عمر آنقدر کوتاه است که نمی‌ارزد آدم حقیر و کوچک بماند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آموزش پخت آش آلو قرمز مخصوص روزهای سرد زمستان

طرز تهیه آش آلو قرمز مخصوص روزهای سرد

طرز تهیه آش آلو قرمز ,طرز تهیه آش آلو, آش آلو قرمز, مواد لازم برای آش آلو قرمز, آش مخصوص فصل سرما, نحوه پخت آش آلو قرمز, پخت آش آلو, نحوه پخت انواع آش, سایت آشپزی, آموزش آشپزی

مواد لازم آش آلو قرمز

:

سبزی آش = یک کیلوگرم

گوشت چرخ کرده = ۳۰۰ گرم

آلو قرمز = ۵۰۰ گرم

پیاز متوسط = چهار عدد

لوبیا قرمز و عدس و بلغور گندم و برنج = هر کدام یک پیمانه

نعنا خشک = دو قاشق سوپخوری

نمک، فلفل و روغن = به میزان لازم

طرز تهیه آش آلو قرمز:
دو عدد از پیازها را پس از خرد کردن داخل قابلمه‌ای به همراه روغن تفت می‌دهیم. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می‌دهیم. نمک و فلفل زده و در ظرف را گذاشته تا گوشت بپزد. سپس داخل تابه‌ای دو عدد پیاز باقی مانده را خلال کرده و به همراه مقداری روغن تفت می‌دهیم تا طلایی شود.پس از طلایی شدن نعنا خشک را افزوده و دو دقیقه دیگر هم تفت می‌دهیم.

مقداری از پیاز داغ و نعنا را برای تزیین کنار می‌گذاریم. لوبیا را که از ۲۴ ساعت قبل خیس کرده‌ایم به همراه سه لیوان آب جوش به گوشت اضافه می‌کنیم. پس از نیم پز شدن لوبیا، عدس و بلغور را که از یک ساعت قبل خیسانده‌ایم به آن افزوده و صبر می‌کنیم تا حبوبات نیم‌پز شود. بعد برنج را افزوده تا به همراه بقیه حبوبات بپزد. سبزی آش را داخل قابلمه ریخته و پس از پنج دقیقه آلوها را می‌افزاییم و حرارت را کم می‌کنیم تا آش جا بیفتد. در آخر آش را در ظرف مورد نظر ریخته و با نعنا و پیاز داغ تزیین می‌کنیم.

آش آلو قرمز در فصل سرما می‌تواند یکی از خوشمزه‌ترین آش‌ها باشد به شرطی که تا آلو قرمز در بازار هست آن را تهیه، هسته‌اش را جدا و در فریزر نگهداری کنید و در فصل سرد سال از آن استفاده نمایید.

همچنین : بخوانید  طرز تهیه ی گالانتين مرغ(مرغ درسته بدون استخوان)