اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

فروش دختران خردسال سوری برای ازدواج با شیوخ سعودی و قطری

ازدواج دختران خردسال سوری با شیوخ سعودی و قطری پس از آوارگی خانواده‌هایشان از سوریه به دلیل جنگ، پدیده جدیدی است که در اردوگاه‌های پناهجویان سوری از جمله اردوگاه “الزعتری” در اردن نگرانی‌های بسیاری را موجب شده است

به نقل از پایگاه خبری عرب تایمز، اردنی‌ها و به خصوص ساکنان مناطق مرزی سوریه، به شدت از افزایش ناامنی‌ها و مشکلات اخلاقی در این مناطق، پس از احداث اردوگاهی برای پناهجویان سوری ناراضی هستند.

افزون بر ناامنی که این مناطق را فراگرفته است، رسانه‌های مصری در این اواخر گزارشی درباره بازرگانانی منتشر کرده‌اند که اقدام به فروش دختران خردسال سوری به شیوخ سعودی و قطری می‌کنند.

این منابع مصری تاکید می‌کنند که این تاجران و بازرگانان با حضور در اردوگاه‌های مرزی دختران خردسال سوری مورد نظر خود را انتخاب و سپس آن را در اردن تحویل می‌گیرند.

اما این اولین خبر از این دست به شمار نمی‌آید، بلکه پیشتر نیز در خبرها داشتیم که بسیاری از شیوخ سلفی کشورهای عربی به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس زنان خود را طلاق داده‌اند تا با دختران پناهنده سوری ازدواج کنند.

در این راستا اداره ثبت ازدواج اردن اعلام کرد که در نیمه اول سال جاری میلادی شمار اردنی‌هایی که با دختران سوری ازدواج کرده‌اند، رشد بالایی داشته است.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط  اداره ثبت ازدواج اردن ۱۸۹ ازدواج رسمی و ۲۷۰ ازدواج غیررسمی محضری با دختران سوری در این اداره به ثبت رسیده است. همچنین ۱۱۴ غیر اردنی هم در این مدت با دختران سوری ازدواج کرده‌اند.

از سوی دیگر و به دنبال بروز حوادث امنیتی و درگیری‌هایی در اردوگاه پناهجویان سوری در خاک اردن، مسئولان اداره کمک به پناهجویان سوری در این کشور اعلام کردند، تصمیم دارند، شمار ساکنان این اردوگاه را کاهش دهند.

همچنین : بخوانید  تجاوز پسران مست به دختران در تهران

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در این ارتباط با انتشار گزارشی اعلام کرد: دولت اردن در پی درگیری‌های خشونت بار در اردوگاه «الزعتری» در شمال این کشور قصد دارد، شمار ساکنان آن را از ۸۰ هزار به ۶۰ هزار نفر کاهش دهد.

«اندرو هارپر»، سخنگوی کمیساریای پناهندگان سازمان ملل تأکید کرد که حضور ۸۰ هزار نفر در یک اردوگاه بسیار زیاد است و نمی‌توان چنین جمعیتی را با توجه به وضعیت بسیار بد امنیتی حاکم بر آن کنترل کرد.

با وجود سفرهای تبلیغاتی و نمایشی شخصیت‌ها و چهره‌های غربی به اردوگاه الزعتری، پناهجویان سوری این اردوگاه که به دلیل اقدامات عناصر و گروهک‌های مسلح و تروریستی در سوریه مجبور به ترک محل سکونت خود شده‌اند، همواره از فراهم نبودن حداقل امکانات لازم برای زندگی در این اردوگاه شکایت داشته‌اند