هیچ می دانی فرصتی که از آن بهره نمی گیری ،آرزوی دیگران است.(جک لندن)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ویتامین های زیبایی پوست !!

ویتامین های زیبایی پوست !!

ویتامین های زیبایی پوست !!|www.campfa.ir

 

استفاده از ویتامینها نه تنها به جوان ماندن پوست و برطرف شدن علائم پیری کمک می کند بلکه به بهبود بافت پوست و حتی کم شدن سیاهی دور چشم هم کمک می کند.

ویتامین “A”
ویتامین “A” برای برطرف کردن چین و چروک مفید است و در کل، بهترین ویتامین برای مبارزه با آثار کهولت سن در پوست ، محسوب می شود.

مشتقات ویتامین “A” که معمولا” با نام رتینوئیدها شناخته می شوند ، چین چروکها را کاهش می دهند ، لکه های قهوه ای را کم رنگ می کنند و پوست های زبر را نرم می کنند بنابراین کسانی که می خواهند پوست جوانتری داشته باشند باید از این ویتامین استفاده کنند…

ویتامین ” B۳”
ویتامین ” B۳” برای کاهش قرمزی پوست مفید است.
ویتامین ” B۳” که به نیاسینامید مشهور است میزان تولید سرامیدها و اسیدهای چرب را افزایش می دهد . این دو ماده از جمله مولفه های اصلی برای محافظت از پوست هستند و در نتیجه با افزایش این دو ماده پوست مقاومتر می شود و بهتر می تواند رطوبت را حفظ کند و در مقابل محرکهای حساسیت زا مقاومت کند.

ویتامین “C”
ویتامین “C” برای کم رنگ کردن لکه ها مفید است.
این ویتامین به نرم کردن پوست و کم رنگ کردن لکه ها خیلی کمک می کند ،نتایج یک تحقیق نشان داد زنانی که شش ماه بطور مداوم از کرمهای دارای ویتامین ” c”استفاده می کنند ، لکه های صورتشان بطور قالب توجهی کم رنگ می شود.

ویتامین “E”
ویتامین “E” برای تامین رطوبت پوست مفید است و از پوست ما در برابر اشعه یو وی محافظت می کند.
این ویتامین به پوست ما کمک می کند که مرطوب کننده طبیعی خود را حفظ کند .

همچنین : بخوانید  5 ویتامین ضروری برای آقایان

ویتامین ” K”
ویتامین ” K” برای از بین بردن سیاهی دور چشم مفید است.
این ویتامین به روشن شدن سیاهی های دور چشم کمک می کند و به همین دلیل است که اغلب کرم های دور چشم حاوی ویتامین K و یا همان رتینول هستند.
منبع: آفتاب