گنج هائی که در قلب هستند ، قابل سرقت نیستند.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

انگلیس در مورد فرصتی به ایران صحبت میکند

انگلیس: انتخاب روحانی، یک فرصت برای ایران است

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس گفت که کشورش آماده بهبود روابط دوجانبه با ایران است. اما با این حال خواستار

انجام اقدام اول از سوی ایران شد: “این موضوع در درجه نخست نیازمند اقدامات ملموس دولت ایران در زمینه برنامه هسته ای است.”

انگلیس اعلام کرد با اسرائیل درباره منع ایران از ساخت سلاح هسته ای ، توافق نظر دارد.
به گزارش “ایران دیپلماتیک” به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت انگلیس با صدور بیانیه ای اظهار داشت با اسرائیل درباره ضرورت منع ایران از کسب سلاح هسته ای و منع گسترش این تسلیحات در منطقه، توافق نظر دارد.

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس پس از دیدار و مذاکره با “یوفال اشتاینتز” وزیر امور استراتژیک و امنیتی اسرائیل گفت: انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور جدید، فرصتی برای ایران است تا شیوه جدیدی را در ارتباط با جامعه جهانی در پیش بگیرد و همه نگرانی ها مربوط به برنامه هسته ای تهران را برچیند.

هیگ افزود: انگلیس آماده بهبود روابط دوجانبه اش با ایران است. این موضوع در درجه نخست نیازمند اقدامات ملموس دولت ایران در زمینه برنامه هسته ای اش است.
انگلیس یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و گروه ۱+۵ است که در چند سال اخیر سلسله مذاکراتی را با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور دنبال می کنند.

وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: دولت لندن به ریاست دیوید کامرون با قدرت و به صورت جدی به حمایت از امنیت و ثبات اسرائیل، متعهد است.
این وزیر انگلیسی همچنین با تبریک به همتای آمریکایی اش، جان کری به دلیل موفقیت تلاش های وی در ازسرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین گفت لندن هر آنچه را که در توان داشته باشد برای موفقیت این مذاکرات انجام می دهد تا صلح دائمی میان دوطرف برقرار شود.

وزیر خارجه انگلیس در بخش دیگری از سخنانش، اعتراض کشورش را به طرح های غیرقانونی شهرک سازی اسرائیل در سرزمین های فلسطینی اعلام کرد چرا که به گفته او، این شهرک سازی با سیاست های اتحادیه اروپا و تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد در تعارض است
همچنین : بخوانید  فروش دختران خردسال سوری برای ازدواج با شیوخ سعودی و قطری