لباس قدیمی را بپوشید ولی کتاب نو بخرید.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دختر ایرانی که دل شیر دارد با فعالیت هایی دیدنی! + عکس

دختر ایرانی که دل شیر دارد با فعالیت هایی دیدنی! + عکس

“آدرنالین ” جزء مشهورترین هورمون های انسانی است که هرگاه پایش در میان است، باعث افزایش ضربان قلب، انقباض عروق و انبساط راه های هوایی می شود.
نکته قابل توجه این است که این هورمون در افراد گاهی غیر ارادی و براساس مقتضیات مکانی و زمانی بیشتر ترشح می شود اما گاهی برخی ها با خواسته خود دست به فعالیت هایی می زنند تا آدرنالین خونشان بالا رود.

 آنها افرادی هستند ماجراجو که دوست دارند به جای آن که خطر به سراغشان بیاید خودشان به استقبال اتفاقات غیر معمول بروند. یکی از این افراد «مهسا احمدی» است که در آخرین ماجراجویی خود با طنابی از بالگرد سقوط کرد.
احمدی اولین زنی در ایران است که با یک طناب و به روش بانجی با هلی کوپتر بین زمین و آسمان معلق مانده است، سال گذشته هم توانسته بود سقوط از یک هواپیما در ایران را برای اولین بار به نام خود ثبت کند تا مشخص شود او ورزشکاری است که دست به ماموریت های غیرممکن می زند.
او از سخت ترین مرحله سقوط آزاد خود می گوید: ” این عملیات خطرناک ترین کاری بود که تا کنون انجام داده بودم، چون بیش از همیشه نیاز به دقت داشتم و کوچکترین اتفاق ، می توانست برایم حادثه آفرین باشد. سخت ترین قسمت کار وقتی بود که باید کش را از پاهایم جدا می کردم و به کمرم می بستم تا به صورت ایستاده فرود بیایم . این کار باید در زمان کوتاهی انجام می شد تا قبل از فرود بالگرد با جا به جا کردن کش ها به شکل ایستاده قرار می گرفتم در غیر اینصورت ممکن بود که به پره های بالگرد برخورد کنم. “

احمدی که پیش از این ژیمناست بوده و حتی در دوره ای به عضویت تیم ملی ووشو بانوان هم در آمده، درباره این که چگونه با ورزش آشنا شده است، می گوید: حدود ۶ سالم بود که به ژیمناستیک آمدم و از هفت سالگی عضو تیم ملی بودم تا این که در ۱۸ سالگی در این رشته بازنشست شدم چون دختران در این رشته زود بازنشست می شوند .من هم مجبور شدم ژیمناستیک را کنار بگذارم و پس از آن رشته های زیادی مانند شیرجه، کونگ‌فو و ووشو را تجربه کردم . برای دوسال هم عضو تیم ملی ووشو بودم اما در نهایت این رشته ها نتوانستند من را جذب کنند.
او پس از آن که ووشو را کنار گذاشت ،دست به کارهای باورنکردنی مثل پریدن از هواپیما، و… زد،تابستان گذشته بود که برای اولین بار سقوط آزاد را از هواپیما تجربه کرد، کاری که تا آن روز هیچ دختری پس از انقلاب در ایران انجام نداده بود.
احمدی در این باره می گوید: ” تصمیم داشتم از هواپیما بپرم هر چند سقوط آزاد در ایران برای همه امکان پذیر نیست اما من با چند نفر دیگر که آن ها هم پرنده بودند، به فرودگاه رفتیم و گفتیم که می خواهیم ثبت نام کنیم اما خودمان هم امید نداشتیم کسی با ما تماس بگیرد. بر خلاف تصورمان، یک روز تلفن کردند و گفتند اول شهریور به فرودگاه کلاله برویم. وقتی به این منطقه رسیدیم، گروه ما سه روز در فرودگاه ماند و در این مدت من ۴ پرش انجام دادم البته هواپیما آنقدر که باید ، بالا نرفت دلیلش هم نداشتن امکانات موردنیاز بود برای همین من از ارتفاع ۲ هزار پایی پریدم که سقوطم ۸ ثانیه طول کشید.”

این ورزشکار که سابقه پارکور را در کنار دیگر فعالیت های ورزشی خود دارد و دانشجوی تربیت بدنی است، او درباره وضعیت تحصیلی اش توضیح می دهد:” خیلی وقت ها نمی توانم در کلاس ها حضور داشته باشم و تا کنون مجبور شده ام که سه مرتبه واحد فوتسال را بگیرم و استادم راضی نمی شود که در کلاس نباشم و نمره بگیرم. اما ورزش را دوست دارم و برایم مهم است که در این رشته فارغ التحصیل شوم.”
مهسا احمدی ۲۳ ساله که در سال ۹۱ روزهای پر کاری را پشت سر گذاشته است می خواهد امسال هم متفاوت تر ازپیش ظاهر شود: ” سال گذشته برایم سال بسیار خوبی بود و اتفاقات باورنکردنی را پشت سر گذاشتم. امیدوارم امسال هم بتوانم کارهای هیجان انگیز بیشتری را انجام بدهم و خودم را ثابت کنم.”

همچنین : بخوانید  دختري که قلب واقعی خودش را در دست گرفت +عکس

منبع: isna.ir