کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی گوشی Samsung Galaxy Y S5360

خوب: طراحی مناسب، بسیار ارزان

بد: رزولوشن پایین صفحه نمایش، دوربین ضعیف، باتری ضعیف

پیشنهاد: Samsung Galaxy Y یک هوشمند بسیار ارزان قیمت و برای افرادی که بودجه کافی نداشته و یا در دنیای هوشمندها مبتدی هستند یک انتخاب مناسب است.

بقیه در ادامه مطلب…

خوب: طراحی مناسب، بسیار ارزان

بد: رزولوشن پایین صفحه نمایش، دوربین ضعیف، باتری ضعیف

پیشنهاد: Samsung Galaxy Y یک هوشمند بسیار ارزان قیمت و برای افرادی که بودجه کافی نداشته و یا در دنیای هوشمندها مبتدی هستند یک انتخاب مناسب است.

 

 

مشخصات دستگاه :

 

 

Network:

GSM 850/900/1800/1900,

HSDPA 900/2100

Operating system Android OS, v2.3.5 (Gingerbread)
Processor ۸۳۰ MHz
Memory ۱۸۰ MB, 290 MB user available RAM
Display

۳-inch, 

۳۲۰ x 240 pixels

۱۳۳ ppi pixel density

TFT capacitive touchscreen

TouchWiz UI

Touch sensitive controls

Accelerometer, proximity, Compass

Camera

۲ MP,1600 x 1200 pixels

 geo-tagging

QVGA@15fps

Secondary Camera No
Connectivity

Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi hotspot, microUSB v2.0, Bluetooth v3.0 with A2DP, GPS with A-GPS

 

Storage Type microSD (up to 32GB), 2GB included
Battery Li-ion 1200 mAh
Supports

 

SNS integration
MP4/WMV/H.264 player
MP3/WAV/eAAC+ player
Organizer
Image/video editor
Google Search, Maps, Gmail,
YouTube, Calendar, Google Talk, Picasa integration
Quickoffice document viewer
Voice memo/commands
Predictive text input (Swype)
Dimensions ۱۰۴ x 58 x 11.5 mm
Weight ۹۷٫۵ g

 

 

 

 

بررسی

سامسونگ پیشتاز اندروید شده است و خصوصا در بازار هوشمندهای ارزان قیمت تقریبا مقام اول را دارد. پس از گلگسی های سال گذشته همچون جیو، مینی و فیت، امسال نیز سامسونگ مدلهای متنوعی را با قیمت های ارزان به بازار عرضه کرده است که Samsung Galaxy Y از جمله آنها و شاید ارزان ترین اندرویدی کنونی بازار باشد.

 

 

 

 

Y حرف اول Young است که در زبان انگلیسی به معنای جوان میباشد. طبعا از ظاهر و مشخصات گوشی نیز مشخص است این گوشی انتخاب مناسب تری برای نوجوانان و جوانان مبتدی محسوب میشود.

 

 

 

 

Samsung Galaxy Y نسبت به مینی پیشرفت ها و پس رفت هایی کرده است ولی از همه مهمتر نیز سیستم عامل آن است. اینجا شما شیرینی زنجبیلی دارید!

 

 

 

 

در طراحی سامسونگ سعی کرده است کمی بهتر عمل کند و ظاهر گوشی را در گروه قیمت متوسط ها حفظ کند. قاب گوشی پلاستیکی که جنس بدی ندارد و نسبتا قابل قبول است. البته آنقدری محکم نیست که بتوانید با آن کشتی بگیرید! پشت گوشی صیقلی نیست و دارای طراح هایی است که اصطکاک بین دست و گوشی را زیاد کرده و از افتاد گوشی جلوگیری بیشتری میکند.

 

 

 

 

گوشی در چهار رنگ مشکی، سفید، صورتی و طوسی عرضه میشود. دور تا دور صفحه نمایش نیز را نواری کروم رنگ پوشانیده است. طبعا مشخص است به علت اندازه صفحه نمایش، اندازه گوشی نیز نسبتا کوچک است و به راحتی در یک دست جای میگیرد. و حتی کار کردن با آن نیز با یک دست ممکن است.

دکمه پاور سمت راست، راکر صدا در سمت چپ و پورت microUSB  به همراه جک صوتی ۳.۵ میلی متری در بالای گوشی قرار دارند.

 

 

 

 

اندازه صفحه نمایش ۳ اینچی و از نوع لمسی خازنی و رزولوشن ۲۴۰*۳۲۰ است. مشخص است صفحه اندازه کوچکی داشته و رزولوشن آن نیز بسیار پایین است. البته جالب توجه است درخشندگی و کیفیت صفحه و زاویه دید آن نسبتا عالی است اما رزولوشن پایین در یک هوشمند واقعا آزار دهنده است چرا که آیکون ها و نوشته ها کیفیت خوبی پیدا نمیکنند. البته از یک گوشی با این سطح قیمتی انتظار بیشتری نیز نمی رود. پایین صفحه نمایش دکمه اصلی خانه و دو دکمه لمسی برای منو گردی قرار گرفته اند.

همچنین : بخوانید  طراحی قالب و لوگو

 

 

 

 

همانطور که در مشخصات آمده است، این هوشمند دارای نسخه ۲.۳ اندروید یا همان شیرینی زنجبیلی است. رابط کاربری TouchWiz سامسونگ نیز همانند همه سامسونگی ها روی آن نصب شده است. با وجود پردازنده ۸۳۰ MHz و اندازه کوچک صفحه نمایش، سرعت گردش در منوها و اجرای اپلیکیشن ها مناسب است و کندی خاصی در گوشی ملاحظه نمیشود. البته باز هم مشکل رزولوشن وجود دارد و آن لذتی که در هوشمند های محبوب و بزرگ همچون galaxy s ii تجربه میکنید، در اینجا وجود ندارد.

 

 

 

مرورگر نصب شده روی گوشی Dolphin است که از نسخه Flash Lite 4.0 نیز پشتیبانی میکند. با این نسخه میتوانید فایلهای فلش را باز کنید، اما تنها فایلهایی که سبک هستند و طبعا فایلهای سنگین را نمیتوانید باز کنید. وب گردی سرعت قابل قبولی داشته اما به علت صفحه کوچک و رزولوشن پایین مرتبا باید از زوم (از دوبار ضربه زدن برای زوم و نیشگون گرفتن صفحه نیز به خوبی پشتیبانی شده است) استفاده کنید.

 

 

 

 

مشخص است از دوربین ۲ مگاپیکسل این گوشی نباید انتظار زیادی داشته باشید. به علاوه اینکه اینجا فلاش نیز ندارید! عجیب است که سامسونگ حتی از دوربین ۳ مگاپیکسلی مینی در اینجا استفاده نکرده و یک قدم به عقب بازگشته است!؟

 

 

 

به هر حال یک مگاپیکسل تفاوت چندانی نمیکند و بارهای در راهنمای خرید دوربین عکاسی نیز گفته ایم کیفیت عکس های دوربین به رزولوشن یا همان مگاپیکسل آن نیست. در هر صورت دوربین Galaxy Y حتی با وجود غلظت رنگ مناسب، تعریف چندانی ندارد و تنها برای اشتراک گذاری عکس ها در اینترنت مناسب است.

 

 

 

بلندگوهای Galaxy Y در حد متوسط است و پخش موسیقی در آن با کیفیت خاصی همراه نیست و معمولی است. پخش فایلهای صوتی تصویری نیز با استفاده از پلیر گوشی به راحتی صورت میگیرد اما اگر به دنبال پخش فرمت های خاصی هستید، باید اپلیکیشن خاص آن را دانلود کنید. البته با این پردازنده انتظار نداشته باشید یک فیلم با کیفیت  HD  به راحتی و بدون مکث فریمی پخش شود.

 

 

 

 

کیفیت مکالمه سامسونگ ر Galaxy Y در حد متوسط است و صدای رفت و برگشتی کمی نویز دارد که البته آزار دهنده نیست! ما همیشه بهترین را برای مقیاس در نظر میگیریم!

 

 

 

 

باتری ۱۲۰۰ میلی آمپر ساعتی Galaxy Y نیز کمی کوچک به نظر می آید. در حالت مکالمه مداوم طبقه گفته های شرکت تا ۵ ساعت همراه خواهید داشت. در عمل نیز لازم است گوشی را حداکثر دو روز یک بار شارژ کنید.