عمر آنقدر کوتاه است که نمی‌ارزد آدم حقیر و کوچک بماند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

راهنمای انتخاب رنگ لباس مناسب پوست

راهنمای انتخاب رنگ لباس مناسب پوست www.campfa.ir

هر یک از رنگ های طبیعت زیبایی خاص خود را دارند. هر یک از ما می توانیم از این رنگ ها در لباس هایی که به تن می کنیم و یا کفش هایی که به پا می کنیم استفاده کنیم و از آنها لذت ببریم؛ اما آیا همه این رنگ های زیبا به چهره ما نیز سازگار است یا به نوعی با رنگ پوست مان ناهماهنگ است.

 

کسانی که پوست های تیره دارند معمولا دارای چشم و موی مشکی یا قهوه ای تیره هستند. این افراد باید لباسی را انتخاب کنند که با رنگ های تیره مغایرت داشته باشد. این مغایرت چهره را از یکنواختی بیرون می آورد و باعث جذابیت بیشتر اشخاص می گردد. این افراد باید از لباس هایی با رنگ هایی صورتی، سفید، خاکی، آبی، ملایم، طوسی روشن استفاده کنند و از رنگ های مشکی، قهوه ای تیره، فیروزه ای، سبز شمعی، قرمز تیره تا حد امکان استفاده نکنند.

افرادی که دارای پوست های معمولی (نه تیره و نه روشن) هستند می توانند تقریبا از هر رنگ لباسی استفاده کنند. از آنجا که هر دو رنگ روشن و تیره می تواند با این گونه رنگ پوست مغایرت داشته باشد، بنابراین از هر دو طیف رنگ می توان استفاده کرد ولی بهتر است برای جذابیت بیشتر پیراهن را هماهنگ با رنگ چشم انتخاب کرد. رنگ های مناسب این گروه عبارتند از بژ، آبی، سورمه ای، گندمی، مشکی و صورتی و رنگ های نامناسب این افراد مغز پسته ای، بنفش، قهوه ای تیره و قرمز است.تنها رنگ هایی را که این گروه اصلا نباید به کار برند رنگ های نزدیک به رنگ پوست شان است. برای مثال اگر رنگ پوست شما زیتونی است از پوشیدن لباس زیتونی یا قهوه ای خودداری کنید.

همچنین : بخوانید  مدل ست لباس مجلسی جدید 2013

پوست های روشن یعنی افرادی که معمولا موهای بلند و روشن دارند و رنگ چشم آنها سبز، آبی، خاکستری یا قهوه ای روشن است بهتر است رنگی را به کار ببرند که با رنگ پوستشان تضاد داشته باشد. به طور مثال رنگ های مناسب این گروه شامل؛ آبی ملایم، قهوه ای بژ، آبی سیر و هر رنگی غیر از سفید است. اما رنگ های نامناسب این افراد قرمز، صورتی، نارنجی، زرد و ارغوانی است. در این گروه باید به طور کلی از رنگ های خشن و روشن استفاده نمود تا تضاد کافی با رنگ پوست به وجود آید. اما به کار گیری رنگ های گرم به هیچ عنوان توصیه نمی شود.