نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بهترین کاندید کاشت ابرو چه کسی است؟

ابرو نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت و اعتماد به نفس فرد داشته و از طرف دیگر وظیفه آن در ارتباط برقرار کردن با دیگران و بیان احساسات انکارناپذیر است.

کار اصلی ابرو این است که از چشم ها در مقابل جریان رو به پایین عرق و یا هرگونه مایعات دیگر از پیشانی و نیز تابش نور آفتاب محافظت به عمل آورد. از دست دادن ابروها باعث استرس شدید شخص شده و معمولاً فرد مورد نظر در ظرف مدت کوتاهی برای درمان های دارویی و یا کاشت مو به پزشک مراجعه می کند.

کمپ فارسی www.campfa.ir

فاز رشد فعال موهای ابرو کوتاه بوده و لذا این موها خیلی بلند نشده و رشد زیادی ندارند. کوتاه بودن این فاز همچنین باعث می شود که در صورت هرگونه آسیب به موهای ابرو مدت ها طول بکشد تا صدمات وارده جبران شده و موها مجدداً رشد کنند یعنی قابلیت ترمیم موهای ابرو به صورت طبیعی ضعیف تر و کندتر از موهای سر می باشد.

از دست رفتن موهای ابرو می تواند علل گوناگونی داشته باشد که عبارتند از:

۱- آسیب به ابرو از طریق ضربه مانند تصادف رانندگی، سوختگی، مواد شیمیایی، برق گرفتگی و غیره
۲- امراض موضعی پوست مثل بیماری لوپوس پوستی و آلوپسی آره آتا
۳- عدم رویش ابرو به صورت مادرزادی
۴- اصلاح کردن ابرو در خانم ها

اغلب خانم ها ابروهایشان را برداشته و به اصطلاح آنها را اصلاح (مرتب) می کنند تا ظاهر آراسته و خوبی داشته باشد. به دلیل کند بودن رشد موهای ابرو و ضعیف بودن قابلیت ترمیم آنها، اصلاح کردن مکرر ابروها در درازمدت موجب آسیب رسیدن به ریشه موهای ظریف ابرو شده و باعث می گردد که ابروها ابتدا نازک و کم پشت شده و بالاخره به طور دائم از دست بروند.

در حقیقت شایع ترین علت مراجعه خانم ها برای کاشت ابرو همین مسئله است. کار اشتباه دیگری هم که آرایشگرها انجام می دهند این است که ابروهای دختران جوان را می تراشند تا برای وی یک ابروی دیگر مطابق ذوق و سلیقه فرد نقاشی نمایند. این کار در صورتی که به دفعات انجام شود موجب اختلال در رشد موهای ابرو و نازک شدن و کم پشتی آن می گردد.

۵- تریکوتیلومانیا یا کندن ابروها به دلیل بیماری روانی مانند وسواس و یا عادت به کندن آنها
۶- درمان بیماری های دیگر مثل اشعه درمانی، شیمی درمانی و برداشت تومور ابرو با جراحی
۷- بیماری های عمومی بدن مثل مشکلات هورمونی

در ابتدا بایستی کلیه علل احتمالی از دست رفتن ابروها مورد بررسی قرارگرفته و در صورت امکان تحت درمان قرار گیرند، زیرا در صورت عدم کنترل این دسته از علل ریزش ابرو حتی با کاشت ابرو هم احتمال ریزش مجدد موهای کاشته شده وجود دارد.

در صورت وجود تریکوتیلومانیا کاشت ابرو فایده ای نداشته و بایستی ابتدا فرد بهروانپزشک معرفی شود و پس از درمان آن در صورت نیاز اقدام به کاشت ابرو نمود.

همچنین : بخوانید  چگونه میتوان نوع پوست را تشخیص داد

گاهی فرد دارای ابروی طبیعی بوده ولی از طرح آن خوشش نمی آید و مثلاً می خواهد آن را بالاتر بیاورد و یا قوس ابروی خود را بیشتر کند و گاهی هم ابروی فرد به صورت طبیعی باریک و نازک است و می خواهد آن را ضخیم ترکند.

در هر دوی این حالات با توجه به محدودیت هایی که در حال حاضر در تکنیک و روش انجام کاشت ابرو وجود دارد، کاشت ابرو کارساز نبوده و صلاح در انجام آن نیست. به عبارت دیگر کاشت ابرو برای زیبایی کاربردی نداشته و بهتر است که انجام نشود.

به طور کلی بهترین کاندید کاشت ابرو کسی است که یا اصلاً ابرو نداشته باشد و یا اینکه قسمتی از ابرویش را به دلیل جراحت و آسیب رسیدن به موهای ابرو کاملاً از دست داده است و می خواهد کاشت ابرو در همان محل ابروی قبلی اش انجام شود.

غالباً خانم هایی که تمام یا قسمتی از ابروی خود را ازدست داده اند ابتدا به تاتو (خالکوبی) روی می آورند. در مورد این افراد ممکن است در آینده دو وضعیت پیش بیاید:

الف) فرد از تاتوی انجام شده (از نظر رنگ، طرح و مشخصات دیگر) راضی است ولی قصد کاشت ابرو روی تاتو را دارد.
ب) شخص از تاتوی انجام شده راضی نبوده (به هر دلیل) و تمایل دارد که ابتدا آن را پاک کند و سپس در همان محل و یا محل دیگر کاشت ابرو انجام دهد.

در مورد (الف) توجه به این نکته مهم است که موهای کاشته شده در محل کاشته شده به هرحال مانند یک ابروی طبیعی تراکم ندارند و فاصله بین آنها بیشتر از موهای طبیعی ابرو است لذا ابروی کاشته شده تا حدی خالی به نظر می آید و برای پرکردن ظاهری این خالی بودن استفاده از تاتو منطقی به نظر می رسد. به عبارت دیگر اگر فردی که می خواهد برای جبران نقص ابرویش کاشت ابرو انجام دهد، قبل از کاشت ابرو محل مورد نظر را تاتو نماید نتایج حاصله نسبت به زمانی که کاشت ابرو بدون تاتو صورت پذیرد، بسیار بهتر خواهد بود. بنابراین در مورد (الف) مشکل خاصی وجود ندارد.

در مورد (ب) نظر به مسائل و مشکلات بی شماری که بر سر راه پاک کردن تاتو وجود دارد (اکثراً نمی توان تاتو را کاملاً پاک کرد و ته رنگ آن در محل باقی می ماند)، لذا بهتر است که اولاً در ابتدا در مورد انجام تاتو دقت کافی لحاظ شده تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود و ثانیاً حال که تاتو انجام شده است وسواس به خرج نداده و حدالامکان با تاتوی فعلی کنار آمده و اگر مایل به کاشت ابرو هستند این کار را در همان محل تاتو انجام دهند.