هر انسانی مرتکب اشتباه می شود ؛اما فقط انسان های احمق اشتباه خود را تکرار می کنند.(سیسرون)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

رخدادهای مغز خود را روی تلفن ببینید+تصاویر

 

اگر علاقه به دانستن رخدادهای مغز خود هستید به زودی می توانید از یک سربند بی سیم که همراه یک برنامه اجرایی عرضه شده استفاده کنید و رخدادهای مغزی را در دستگاه تلفن هوشمند و یا تبلت خود مشاهده کنید. 

“اینترازون” یک شرکت فناوری مستقر در تورنتو اقدام به ارائه یک دستگاه برق‌نگار مغزی (EEG) قابل حمل کرده که به کاربران این امکان را می دهد که فعالیتهای عصبی خود را در لحظه از طریق دستگاه تلفن هوشمند یا تبلت خود مشاهده کنند. 
ابتدا باید پاسخ به این پرسش مشخص شود که چرا ممکن است فردی بخواهد فعالیت الکتریکی مغز خود را مشاهده کند؟ 
براساس اعلام شرکت “اینترازون” مشاهده فعالیتهای عصبی مغز می تواند به کاربران کمک کند تا آرامش خود را حفظ کنند، تمرکز کنند، اعتماد به نفس بیشتری به دست آورند و یا کنترل وضعیت مغزی خود را به دست گیرند. 
استفاده از این دستگاه این امکان را به کاربر می دهد تا امواج مغزی خود را به طور تصویری در تلفن هوشمند و یا صفحات تبلت خود مشاهده کنند و خود را برای آرام شدن و دست یافتن به آرامش و قرارگیری در وضعیت مطلوب تعلیم دهند. 
محققان این شرکت امیدوارند بتوانند از این دستگاه که آن را میوز (Muse) نامگذاری کردند علمکرد روی تلفنهای هوشمند، کنسولهای بازی، رایانه ها، دستگاه های خانگی و یا سایر دستگاه های الکترونیکی را کنترل کنند. 
این سربند مجهز به چهار حسگر داخلی است که دوحسگر آن با پیشانی در ارتباط است و یکی در پشت گوش قرار دارد. این حسگرها خروجی های الکتریکی مغز را می گیرند و اطلاعات را به صورت بی سیم به دستگاه ( تلفن هوشمند یا تبلت) کاربر منتقل می کنند و در این دستگاه ( تلفن هوشمند یا تبلت) الگوریتم ها از طریق یک برنامه اجرایی به نمایش روی صفحه تبدیل می شوند. 
این برنامه اجرایی همچنین دربرگیرنده تمرینهای ذهنی است که کاربر می تواند با استفاده از این سربند آن ها را انجام دهد.
 

 

همچنین : بخوانید  تبلیغ چاپی فوق‌العاده جالب پژو برای کیسه هوا در یک مجله!