودن را احیا و استخوان‌ها و رگ‌ها را بپوشاند.
منبع:سیمرغ

 

همچنین : بخوانید  5 دلیل عجیب سردرد