شما بدون تسلط بر خود نمی توانید فاتح دیگران باشید.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

۱۰ نکته برای اتو کشیدن مو


 10 نکته برای اتو کشیدن مو www.campfa.ir

 

برای اینکه بدانیم چگونه باید از اتوی مو استفاده کنیم تا آسیب کمتری به موها برسد، چند نکته ی مهم را باید مد نظر داشته باشیم:

 

  

۱٫قبل از اتو کشیدن موها، حتما موها را با سشوار خشک کنید وآب موها را کاملا بکشید. 

۲٫بعد از خشک کردن، از براق کننده های مو در لابه لای موها بزنید. 

۳٫اگر موهای خیلی فر یا وزی دارید، لایه های مو را برای اتو کشیدن، باریک و نازک بردارید.

۴٫برای موهای تقریبا صافی که فقط موج دارند و می خواهید آنها را لخت کنید، حتما قبل از اتو، موادی مثل واکس مو یا کرم مو به مقدار کم به نوک انگشتان زده و به همه جای موها بمالید تا پوششی بین موی شما و اتو باشد و از سوختن مو جلوگیری شود، چرا که این موها نسبت به موهای فر شکننده تر و ضعیف ترند و مقاومت کمتری دارند.

اما در مورد موهای فر تنها قبل از اتو، از براق کننده ها استفاده شود و از واکس و کرم مو بعد از اتو، برای گرفتن خورده موهای روی سر و موخوره ها، آن هم به مقدار خیلی کم کف دست ها زده و روی موها بکشید (استفاده به مقدار زیاد از واکس و کرم بعد از اتو در موهای فر، موها را وز خواهد کرد و قبل از آن هم در صاف کردن آنها، شما را دچار مشکل می سازد).

۵٫برای موهای خیلی فر بعد از یک بار اتو کشیدن همه موها با لایه های نازک، مقدار کمی واکس مو را کف دست ها زده و روی موها بکشید و بعد دوباره با جدا کردن لایه های ضخیم تر مو، آنها را اتو کنید تا کاملا لخت و صاف شوند.

همچنین : بخوانید  آیا رنگ موی شما نیاز به اصلاح دارد؟

۶٫حتی الامکان با فاصله ۲ سانتیمتر از ریشه، موها را اتو بکشید، زیرا اتو کشیدن موها از ریشه و نزدیک پوست سر، به موها آسیب جدی رسانده و باعث ریزش آنها خواهد شد. 

۷٫استفاده مکرر و زیاد از اتوی مو باعث ریزش و کم شدن و فاصله انداختن بین موها خواهد شد. پس بهتر است تنها در مواقع خاص و گاهی اوقات، این کار را انجام دهید.

۸٫موهای رنگ و هایلایت و مش شده را حتما قبل از اتو با مقدار کمی واکس مو بپوشانید تا کمتر آسیب ببینند، زیرا دکلره و رنگ، مقاومت مو را در برابر حرارت کم می کند و به راحتی با گرم شدن موها، آنها از وسط شکسته و می ریزند. 

۹٫برای موهای خیلی فر چه طبیعی و چه رنگ شده قبل از اتو، بعد از شستشوی موها حتما از نرم کننده استفاده شود تا راحت تر موها صاف شوند، ولی در مورد موهای نازک اما حالت دار توصیه نمی شود. 

۱۰٫از زدن ژل مو یا تافت و مواد چسبنده بعد از اتو کشیدن موها خودداری کنید، مگر در موارد شینیون یا مدل های فانتزی خاص که باید مو سفت و چسبنده شود.

 10 نکته برای اتو کشیدن مو www.campfa.ir 

حالت موی طبیعی زیباترین حالت مو برای هر کدام از ماهاست. پس آن را حفظ کنیم.