آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند .
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

رازهایی برای داشتن چشمان زیبا

آرایش چشم,آموزش آرایش چشمهای زیبا

برای چشم های سبز و یا فندقی از سایه و خط چشم های خانواده بنفش استفاده کنید.


 

رنگ قهوه ای متداول را کنار بگذارید

اصولا چشمان روشن در تبلیغات مجله ها، زیبا به نظر می رسند اما به راستی آنها چگونه از رنگ ها در آرایش چشم استفاده می کنند؟ ترکیب آنها با حالت عادی که هم اکنون دارید، قدم بزرگی است. از یک رنگ روشن به عنوان پایه اصلی روی پلک استفاده کنید و یک رنگ خالص در فرورفتگی بالای پلک بگذارید. برای بیرون رفتن در شب به جای خط چشم قهوه ای یا مشکی یک خط رنگی بکشید.

 

روی چشمهای خود تاکید کنید

بیشتراز رنگ طبیعی چشم خودتان استفاده کنید. برای چشم های سبز و یا فندقی از سایه و خط چشم های خانواده بنفش استفاده کنید. سایه طبیعی چشم های سبز را برجسته می کند. آبی تیره و بقیه آبی ها چشم های آبی را روشن تر می کند. خانم هایی با چشم های قهوه ای می توانند از رنگ های خاکستری و خنثی مثل قرمز و قهوه ای استفاده کنند که واقعا چشم های قهوه ای را جلا می بخشد.

 

باید از کرم چشم جداگانه استفاده کنید

کرم های چشم تنها برای پوست نازک و حساس دور چشم ساخته شده اند. آنها به احتمال زیاد کمتر از کرم‌های دست و صورت برای چشم آزار دهنده هستند. از کرم های دور چشم بدون بو استفاده کنید زیرا بو و اسانس میتواند چشم را اذیت کند و باعث ورم و یا حتی واکنش های آلرژیک شود.

 

نکته :

کرم دور چشم خود را در یخچال نگه دارید. خنکی آن می تواند پف کردگی دور چشم را کاهش دهد.

 

سلام، چشم های درخشان!

چشم های درخشان به معنای سلامتی و زیبایی است. اما گاهی اوقات ما به کمک کوچکی نیاز داریم. قطره های ضد قرمزی چشم تاثیر زیادی بر این موضوع دارند اما بیشتر از سه روز از آنها استفاده نکنید چون می توانند قرمزی چشم را بیشتر کنند. داخل چشم خود را مداد سفید بکشید تا آنها را درخشان تر جلوه بدهد. در شب می توانید از مداد سیاه برای تاثیر مشابه استفاده کنید. کرم پودرهایی که پایه زرد دارند و یا پوشاننده های دور چشم برای پوشاندن قرمزی پوست دور چشم مناسب هستند.

 

کارشناس پوشش!

هیچ کس نمی گوید که سیاهی دور چشم را دوست دارد. برای محو کردن کبودی دور چشم اول از همه باید آن را مرطوب کرد. سپس باید یک کرم اولیه قبل از آنکه پوشاننده دور چشم ( کانسلر) را استفاده کنید بزنید. مراقب باشید که زیاده روی نکنید. استفاده بیش از حد از کانسلر توجه را بیشتر به آن ناحیه جلب می کند. اگر سیاهی دور چشم بیش از حد است باید از سایه دودی استفاده کنید تا توجه را از ناحیه پایین چشم منحرف کند.

 

روی دایره تیره، نور بتابانید

گودی زیر چشم علت های مختلفی مثل کک و مک، ورم و یا از دست دادن چربی و البته کم خوابی دارد. استراحت کنید. رتینول، مواد روشن کننده، قرص های شیمیایی و لیزر هم می توانند کمک کنند.

 

ورم را از بین ببرید

چشم های شما پف دارند؟ همه ما با این مشکل روبه رو بوده ایم. برای خلاصی از شر آب اضافه از کرم های کافئین دار استفاده کنید. کمپرس سرد هم می تواند مفید باشد. ماسک چای، قهوه، الکل و نمک هم می تواند به شما کمک کند.

 

چشم بندی با خطای دید !

اگر چشم های شما گود هستند و پلک های باریکی دارید فرورفتگی چشم را روشن تر کنید و با تاکید خیلی بیشتری خط چشم بکشید. از رنگ های که خیلی تیره هستند پرهیز کنید. برای چشم های نزدیک به هم گوشه ها را روشن کنید و از سایه های سیاه در گوشه چشم بپرهیزید. فاصله چشم ها را به وسیله سایه روشن بیشتر کنید.

همچنین : بخوانید  آموزش آرایش چشم

 

در هر سنی که هستید از تونالیته روشن به سمت تیره استفاده کنید.

رنگ خالص و درخشش سن و سال ندارد. این سایه چشم های شما را روشن تر می کند و به آرایش چشم شما بافت می دهد. تنها به یاد داشته باشید قبل از سایه زدن پلک های خود را مرطوب کنید. و از سایه هایی که بیش از حد متالیک هستند پرهیز کنید.

 

با خط خنده زندگی کنید

توجه کنید که شما با چشم هایتان هم می خندید. سالها خندیدن دور چشم های شما خط ایجاد می کند. کرم‌هایی که دارای رتونیل و هیالورونیک اسید هستند چروک های دور چشم را از بین می برند. بوتاکس و … هم می تواند این چروک ها را کاهش دهد. لیزر و پرکننده های تزریقی هم به شما کمک می کند که هر چروکی را نابود کنید.

 

آرایش با دوام چشم

لایه لایه زدن سایه و خط چشم آنها را با دوام تر می کند. برای ماندگاری بیشتر از یک کرم پایه روی پلک چشمتان استفاده کنید. سپس چشم را به وسیله یک پودر ملایم بپوشانید. سایه بزنید، رنگ ها را ترکیب کنید و سپس دوباره روی آن پودر بزنید.

 

راهکارهایی برای پوست های ضعیف

از کرم‌هایی با آنتی اکسیدان، رتینول و پپتید استفاده کنید. آنها می توانند از ضعیف شدن پوست جلوگیری کنند. لیزر هم می تواند در صورتی که تمایل به عمل جراحی ندارید به شما کمک کند اما جراحی و برداشتن پوست اضافی پلک نیز راه حل مناسبی برای پوست های ضعیف و شل و ول است.

 

زمانی که ناچار هستید عینک بزنید

خانم هایی که عینک می زنند ترفند های کمی برای آرایش چشم در اختیار دارند. رنگ های میانه و غلیظ چشم‌ها را روشن و سرحال نشان می دهند. آرایش سنگین چشم های شما را در سایه ای از رنگ های تیره پنهان می کند. چون عینک شما مثل یک سایه بان عمل می کند و مانع از تابیدن نور خنثی به چشم شما می شود. از رنگ های تیره به شدت دوری کنید بخصوص اگر عینک مطالعه به چشم می زنید هرگز این کار را نکنید چون چشم های شما را گود و توخالی جلوه می دهد.

 

زیبایی ابرو

ابروی خود را به وسیله شانه کوچک مخصوص ابرو و یا یک برس شانه کنید. به این ترتیب می توانید محوطه ای را که نیاز به کار شدن دارد مشخص کنید. از یک مداد و یا پودر برای رنگ کردن محوطه خالی استفاده کنید. سپس دوباره از برس خود برای کشیدن رنگ به داخل ابرو استفاده کنید. شما هیچ وقت دوست ندارید ابروهایتان افتاده به نظر برسند پس کار را به وسیله ژل ابرو به پایان ببرید تا رنگ ها ثابت شوند و در جای خود قرار گیرند. به این روش مثل اسپری مو برای ابرو نگاه کنید.

 

مژه ها را به طور مناسب فر کنید

هر چقدر سن بالا می رود مژه ها بی حالت تر می شوند. برای اینکه چشم هایتان بازتر شود و مژه ها برای فر مژه آمادگی بیشتری داشته باشند از فرمژه استفاده کنید. مژه های مصنوعی چشم های شما را تغییر زیادی می‌دهند اما لزوما هم مصنوعی به نظر نمی رسند. مطمئن شوید که مژه را درقیقا در جای مخصوص به خود گذاشته اید تا مانعی برای خط چشم نباشند. از مقدار کمی چسب استفاده کنید و قبل از چسباندن مژه صبر کنید تا چسب کمی خشک شود و خودش را بگیرد.

 

مژه های بلند و پرپشت

شما می توانید به آسانی مژه های بلند تر و پرتر و چشمان جذاب تری داشته باشید. سرم های زیادی برای پر کردن مژه وجود دارند. هم چنین سرم های اف-دی-ای هم وجود دارند که با نسخه پزشک تجویز می شوند و سالم و اثر گذار هستند.

منبع:سیمرغ