هیچ می دانی فرصتی که از آن بهره نمی گیری ،آرزوی دیگران است.(جک لندن)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چگونه باتری لب تاپ خود را دوباره زنده کنید؟

سرد کردن اجسام باعث کاهش لرزش مولکول ها شده و جریان برق را با سرعت و کیفیت بهتری عبور می دهد و به عبارتی آنها را تبدیل به یک ابر رسانا می کند.


با این روش می توان باتری های مرده لپ تاپ را دوباره زنده کرده و نیازی به خرید مجدد آنها نخواهید داشت.
باتری های لپ تاپ به طور ایده آل باید حدود دو ساعت و نیم شارژ خود را حفظ کنند اما بعد از گذشت ۱ تا ۲ سال عمر مفید آنها کاهش یافته و کارایی اصلی خود را از دست می دهند.

باتری های ضعیف شده یا اصطلاحاً مرده لپ تاپ فقط ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شارژ را در خود نگه می دارند و برای خرید دوباره آنها باید هزینه زیادی را پرداخت کنید اما بهتر است قبل از آن روشی که به شما پیشنهاد می دهیم را امتحان کنید.

باتری لپ تاپ خود را به مدت ۱۵ ساعت داخل فریزر بگذارید تا کاملاً یخ ببند، سپس آن را از فریزر خارج کرده و چهار دفعه شارژ و دشارژ (خالی) نمایید تا باتری عمری دوباره بگیرد.

اما این عمل چگونه باعث افزایش عمر باتری لپ تاپ شده و چقدر بر مبنای علمی استوار است؟ همانطور که میدانید جریان برق به علت لرزش طبیعی مولکول ها به راحتی از اجسام عبور نمی کند که به دلیل نظم بیشتر مولکول ها این امر در اجسام رسانا کمتر است.

سرد کردن اجسام باعث کاهش لرزش مولکول ها شده و جریان برق را با سرعت و کیفیت بهتری عبور می دهد و به عبارتی آنها را تبدیل به یک ابر رسانا می کند.

همچنین : بخوانید  مدلهای ست پوشاک زنانه برای زمستان ۲۰۱۳

البته برای متوقف کردن کامل لرزش مولکول ها به سرمای -۲۷۳ درجه سانتی گراد نیاز است که عملاً دست یافتنی نیست و علت عملکرد بهتر CPU در هوای سرد نیز همین امر است.

با استفاده از این ترفند باتری لپ تاپ شما می تواند مجدداً ۱ تا ۲ ساعت شارژ خود را حفظ نماید و این روش را برای بازیابی هارد دیسکی که کار نمی کند نیز می توان بکار برد.