مرد پارسی دروغ نگوید حتی بهنگام مرگ در جنگ (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تفاوت انواع کارت های اعتباری فیزیکی و مجازی چیست + عکس

تفاوت انواع کارت های اعتباری فیزیکی و مجازی چیست + عکس

مسترکارت , خرید مسترکارت , مستر کارت , مسترکارت فیزیکی , مسترکارت در ایران , فروشگاه مستر کارت , کارت 24

در مقوله کارت های اعتباری ما با دو نوع کارت فیزیکی و کارت مجازی مواجه هستیم که کارت های فیزیکی صادر شده و در اختیار مشتری قرار می گیرد و دارنده کارت به واسطه آن می تواند از پایانه های فروشگاهی خرید (POS) و از دستگاه های عابر بانک(ATM) پول دریافت نماید و یا برای پرداخت های اینترنتی استفاده نماید ولی در کارت مجازی در واقع کارتی وجود ندارد و فقط اطلاعات روی کارت شامل شماره کارت و رمز ccv و رمز دوم در اختیار مشتری قرار می گیرد که در خرید های اینترنتی می تواند از آن بهره ببرد.

در این مطلب از سری مطالب آموزشی سایت کارت ۲۴ قصد داریم شما را با انواع کارت های اعتباری آشنا کرده و ویژگی های هر کدام را بررسی و به مقایسه تفاوت ها آنها بپردازیم با ما همراه شوید تا انواع کارت های اعتباری را بشناسید.

مسترکارت , خرید مسترکارت , مستر کارت , مسترکارت فیزیکی , مسترکارت در ایران , فروشگاه مستر کارت , کارت 24

کارت های اعتباری فیزیکی و مجازی بر اساس ویژگی ها و خدمات شان به سه دسته بندی زیر تقسیم می گردند:

  1. کارت بدهکار (Debit Card)
  2. کارت اعتباری (Credit Card) 
  3. کارت پیش پرداخت (Prepaid Cards)
  • کارت غیر قابل شارژ Gift Cards) )
  • کارت قابل شارژ (Re-loadable)

دبیت کارت (Debit Card) یا کارت بدهکار چیست ؟

این کارت ها به حساب بانکی متصل بوده است و شخص دارنده کارت تا زمانی که موجودی در داخل حساب بانکی داشته باشد می تواند اقدام به خرید و استفاده از کارت نماید و به محض اینکه موجودی حساب صفر گردد دیگر استفاده از این کارت مقدور نمی باشد تا زمانی که وجه به حساب متصل به آن مجدد واریز گردد. کارت های صادر شده در کشورمان نیز اغلب از این نوع هستند.

کریدیت کارت (Credit Card) یا کارت اعتباری چیست؟

همچنین : بخوانید  فروش دختران خردسال سوری برای ازدواج با شیوخ سعودی و قطری

در این نوع از کارت ها بانک با گرفتن ضمانت های معتبر نظیر وثیقه ملکی ، فلزات معتبر مانند طلا و نقره یا ضامن معتبر به دارنده کارت اجازه می دهند تا سقف معینی بدون اینکه پولی در حساب خودش داشته باشد خرید کند و در فواصل مشخصی بدهی خود را به بانک دهد. این کارت ها عموما برای تجار، بازرگانان و اشخاص حقیقی و حقوقی با گردش مالی بالا در مقابل تعهدات اخذ شده صادر می شود.

تفاوت کارت بدهکار (Debit card) با کارت اعتباری (Credit card) چیست؟

در کارت های اعتباری شخص دارنده کارت به اندازه اعتباری که بانک برایش مشخص کرده است بدون اینکه پولی در حساب خودش داشته باشد امکان خرید دارد و پس از آن با گرفتن صورتحساب از بانک بدهی های خود را پرداخت می نماید. اما در کارت بدهکار شخص تنها به اندازه موجودی حساب خود قادر است که با کارت خرید نماید.

کارت پرپید (Prepaid Cards) یا پیش پرداخت شده چیست ؟

این کارت ها شبیه کارت های بدهکار هستند با این تفاوت که به هیچ حساب بانکی متصل نبوده و در دو نوع قابل شارژ و غیر قابل شارژ صادر می شوند

کارت غیر قابل شارژ (Gift Cards) 

این کارت ها که با عنوان گیفت کارت یا کارت هدیه شناخته می شوند پس از اینکه موجودی کارت تمام می شود دیگر قابل استفاده نیستند معمولا بانک ها این کارت ها را با مبالغ مشخصی صادر می کنند.

کارت قابل شارژ (Re-loadable)

همانطور که از اسم این کارت ها مشخص است پس از اتمام موجودی مجددا قابل شارژ می باشند.

 

مسترکارت های صادر شده توسط کارت ۲۴ از نوع Prepaid Cards قابل شارژ می باشد.

خرید مستر کارت

مسترکارت چیست